13

276 11 0
                                    

Ting tong~

Loceng rumah chan er ditekan oleh xiumin."yes?can i help you?"chan er membuka pintu."Saya ni xiumin?chingu seohyun!"jerit xiumin dari luar rumah.

"Sejak bila seohyun ni ada chingu namja selain svt"soal hati chan er."haa apa dia budak seksi?"chan er mula perangai lagi."Dh sudah?dia mula lagi"xiumin menepuk dahinya."yah?saya x ada masa nk layan org nk palli juseyo!"marah chan er."Saya nk ajak awk keluar dinner malam ni boleh x?"tanya xiumin dgn malu2 siput."boleh aje?tapi kau belanja sbb aku tgh bankrap ni gaji belum lagi"kata chan er pada xiumin."Jgn risaulah"xiumin tersenyum lebar😃
"Jgn senyum mcm tuh,org nampak kan nnti org ingt aku terima cinta kau pula"chan er pula yg malu."HAHA!saya pergi dulu"kata xiumin."Duli?"chan er blur."Noona?siapa dtg tadi?"kata taehyung pada chan er."ouh?Kim Minseok dtg tadi dia ajak noona keluar dinner dgn dia?okaylah noona nk pilih pakaian jgn kacau noona okah!"chan er terus berlari ke arah biliknya."akhirnya,berani juga hyung minseok dtg ajak noona gi dinner"taehyung berckp seorg diri."???"eunha blur."tk payah seboklah!"taehyung pergi ke biliknya..

Dinner~

Chan er sedang berjalan ke arah xiumin."wowww?dia cantik ahh!"mulut xiumin ternganga hati-hati xiumin lalat masuk nnti,chan er melihat xiumin."hensem pula dia ni,haih?langkah indahnya aku dpt suami mcm dia ni?aku tk nk membujang kang si oppa jongsuk kata aku 'ank dara tua' huhuhuhu tau la dia dh khawin"bebel chan er dlm hati."jemput duduk lee hyun cha"xiumin menarik kerusi untuk chan er."ha?thank you"chan er mula malu."Awk nk makan apa ni?"tanya xiumin."saya makan apa yg awk makan"bls chan er."okay?"xiumin.

Xiumin mula order makanan dinner mereka berdua.

Makanan telah sampai ke atas meja."awk?nak saya order makanan simple ajee x mampu nk mahal2 ni sebb saya baru habis belajar"kata xiumin yg sedikit sedih."tk apa lah?saya belum gaji lagi tapi saya boleh suport awk bayar nnti"chan er tersenyum.Dia tahu bahawa namja dihadapannya itu sebaya dgn seohyun saeng dia."Makanlah,kalau awk termenung kat makanan tu mmg x kan habis"kata xiumin yg nakal."Ceh?noona tau lah"chan er membalas.

Makan pun makan sausana menjadi sunyi."awk?"xiumin memecah suasana sunyi."Ye?"bls chan er yg sedang lap mulutnya dgn menggunakan tisu."Awk sudi tk terima saya sebagai namchin awk?"xiumin menarik nafas begitu panjang."tk apalah kalau awk tk terima mungkin awk dh ada tunang or~"xiumin sedih."Saya x ada namchin lagi,kalau namchin x ada tunang apa tah lagi kan"Ujar chan er sambil tersengih2 mcm panda😂."erm?awk terima x saya sebagai namchin ni?"tanya xiumin dgn soalan yg lebih kurang sama tadi."okay?saya terima!"chan er tersenyum.

"Erm?awk suka namja yg mcmana eh?"mereka berdua berjalan sambil berpegangan tangan."saya suka namja mcm awk lah?saya rasa saya dh mula jatuh cinta laa!"chan er malu."ha?okaylah umin?dah sampai rumah dh awk boleh pergi sekarang"kata chan er lagi."Awk masuk dulu,then nnti saya pergi sebb saya nk tgk yeojachin saya yg cantik ni masuk dgn selamat"usik xiumin."Annyeong!"chan er melambaikan tangannya kepada namchinnya..

Di Hospital L.A

Seohyun still dgn perubatannya dan ditemani oleh dino."Awk? Nk jalan2 tk sekitar hospital ni ambil angin?nak tak?"dino seperti org gila selalu bercakap seorg diri even dia sedang bercakap dgn seohyun.Pintu dibuka seohyun dgn cepat memandang."suho?awk ke tuh?"seohyun memandang seseorg itu."saya bukan suho?tapi saya the8 dan sebelah saya mingyu,seohyun?suho x kn kembali kepada awk dh"the8 cuba memenangkan hati seohyun yg masih pada suho."tk!suho pasti akan kembali pada saya semula betul tk chan?"seohyun memegang kedua2 belah tangan dino.Dino?hanya menitis air mata kerana wanita yg dia cintai berpaling padanya."erm"bls dino dgn air mata."tabahlah?aku yakin yg suho x kn dtg sini sebb dia yg punca segala2 sebb perpisahan korang aku tau yg seohyun cinta kan kau tapi dia seohyun ego dan dia pilih suho berbanding kau"kata mingyu."erm?aku harap mcmtuhlah"dino kembali tabahkan dirinya."apa kata?saya bawa awk jalan2 sekitar hospital nk tk?"tanya the8 pada seohyun."Bila boleh balik?saya nk jumpa suho!jgn bagi dia dekat dgn ahn hani"kata seohyun pada dino."erm?ye"dino terpaksa relakan hatinya walaupun ia menyakiti."saya nk tunggu chan nk bawa jalan2"kata seohyun sambil tersenyum."ouh?oky saya bawa"dino menyediakan kerusi roda untuknya."aku harap dino lebih tabah dan suho dan hani cepat2 lah kena tangkap biar seohyun dan dino hidup bahagia"kata mingyu kepada the8.

Di Taman

Seohyun tersenyum tiba2 kepalanya terasa pening."Dino!kepala saya!"jerit seohyun yg kesakitan."Lee Chan!!!"jerit seohyun lagi.Dia melihat semua kabur."dino!"jeritan seohyun semakin perlahan."Seohyun!!!!dino!!"jerit serentak mingyu dan the8."Mingyu!kau tgk dino kat sana apahal dia pengsan!"jerit the8."Nae!kau uruskan seohyun!"jerit mingyu.

SeoChan Pov

Semasa dino ingin membeli ais krim untuk seohyun."knapa seohyun menjerit?"soal hati dino.Tiba2 kepalanya dipukul dgn menggunakan kayu."seohyun"suara dino perlahan."jgn kacau--"dino terus menutup matanya.Seohyun diberi ubat yg beracun."Chan!sakit!"jerit seohyun.Seohyun melihat dino dari jauh yg dino telah terbaring."mari pergi!aku dh puas tgk dorang merana!"suara yeoja itu berbisik ditelinga seohyun.

End Pov.

____________

Mingyu:mcmana dgn chingu saya doktor?

Doktor: kecederaan ni mungkin ambil masa nk sembuh tapi jgn risau sebb kecederaan ni tk ada kena pada organ penting cuma lebam sahaja.

The8:mcmana pula dgn lee seohyun?

Doktor:maaflah?saya tk dpt nk tolong ni bergantung pada ingatan dia tapi nasib kamu berdua cepat2 dtg ke sini sebb ubat dia agak beracun seperti bisa ular..

The8:di taman tuh ada tk CCTV?sebb kami berdua dh report pada polis pasal hal ni tk jgn bagitau pada ahli keluarganya takut mereka risau.

Doktor:cctv?ada nnti saya tgk

Mingyu:ni dh kes pembunuhan aku nk tau siapa yg buat sanggup buatmcm tuh!*marah*

The8:aku yakin ni pasti suho ngn hani punya kerja!

Mingyu;tkknlah?dorang kan dh hilang diri then dorang mana mungkin gi L.A!

The8:kita tk tau😏

[C]You're Mine || Xiumin √Where stories live. Discover now