14

249 7 0
                                    

mingyu dan minghao melawat dino di bilik rawatan."Yah?mcmana kau boleh cedera ni?"tanya minghao dgn muka risau."Aku tk ingt?mana seohyun?"sempat dino bertanyakan pasal seohyun sedangkan dirinya cedera."Dia okay?dia dh makan ubat tadi terus tidur harini kau jgn jaga seohyun biar kami yg jaga"mingyu memegang bahu dino."Baiklah?"dino tersenyum."senyum pula kau"minghao geleng kepala.

Pov chan er dan xiumin.

"Saya risau sgt pasal adik saya yg kat L.A tuu hu~"chan er mengeluh di bahu xiumin."saya nk minta maaf bagi pihak suho,saya tk menjangka hal ni akan berlaku"kata xiumin lagi."tk apa lah?saya dh anggap seohyun mcm adik kandung saya sendiri."chan er memegang tangan xiumin."wait?seohyun bukan~"xiumin sedikit terkejut."Erm?dia bukan adik kandung saya,"chan er sedih."Dh jgn nangis?apa kata kalau kita ada masa nnti,kita cari ibu bapa kandung seohyun?nak tk?"xiumin memandang tatap mata chan er.Xiumin merasa sgt sedih kerana mengetahui hal tersebut.

End pov.

"Appa!minseok dh balik!"jerit xiumin."Appa?aik?knapa senyap je ni?ooooo appa!"xiumin berjalan menuju ke arah pintu bilik En.Kim dan buka dgn perlahan."Appa!!!!"jerit xiumin dgn ketakutan."Apa dia?appa jatuh sikit je jgn lh menjerit mcm perempuan"En.Kim geleng kepala."Org risau tau tk!"jerit xiumin."Ah?knapa tk balik dorm?appa dh tk dgr cerita pasal suho,mana dia pergi?"tanya En.Kim."Erm?appa?yeojachin minseok minta cari ibubapa kandung untuk adik dia si seohyun."ujar xiumin."Appa nk cakap sesuatu ni?"En.Kim memandang xiumin."Ah?mcm serius je appa?"tanya xiumin.

15 minit kemudian~

"Apa!xiumin ada adik kembar?appa jgn tipu  xiumin!"nada marah."Betul?buat apa pula appa nk tipu"EnKim cuba tenangkan perasaan xiumin."Dh lah appa?saya penat,nk tidur."xiumin beredar dari bilik En.Kim.

Pagi di L.A

Seohyun dijaga dgn rapi oleh jeonghan dan wonwoo."Nyenyak betul seohyun tidur"jeonghan tersenyum."Ha?hyung cuba nk mengorat si seohyun ke?bagitau dino!"wonwoo mula menyakat jeonghan."Manadalah?suka hati je ckp mcm tuh"kata jeonghan."Annyeonghaseyo!"kata sapa dari hoshi dan jun."Eh?Hoshi?jun?bukan ke shift korang ptg?"Ujar wonwoo kepada hosjun."Ala?kitaorg bosan kat rumah saja lawat seohyun"kata jun."She still not wake up?"kata nurse pada mereka bertiga."Ouu?no"jeonghan mula speaking."eh ii hyung ni sejak bila pandai ckp bahasa inggeris ni?"tanya jun yg hairan."Joshua ajar benda simple so boleh hyung ingt sikit ii"ujar jeonghan "Later 0230 pm seohyun can back home if not sick" ujar nurse tuh lagi."Ha?back home?"wonwoo blur."Balik rumahlah!"jun menepuk bahu wonwoo."so?kita boleh bagitau dino hal ni!"hoshi gembira.

Rumah Agam Xiumin.

Sarapan pagi telah disediakan.

"Appa minta maaf sebb rahsia tentang adik minseok"En.Kim mencelah suasana pagi yg sunyi."Tapi siapa kembar minseok?"tanya xiumin."actually?appa dgn omma dh lama bercerai sejak kamu dan adik kamu dilahirkan.Appa hanya dpt merampas kamu dari omma kamu"En.Kim sedih."Appa ada gambar saeng tak?"xiumin bertanya lagi."Ada,appa sempat gambar masa kamu berdua masih bayi."En.Kim tunjukkan gambar."Appa!!!!xiumin pernah tgk gambar ni pada seseorg?"xiumin terkejut."kat mana?mungkin dia adik kamu"tanya En.Kim lagi."Xiumin dh lupa 😂"sempat xiumin bergurau.

Author: kalau en.kim jongkook smackdown(?) Kau,mau tk mati dgn lawak hambar kau tuh 😂😂😂

Chan er: jgn bagi aku janda author.

Xiumin: jgn risau aku boleh elak dari smackdown appa

Author: dh lah!bosan reader tgk kita nnti 😂💩💔

"Ingt lawak ank ku syg?"en.kim mula menegas."ala appa?"eyespuppy dari xiumin."Dh la?appa nk buat kerja lepas ni"kata En.Kim kepada xiumin.

Pada masa yg sama dirumah chan er.

"Eonnie?bila eonnie seohyun balik?"tanya eunha si kecil."Erm?eonnie belum call dorang,eonnie busy kebelakangan ni nnti eonnie call eh tanya pasa seohyun."kata chan er kepada eunha."ala?oppa jongsuk jadi tk gi lawat eonnie,kan cuti lama ni!"eunha mula merungut."Eunha kena belajar dekat sana oppa jongsuk ada untuk seohyun jgn risau okay?dh eonnie nk gi kerja.Nnti apa yg terjadi call eonnie or call sesiapa saja yg eunha kenal!arraseo?"kata chan er."Nae!"eunha sambung buat kerja sekolahnya.

Di Wad Seohyun.

"Mana dino?"tanya seohyun kepad hoshi."Ouh?dino kat rumah tgh tunggu kedatangan kau,so kau kena sihat!arraseo!kau bukan kawan yg kitaorg kenal dulu"kata hoshi lagi."Huh?aku mcmana?"blur seohyun."Kau ni hoshi?dia dh lupa siapa diri dia lol,dino pun dia dh tk ingt,"kata jun lagi."Wait?aku dh ingt baiklah jun!kau ni tk pernah berubah kan?tu lah siasat dulu sebelum nk tuduh org"seohyun tersenyum sambil memepuk bahu jun."Ala!kau dh ingt balik,yeahhhh Seohyun evil comeback"jun teruja."Lee seohyun,oppa dtg ni"kata jongsuk didepan pintu wad."Oppa!"jerit seohyun."Jgn lari,luka seohyun tu bukan sembuh sgt"kata jongsuk dgn tegas."Ah?lagi satu,oppa dh beli rumah kat sini so seohyun ngn ahli svt tk payah lah tinggal kat rumah En.Hong"kata jongsuk lagi."Okay." Kata seohyun sambil tersenyum.

suhohani pov

"Aku tk puas hati lagi ni!"jerit hani."ingt kau seorg aje yg tk puas hati,habis aku ni sukalah kalau dorang bersama!"marah suho sambil menghentakkan telefonya.Nasib tk pecah😂."apa rancangan seterusnya?actually,aku tk suka seohyun kau dekat ngn dino aku benci!"hani mula merungut."kau dh cederakan seohyun arituh!"suhoula meragam."Ahhh!"jerit hani kesakitan."Dh knapa kau?"tanya suho yg mula risau."Tepi!"hani menepis tangan suho"K Fine!kau tk nk aku tolong suka hati kau ahhh,kau juga yg sakit bukan aku"suho mula berlagak lalu terus ke bilik."Ni semua salah kau Lee seohyun!kalau kau tk rampas dino dari aku,aku tk kn jadi mcmni!elok ii kita jadi kawan baik then terus jadi musuh"hani mula membebel.

End Pov.

Seohyun pov.

"Erm?aku rasa rumah ni cukup untuk kita semua kn"aku bertanyakan soalan kepada jun."Ah?baguslah"jun membalas.

Aku still tk paham apa yg terjadi dgn aku,apa aku lupa?apa aku suka?apa aku benci?then dorang kata lee chan ialah kekasih pertama aku,betul ke?

"Seohyun?awk okay?"kata wonwoo sambil tersenyum kepada aku."Ah?saya okay ajee,oppa tk tinggal kat sini sekali ke?" Pasti aku akn tanya kepada oppa aku,aku mula  pelik binti hairan."Oppa tk tinggal kat sini sebb oppa ada kerja kat korea,buat masa ni tinggal kat sini untuk keselamatan seohyun dan dino"ujar oppa kepada aku."okay"aku ni tk pandai menbantah bila oppa jongsuk bercakap.

End pov.








































For reader,

Please keep support this FF.And dont forget to support my other FF is Your Last Love and also Maid Seventeen In Love.

Don't forget to voted my FF❤

#sarangahae
#plssupport
#plsvotedtoo

[C]You're Mine || Xiumin √Where stories live. Discover now