Bab~10

32 3 2
                                    

Argh!Irdina!irdina!Irdina!Laungku.Rambut dikuak kebelakang.Why?!Susahnya dia nak terima aku balik.Aku tahu aku silap tapi manusia sepatutny diberi peluang kedua kan?
"Papa?" aku menoleh.Senyuman kembali terukir apabila terlihat anakku yang amat aku sayangi ni.Iqwal Hilman.
"Ye,anak papa.Kenapa?" soalku lembut.
"Sape irdina?" wajah nya dipandang.Satu keluhan dilepaskan.
"Kawan papa" bohongku.Dia mengangguk faham.
"Aunty irdina tu tua ke muda?Cantik tak?Cute macam hilman tak?" tergelak kecil aku.
"Aunty irdina tu muda.Muda dari papa.Dia cantik sangat.Cute.Tapi takboleh lawan anak papa yang sorang ni" kataku sambil mencubit pipinya yang gebu.Dia tersengih.
"Hilman sayang papa" terharu aku.
"Papa lagi sayangkan hilman.Hilman janji jadi anak yang baik ok?" dia mengangguk ceria.
"DAhla papa.Jom la turun breakfast" aku berdiri mengikuti langkahnya yang comel itu.Hilang semua masalah aku buat sementara.
******************************
Aduh.Cantik sungguh mereka tiga beradik.Tapi yang paling tarik perhatian aku,iman waziha.
Naufal meraup rambutnya kebelakang.Dah angau dengan pandangan mata si Iman.Nama pon menyejukkan hati je.Tersengih sengih sendirian.
"Tak betul ka?" soal Rayfan seraya melabuhkan punggung di kerusi berhadapan Naufal.Naufal menjeling.
"Cantik kan iman tu?" soal Naufal.Rayfan hanya mengangguk.
"Umur dia berape eh?" Rayfan memandang Naufal.
"27" sepatah Rayfan menjawab.
"Kau kenapa ni?Tanya tanya pasal Iman plak?" Rayfan mengerutkan dahi.
"Nothing" Rayfan mencebik.Meluat.Suka berahsia.
"Irsalina and irdina tak cantik?" soal Rayfan membuatkan Naufal yang sedang menghirup kopi itu tersedak.
"Ape kau ni?Cantik la!Irsalina tu cute gila.Irdina tu ayu je comel, cantik gitu" Naufal memuji.
"Iman?" soalan itu dibalas dengan sengihan.
"Iman?Ermm..iman hehehe" Rayfan tergelak dengan perilaku Naufal.
"Kau suka dia ek?" shoot!Tepat sangkaan Rayfan itu.Perlahan lahan Naufal mengangguk.
"Habistu,serra?"
"Ish kau ni!Aku tak suka la dia tu.Dia kan suka Rayfal" Rayfan mengerutkan dahi.
"Still tak boleh move on dari aku?" tersentak mereka berdua apabila Rayfal mencelah.Dia.mengambil tempat.
"Errm...macam tu la" teragak agak Naufal membalas.Gentar juga dia dengan pandangan titian sirat si Rayfal ni.Keadaan menjadi sunyi.
"Aku nak ambil Aulia balik malaysia" penyataan itu memcahkan kesunyian yang berlaku.
"Bila?" soalan itu ditujukan.
"Next week" Rayfan mengangguk sebelum berdiri.
"Aku nak keluar kejap" pelik.Bukan kah rayfal tak sanggup tengok aulia?Apahal tiba tiba pulak ni?
******************************
"Barang dah pack?" soal uminya.
"Dah umi" Irdina tersenyum.Next week dia akan ke Turkey.Nak settlekan something.
"Dina pergi berapa lama?"
"2hari je umi"
"Emm yela yela.Umi turun dulu" anggukan diberi.Phone dicapai.Nombor Maya dicari.panggilan disambungkan.
"Assalammualaikum maya"
"Waalaikummussalam. ha kenapa?" amboi amboi.Belagak.
"Tak boleh call ke?Takpela kalau macam tu,bye"
"Bye" panggilan dimatikan oleh Maya.Hei!Ni nak nangis ni!Jahat la maya ni.
"Assalammualaikum!" pekik seseirang dibawah.Malas nak layan.Baik aku layan kpop lagi bagus.
"Hoi!" aku menoleh.
"Maya!" sebuah senyuman dikuntumkan.Patutla.Dia nak datang sini rupanya.Dan bermulalah sesi menambahkan dosa😂.Gosipler.ape lagi?Ye dok?
******************************
Maaf.Sis ada idea tp malas nk taip😅😂.Well sis seorang pemalas.Harini sia buat double update ok?Sis ingtkn nk update semalam but libe slow cam otk kwn sis😂.Hohoks,sorry.Spe yg maafkn tu saranghae sis ucapkn❤.

Kisah Cinta SemalamWhere stories live. Discover now