Wawa sibuk mencari nama bayi. Diusapnya perut yang membuncit.
"Baby, tak sabar nak tunggu baby keluar. Baby ni boy ke girl? Kalau baby ni girl, dapat tolong mummy kemas rumah. Kalau boy, mummy nak suruh hmm apa eh? Kalau baby ni boy, muka nak macam papa. Nanti kalau mummy rindu papa, mummy boleh tengok muka baby. Kan baby?"
Hamidah yang baru pulang dari pasar memanggil Puan Wawa. Ada buah tangan katanya dari pasar.
"Puan. Saya ada beli ramen dengan puan. Puan nak makan? Saya masak kan. Air cola pun ada"
Wajah Wawa kelihatan sugul. Tapi dia dah janji dengan suaminya. "Erm takpalah Bik. Saya tak makan benda pedas"
"Sekali sekala apa salah nya kan." Hamidah mencucuk jarum. Namun Wawa masih menidakkan. Dah bagi taknak pulak
"Puan nak apa makan tengah hari ni? Tuan balik tak?"
"Nak ayam kicap je boleh? Tuan tak balik makan tengahari sebab ada lunch dengan client" Hamidah mengangguk. Tangan nya mula ligat menyiapkan makan tengahari
Kalau makan ayam goreng nutella sedap jugak. Tak tak, apa rasa nutella campur mayonis eh? Hmm kalau makan nutella ngan kari ayam mesti sedapEntah kenapa sejak mengandung ni selera makan jadi pelik. Wawa membelek nutella ditangan nya. Hamidah yang sedang mencarut dibiarkan. Bibik-bibik biasalah kalau membebel pasal orang mengandung ni.
••••••••
"Bibik, mana air saya tadi?" Hamidah memuncungkan mulut nya ke arah segelas susu.
"Tenkiu bik. Saya naik atas dulu tau" Ucap Wawa seraya kakinya melangkah ke atas.
Hamidah yang sedang mengelap pinggan kembali melakukan tugas nya. Pinggang dilenggok ke kiri dan ke kanan. Happy je
Tangan Hamidah mencapai mop setelah berehat sejam. Sempat jugak mimpi buat nasik ayam tadi. Mulutnya menyanyi kegembiraan. Dituang nya sabun kedalam baldi. Banyak sehingga menutupi dasar baldi. Di isi air lalu di bawa ke ruang memasak.
Di curahnya air sabun ke lantai. CURAH. Dihayun ke depan kebelakang mop bersama nyanyian yang memenuhi ruang dapur itu.
Mana puan ni? Biasa nya waktu macam ni dia ke dapur melantak. Arh lantak lah. Kejap lagi turun lah tu.
Kedengaran bunyi deruan kereta Tuan Nick. Awal pulak balik. 'habis aku'
"Bik, macam mana puan?"
"Kenapa dengan puan? Saya dari tadi kat bawah ni. Puan tak turun pun" Tanpa menghiraukan Hamidah, Nick melangkah ke atas.
Hamidah menghantar tuan nya dengan ekor mata.Kenapa pulak dengan perem-
Ohhh! Senyum ditahan. Baru dia ingat. Dia meletak kan ubat keguguran ke dalam air susu puan nya.
'Kalau dia tak tergelincir sebab air sabun ni pun dia akan keguguran. Kalau tak keguguran pun at least akan effect kat budak tu😏'
____________________________________
Agak-agak apa motif dia Hamidah buat macam tu? Suka kat Nick ke?
Wawa macam mana?😭
Tahun depan aku asrama, agak- agak sempat habis tak cerita ni dalam masa 15 hari? 1 januari nak sekolah dah😩 slow update lah ye
Enjoy reading Sayang #sayangkamu😚
second story:- Aku bukan dia
YOU ARE READING
Sayang Kau Charming Mafia
RomanceJatuh cinta dengan mafia mungkin benda yang mustahil. Tapi, benda tu dah pun terjadi kat aku. Cinta memang indah Tapi jangan lupa ada ombak nya. Kita lari ke mana pun masalah tetap datang. Jadinya kita harus hadapi sama ada kita nak atau tak. Allah...