Chapter 3

354 14 3
                                    

Irene pov

Mata aku terbuntang luas. Apakah ini??

"M-maksud Aunty??" Soal aku tergagap.

"Uncle and Aunty nak kamu berdua kahwin. "
Jawab Mr Kim.

Aku pandang Mingyu yang terkejut dan dia pandang aku dgn pandangan yg paling menakutkan tu. Sumpah aku takut.

" Omma , Appa!!! Mingyu tak nak kahwin dengan perempuan murahan ni. Mingyu dh ada Yeri. Mingyu tetap nak kahwin dengan Yeri. Mingyu hanya cintakan Yeri sorang je. Mingyu tak cintakan perempuan sial ni. " Merungut Mingyu.

Air mata aku nak je jatuh dgr perkataan tu dari pada dia iaitu crush aku. Ya crush aku dri sekolah menengah baru hina aku 'perempuan murahan' dan 'perempuan sial' . Tapi aku tak blh nangis dkt sini. Aku kena kuat. Byk lagi aku akan lalui selepas ini.

"No! Appa tak suka dgn Yeri tu. Dia tu yang perempuan murahan. Berani kamu panggil Irene perempuan murahan dan perempuan sial? Jaga sikit mulut kamu! Omma dengan Appa tak pernag ajar kamu ckap mcm tu. Nak ke tak nak, Kamu kena berkahwin dengan Irene jgk sb Appa dengan Omma dah janji dengan Parents Irene untuk satukan kamu berdua. FULLSTOP!" Jawab Mr Kim panjang lebar.

"Irene, kamu setuju tak dgn perkahwinan ni?" Soal Mrs Kim dengan sayu.

Aku tak tahu nak terima ke tak nak tapi ini permintaan Omma appa aku !

"Ya Aunty. Saya setuju." Jawab aku dan pandang bawah.

Aku terima sb ini permintaan Omma Appa aku. Aku tak nak mereka sedih. Jadi aku terima perkahwinan ini.

Aku pandang Mingyu yang tak puas hati tu. Mmg dia sgt marah pasal ni.

"Mingyu kamu setuju tak? " soal Mrs Kim.

"Tak." Jawab Mingyu sepatah.

"Ani. Kamu kena setuju." Ckp Mr Kim.

"Whatever. Tapi kalau Irene ni byk nangis dduk dgn Mingyu, jgn slhkan Mingyu. Sb tu lah omma dan appa nak." Soal Mingyu lalu bgun.

"Kau , ikut aku" Mingyu ckp smbil pandang aku dan tarik tangan aku kasar.

Dia bawak aku dkt luar taman di dpn rumah dia.

Taman....

"Awak! Lepaskanlah tangan saya! Sakit lah!" Jerit aku kesakitan. Ya mmg sakit. Dia tarik kasar sgt dan kuat.

"Sakit? Kau sakit tangan je. Hati aku aku lagi sakit. Kau tahu tak 'perempuan' , disebabkan aku kena kahwin dengan kau, aku tak blh kahwin dgn Yeri. Kau igt kahwin dgn aku blh buat kau happy? Aku thu lah yang kau dh lama sukakan aku kan? So kau igt kau dh dpt aku? Jangan harap aku nak buka hati aku untuk perempuan sial mcm kau. Aku thu kau cuma nk duit family aku kan? Sb tu appa kau janji dgn appa aku nk kahwinkan kau dgn aku. And then dia blh dpt duit. But sadly, dia dh mati dlu sebelum kita kahwin. Kesian kau. Dh miskin pastu dpt kahwin dgn org kaya tapi tak happy. Mati je lah senang." Jawab Mingyu lalu pergi tinggalkan aku.

Aku tergamam dan lalu terduduk . Air mata aku jatuh dgn laju. Smpai hati dia ckap mcm tu dkt aku. Teruk sgt ke aku ni? Apa salah aku? Dan kenapa dia kejam sgt ckp pasal omma appa aku? Mmg aku takkan happy kahwin dgn dia. Tapi aku x blh trik balik sb ini permintaan omma appa aku.

"Omma , Appa. Irene akan buat semua ni untuk omma dan appa. Saranghae omma and appa!" Jawab aku smbil pandang langit.

Aku bgun dan bergegas blik ke rumah Mingyu dlu utk ambil bag aku dan salam parents Mingyu.

"Aunty , Uncle. Irene blik dlu eh. Dh lewat dah ni. Thank you Aunty dan Uncle for the dinner! Sdp sgt masakan tu. " aku ckp dgn senyuman smbil ambil bag aku di atas sofa.

"Ohh hahahha. Thank you Irene. Aunty tak biasa masak sgt. Ni pun tgk recipe je . Haha. Okaylah Irene. Drive elok2. See you again! " ucap Mrs Kim.

"Bye Irene!" Ckp Mr Kim smbil melambai tangan kpd aku.

Aku msuk dlm kereta dan start engina dan mula drive blik rmh.

TBC

Hi readers! Its author here! So how was it? Anyway, please vote , comment or share! Thank you for reading! I love you readers!
😊❤️

Married to my crush || KMG (OG)  MALAY FFWhere stories live. Discover now