Hey guys! I'm so sorry for not updating for so long. That day i promised u that i will update but i lost all the parts that i've wrote so i didnt had the chance to update. Im really sorry. This really took me so long to write this part. Bcs i am so busy this year. Again im sorry. I will try to update more. And abt my other ff , i discontinued. But i am finding someone who wants to take over it. So can dm me if u interested. So this is the part 5 below. Enjoy! 😊😍😘❤
Irene's pov
Petang ni aku kena pergi cari bju pengantin ngan Mingyu. So hari ni aku balik kerja awal. Aku mandi dan bersiap2. Makeup? No. Aku tak makeup sgt pun. Aku pakai simple jer. Huhu. Aku x berapa suka sgt makeup tebal2. Nk ngorat sape? Mingyu? Ehh no lah. Dia x kan terpikat pun dgn aku walaupun aku dh lama suka dia. Aku pun dh siap and aku tunggu lah Mingyu dtg. Dlm 5 minit tu , Mingyu smpai kt dpn apartment aku. Hmm aku x thu lah mcm mana nk ckp ngn dia. Mesti dia x suka aku. Nnti mesti jadi awkward. Aku masuk ke dlm kereta Mingyu dan Mingyu terus pecut pergi tanpa ckp apa2.
Dalam kereta.....
" kau nk pergi beli bju pengantin kat mana?" Mingyu mula bersuara.
"Urmm , ikut awak lah. Saya tak kisah. Janji bju pengantin. " Aku ckp. Hmm pape je lah. At least bju pengantin. Jgn baju tido sudah.
"Hmmm...." dia balas. Perghh mcm tuu je ke? Nasib handsome and bakal husband aku. Kalau tak , dia dh lama kena penyepak aku.
Dh smpai mall....
Ceh ended up kt mall tho. Igtkan dia nk bwk aku kt kedai pengantin cikai tu je... dia sayang aku kot hahahhaa i wish.
Dlm beberapa minit kitorang jalan , then sampai lah dkt 1 kedai baju pengantin ni. Huhu. Wahh excitednyaa aku. Bkn excited nk kahwin , but nk try bju pengantin. Yelahh. First time kottt pakai bju pengantin. Huhu. Tapi excited utk kahwin tu , ada lah tapi x sgt sb perangai Mingyu cam apa tah. Huhu. Poor myself.
Dlm kedai pengantin....
"Hi there! May i help you??" Kata pekerja kedai pengantin tu smbil kelip mata kat Mingyu. Mingyu pun jeling dia. Hahaha padan muka perempuan.
"Yea. Find me the cheapest wedding dress for this woman." Kata Mingyu dlm bahasa inggeris dan berlalu ke tempat bahagian lelaki.
Lps Mingyu ckp mcm tu , aku terkedu. Betapa bencinya Mingyu kpd aku smpai baju pengantin pun dia nk yg paling murah. Padahal kaya raya and ceo sebuah syarikat. Aku rasa macam nak menangis je bila Mingyu ckp mcmtu. Atas sb malu dan rasa dipermainkan oleh Mingyu sb nk kahwin ngan aku. Pekerja tu pun ambik baju yg 'paling murah' tu.
"Nah cik. Baju pengantin yang 'paling murah' . " kata pekerja tu smbil tersengih. Sekali lagi aku rasa mcm nak menangis je lps seseorang perli aku mcm tu.
Lps ambik baju tu aku masuk ke dlm fitting room dan pakai baju pengantin tu. Baju ni kosong je tapi cantik. Warna putih dan nampak berseri. Tapi aku rasa baju ni mmg sgt simple utk wedding aku nnti. Bkn aku x suka tapi aku rasa malu sb nnti mesti org akan ejek aku sb baju simple sgt. Dh lah majlis besar- besaran , lpstu bju kosong je. Hmm aku nk buat mcm mana? Sabar je lah bila ada org benci kita kan...
Aku keluar dan tunjuk kt Mingyu yg dh siap cuba baju pengantin lelaki iaitu tuxedo. Aku terkejut gila tgk dia pakai mcm tu. Dia nampak handsome sgt pakai mcm tu. Mingyu tgk aku atas bawah.
"Okay la tu. Dh jom. Aku nk bayar ni. Cpt sikit sebelum aku tinggal kau." Dia ckp lpstu blah gi fitting room dia balik.
Aku pun cepat2 tukar and hbis tu , Mingyu bayar bju pengantin tu. Lps tu kitorang masuk kereta dan balik.
Dh smpai rumah aku , aku masuk dan terus baring atas katil aku. Malas nak buat kerja rmah. Huhu. Penat gila jalan tadi. Aku capai phone aku dan aku nampak ada unknown message dri seseorang yg aku x knl.
Unknown number
Unknown : Hoi perempuan! Aku nak kau cerai ngan Mingyu lps 4 bulan kau kahwin ngan dia. Kalau tak , aku bunuh kau. Aku ckp ni aku buat betul2. Kau jgn cari pasal ngan aku kalau kau nk selamat. And better ceraikan Mingyu selepas 4 bulan. Aku bagi tempoh kau 4 bulan je ngan Mingyu. Kalau kau x ceraikan dia , tahu lah nasib kau. MINGYU IS MINE FOREVER.
Aku terkejut bila aku dpt message yang begitu kejam smpai nak bunuh aku. Tapi aku x kan berputus asa. Aku xkan ceraikan Mingyu even Mingyu nk ceraikan aku sekalipun. Aku buat ni utk tunaikan janji eomma appa aku. Aku x nak kecilkan hati mereka walaupun eomma and appa dh x de dlm dunia ni. Aku akan terus jaga Mingyu smpai bila2.
Lps tu aku mandi and aku tido tanpa makan malam.
TBC
How was it? Lol... sorry lah part ni boring sikit. Author tak de idea lah huhu. Btw thank you for reading! Stay tuned for another chapter soon! Saranghaeyo! 😍😘❤
YOU ARE READING
Married to my crush || KMG (OG) MALAY FF
RomanceBae Irene , hanya gadis biasa yang jatuh cinta kpd Kim Mingyu. Tetapi dia hanyalah gadis biasa yg mempunyai crush dari sekolah menengahnya dulu iaitu Kim Mingyu. Kim Mingyu merupakan seorang lelaki yang bekerja di Syarikat appanya dan mempunyai seo...