"Aku tolong kau ni,sebab aku kesiankan kawan kau tu" mukanya dipandang.Dingin.Lain daripada yang lain.
"Thanks bro.Kaulah sahabat aku yang paling baik,macho,berdedikasi and hensem but aku hensem lagi la" satu sengihan ditayangkan oleh Waiz.Waiz dijeling.
"Mana dia?Lambatnya?" Waiz dah tergaru garu kepala yang tidak gatalnya itu.
"Tu lah,kawan aku tu datang ngan adik aku"
"Adik?"Wajah Waiz dipandang sambil kening dijongketkan.
" Iman or irsalina?"soalnya.
"Oh,yes.Aku tak cakap kat kau lagikan yang aku ada adik lagi sorang.Dia belajar kat London dulu.Dia baru balik minggu lepas"
"Nama dia apa?"
"Ir.." belum sempat Waiz memberitahu Maya datang menyapa.
"Sorry,Waiz.Kami lambat" Maya menghenyakkan punggungnya di atas kerusi berhadapan Waiz.Waiz melemparkan senyuman manis sampai bersemut dia tu kat Maya.
"It's ok.Btw,Maya kenalkan ni Syed Rayfan Irzal,laywer untuk kau" tangan dihulurkan.Rayfan menyambut huluran itu.
"I'm Maya Izara" Rayfan tersenyun nipis.Matanya lebih tertancap pada gadis yang didepannya ini.Manis,comel,anggun sahaja.Tertarik dia dengan gadis ini.
"Weh fan,tak yah la nak tenung adik aku macam nak terkam.Memalukan kaum je" amboi-amboi.Tadi puji aku cam aku ni perfect sangat.Ni kata lain plak?!Ada yang makan siku kang.
"Ni adik aku,Irdina Waira"Rayfan masih mengelamun sambil memerhati Irdina yang diam membisu.Haih la hati...
" Hoi!"
"Apa?"
"Tujuan kita berjumpa ni sebab apa?" soal Waiz berbaur sindiran.
"Yela yela.So just straight to the point" Rayfan kembali fokus.(Irdina pov)
Fuhh..kus semangat.Apahal mamat hensem ni pandang aku semacam.Ada something wrong ke?Tak rasanya. Shawl aku tak senget.ok je.muka aku clean.takde pon jerawat ke jeragat ke.ok jer..mental kot.mukanya yang tengah berbincang tu dipandang .Memang serius and hensem.Cam prince charming.Syed Rayfan Irzal. Nama sedap.siap ada syed lagi.Confirm kaya tapi kenapa dia jadi lawyer.Tak jadi ceo ke ape ke?haish....
******************************
"Ok,nice to meet you,Maya and Waira" tangan dihulurkan kepada Irdina.Huluran itu dibiarkan.No touching.He's not my mahram.Rayfan menarik kembali tangannya apabila tiada respon diterima.Dia tersenyum mengcover.
"Me too,by the way,just call me Irdina not Waira.Ok?" anggukan diterima bersama satu senyuman kelat.Waiz menahan ketawa.Aduh aduh..kawan dia yang sorang ni kena game fengan adik dia.Sape yang tak kenal Syed Rayfan Irzal?Anak kepada Syed Harfi Iznan.Jutawan doh.Tapi Rayfan lebih berminat dalam perguaman.Manakala abangnya,Syed Rayfal Irzan menjadi Ceo kepada Gold Holding.Huhu...
******************************
"Dina.."Irdina masih tekun memandu.
" Dina.."maya mengeluh apabila tiada respon diterima.Rambutnya yang terjuntai disisip ke tepi telinga.Free hair la katakan.
"Tengku Irdina Waira!"
"Hishh ape Maya Izara?" Maya tersengih kemenangan.
"Aku rasakan...Rayfan tu suka kau la" Irdina menayangkan muka menyampah.
"Takde maknanye" Maya tergelak kecil.
"Betul..." Irdina menjeling.
"Haah,aku pon rasa abang aku tu suka dekat kau" nah berbalas debat la korang.
"Memang pon.Sape yang tak suka aku yang cantik ni" angkat bakul sendiri.Lagu rintihan rindu memberhentikan perbualan mereka.Lagu favourite tu.Beberapa minit kemudian,mereka tiba di perkarangan rumah Maya.Irdina melangkah keluar.Terkejut beruk dia bila melihat Raykal dah duduk di sofa rumah kawannya itu.
"Lambat kau balik,Maya?" soal Raykal yang masih menumpukan televisyen.Irdina pon dia tak perasan ada dekat sini.
"Kau pegi mana?" hish dia ni soal macam polis pencen.Maya masih diam.Maya dah kelihatan seperti ketakutan.Aku memegang tangan Maya.
"Jangan risau,aku ade ni dengan kau" bisikan itu didengari Maya.Dia mengangguk.
"AKU TANYA KAU PERGI MANA?!" jerkahan itu membuat bahu Maya terhinjut ,terkejut.Raykal memusingkan badannya ke arah Maya.Irdina tajam merenung Raykal dan sedikit pon tak berasa gentar.Raykal sedikit terkejut dengan kehadiran Irdina.
"So,this sweetie Irdina pon ade kat sini?" Raykal tersenyum miang.Kakinya melangkah ke arah dua orang gadis itu.
"Hai,Irdina...." Raykal mengelilingi Irdina dan Maya.Tangannya menyentuh bahu Irdina.Automatik tangan Irdina menampar pipi Raykal.Berang Raykal dibuatnya.Maya ditolak.Lalu Raykal menampar nampar muka Maya.Irdina dah begitu sakit hati apabila rambut Maya ditarik.Maya mengerang kesakitan.Perut Raykal ditendang oleh Irdina.Jatuh Raykal lalu dibelasah Irdina.Mujur jugakla Irdina ni belajar silat and taekwando.Tangan Maya ditaeik lalu mereka masuk kedalam kereta Irdina.Kereta itu laju menuju ke rumah keluarga Irdina.
YOU ARE READING
Kisah Cinta Semalam
DragosteKehidupan selepas ditinggalkan tunang yang amat dicintai amatlah sukar bagi,Irdina Waira.5 tahun Irdina cuba meneruskan hidup dari kisah silamnya,sekelip mata dia membuatkan jejaka jejaka bekerjaya yang muda jatuh hati kepadanya.Namun jejaka jejaka...