Bab~5

65 3 0
                                    

Fikirannya melayang apabila teringatkan gadis yang hampir dilanggarnya tempoh hari.Satu senyuman kecil terukir.Nak saja dia angkat gadis itu.She's different.Bonda...kalaulah bonda ada lagi ..Rayfal yakin bonda mesti suka dia.Bertudung litup.Haihh...
"Bro!" empunya suara itu dipandang.
"Hmm,kau nak pe,Rayfan?" soalnya kepada adiknya yang sorang itu.
"Tadi,aku jumpa adik Waiz" teruja benar Rayfan bercerita.
"So?" Rayfan mencebik.
"Cantik ya amat!" Rayfan dijeling.Dia ni memang,pervert!
"Jap,kau cerita kat aku ni..kau ingat aku tahu ke adik beradik Waiz tu"
"Hmm..Ape kata kita jemput Waiz untuk party kalini?Kita suruh dia bawak adik adik dia?" Rayfal berfikir.Anggukan diberi.Rayfan dah tersenyum lebar. Rayfal bangun mengatur langkah untuk masuk ke dalam mansion mereka itu.Mansion itu diberikan kepada mereka memandangkan ayah mereka tinggal di luar negara.So,semua urusan dihandle oleh Rayfal dan beberapa orang PAnya.Rayfan?Dia nak jadi lawyer kang kalau tak bagi meroyan plak.
******************************
"Dina tak nak la along" rungut Irdina.
"Dina...please along nak sangat din ikut.Angah dengan adik pon pegi"mata dikerdipkan beberapa kali.
"Jomla,dina" angahnya memujuk.
"Akak,please.." irsalina memaut erat pergelangan tanganya.
"Ish,yelah yelah" rimas dia dengan adik beradiknya ini.Dia tak suka parti.Tapi alongnya memaksa plak.Dhla nak cari dress payah nak mati.
"Yeay!" irsalina menjerit kegembiraan.Dia dengan kakaknya ini memang rapat.Tapi otak dia masuk air macam along dan angahnya.
"Tema apa ,along?" giliran iman menyoal.
"Klasik" hah sudah!Kalau klasik maknanya gold and irdina memag benci kaler tu.Sakitkan mata and hati.Sebab?Tu warna favourite Taufiq.Argh!
"Nanti korang pergi la cari dress.Along belanja" tersengih Iman dan irsalina dibuatnya.Muka irdina dah macam budak tak dapat mainan.Masam.
"Bila long party tu?" banyak tanya pulak si iman ni.Esok.
"Hah?!" Waiz menutup telinga nya. Boleh pekak woi dengar tiga anak dara ni menjerit terkejut.
"Kalau macam tu,jomla angah,akak,kita pegi beli sekarang"dua beradik tu berdiri.Irdina masih duduk diatas sofa diruang tamu itu.Umi tak da pergi Turkey dengan walid.So,diorang ni senang la nak buli aku.
" jomla dina"Tangan ku ditarik sehingga aku berdiri. Kuat jugak dua ekor minah ni.Tingkat dua dituju yabg menempatkan bilik kami.Dan bermulalah sesi menghiaskan diri
................

Kisah Cinta SemalamWhere stories live. Discover now