Hi guyseuuu! First of all, Sorry lama tak update bcs author have been so busy lately even waktu cuti sekolah. Huhu.... will try to update more guyseuuu!! Second of all, HAVE YOU GUYS HEARD OF SHINEE's JONGHYUN DEATH??? Omgg! I cant believe it. Jonghyun was my bias dlm Shinee. Hmmm.... its so sad hearing that news. Btw guys this is the chapter 4. Enjoy! Saranghae! ❤️
Mingyu's pov
Hari ni aku nk gi dating ngan Yeri. Aku tak thu nak ckp apa kat Yeri tu. Kalau aku bgithu mesti dia sedih , tapi aku kena bagithu dia jgk.
Aku siap dan turun ke bwh dan terus keluar dri rumah since omma and appa tak de kat rumah. Aku drive dan pergi ke rumah Yeri kesayangan aku. Huhu.
Dh smpai dpn rmah Yeri , aku nmpak Yeri keluar. Dia pakai bju blh tahan seksi tapi aku x tertarik sgt pun sb dia dh biasa pakai seksi mcm tu. Tapi still aku syg dia.
Author's pov
"Anyeong Oppa!" Kata Yeri sesudah masuk dlm kereta.
"Anyeong Jagi!" Kata Mingyu balik smbil cium pipi Yeri. Yeri hanya tersenyum.
Mereka mulakan perjalanan mereka ke destinasi pertama mereka iaitu di Diva Boo Cafe. Mereka nak makan dlu , so thats why.
Mingyu's pov
Kami dh smpai di Diva Boo Cafe dan masuk ke dalam cafe. Lps duduk kt meja mkn , kami pilih makanan untuk order. Tiba2 ada seorang perempuan ni yg aku knal. Iaitu Irene. Aku tak thu mcm mana dia blh ada sini tapi aku tgk dia tgh bekerja di bahagian coffee. Ni mesti tempat kerja dia.
"Ya encik? Nak order apa?" Tanya seorang pelayan lelaki kpd aku.
"Bagi saya Chicken pie with Mushroom Melt dan air bagi Ice Americano ." Jawab aku kat pelayan tu. "Jagi nk order apa?" Aku tanya Yeri yg sedang pilih makanan di menu.
"Bagi saya Roasted Chicken and Banana Split with Vanilla Ice Cream. Air nak Strawberry Sorbet." Kata Yeri.
Lps order , pelayan tu mula pergi ke dapur untuk hantarkan pesanan. Aku pandang Irene yg sibuk membuat air , tiba2 dia pandang aku. Cpt2 aku pandang tempat lain. Harap dia x nampak aku tgk dia.
10 minit kemudian......
Makanan kitorang dh smpai.
"Yeri ah! Say aaaaaaaa...." ckp aku smbil membuat tanda nganga untuk suap Yeri.
"Aaaaaaa...."'ckp Yeri smbil nganga. Aku suapkan makanan ke dlm mulut Yeri.
"Oppa!! Say aaaaaaaa....." kata Yeri smbil pgg sudu yg berisikan banana split ice cream tu. Apa lagi aku pun nganga lah. Sedap kott.
Lps makan , aku byr kat kaunter. Tapi malangnya kaunter tu dkt dgn tmpat coffee dan x de org yg jaga waktu tu. Dan kat situ hnya ada Irene je. Jadi Irene lah yg layan kaunter utk aku.
"Semuanya 24,000 ₩ ye encik." Jawab Irene smbil pandang aku nak tak nak. Aku tersenyum senget bila nmpak dia mcm tu. Takut ke?? Hahaha.
"Nah." Aku hulurkan duit kpd dia. Dia ambil tanpa pandang aku.
"Knapa tak nak pandang? Takut ke?? Tak pe nnti kau jumpa jgk setiap hari. Tapi kau akan menyesal lah sb kahwin ngan aku. Aku akan buat kau terseksa dgn aku. Tunggu kau." Aku ckp tersengih. Dia hanya kaku dan merah mata berair. Takut lah tu. Padan muka kau perempuan. Aku malas nk layan dia , aku keluar dri cafe tu dgn Yeri smbil pgg tngan. Mmg saje nk bgi dia nmpak. Biar dia thu mcm mana sakit hti kalau kahwin ngan aku. Hahaha jahat kan aku? Kisah apa aku.
Irene's pov
"Knapa tak nak pandang? Takut ke?? Tak pe nnti kau jumpa jgk aku setiap hri. Tapi kau akan menyesal lah sb kahwin ngan aku. Aku akan buat kau terseksa dgn aku. Tunggu kau." Mingyu ckp. Aku kaku dan mata aku nk keluarkan air mata. Sanggup dia mcm tu dkt aku. Apa salah aku? Hina sgt ke aku ni smpai dia nk buat mcm tu kat aku? Hmm. Aku nmpak Mingyu pergi smbil pgg tangan yeoja kt sebelah dia. Hati aku hancur tgk dia pgg tangan yeoja tu. Hmm. Tak pe Irene. Tuhan sentiasa ada dgn kita. Sabar je. Dgn tu , aku buat kerja aku balik.
TBC
Hello guyseuu!! How was it? Btw sorry sb update pendek je. Author nk kena pergi Seremban ni. Nk siap jp. Ni pun curi masa je ni nk update. Huhu esok or later , author update lagi. Thanks for reading! Dont forget to vote and share this story. Bye!! 😘❤️
YOU ARE READING
Married to my crush || KMG (OG) MALAY FF
RomanceBae Irene , hanya gadis biasa yang jatuh cinta kpd Kim Mingyu. Tetapi dia hanyalah gadis biasa yg mempunyai crush dari sekolah menengahnya dulu iaitu Kim Mingyu. Kim Mingyu merupakan seorang lelaki yang bekerja di Syarikat appanya dan mempunyai seo...