Nick menekapkan belakang tangan nya ke dahi Isterinya. Perbuatan nya telah menganggu tidur isterinya. Segera lengannya dipaut si isteri"Abang, sakit lah. Rasa nak munta je. Dari tadi tak da selera nak makan. Susu tu pun tak terusik lagi"
"Biasalah tu orang mengandung. Nak abang buatkan susu lagi? Dah sejuk dah tu" Nick bingkas bangun. Nak tak nak dia kena buat susu tu. Macam sakit sangat sampai nak angguk pun tak dapat😑
Hamidah yang melihat tuan nya turun sambil membawa susu yang masih berisi mengetap rahang nya.
"Puan tak minum pun susu tu?" Tanya Hamidah.
"Tak da selera nak makan kata nya. Ni nak buat susu baru, Biar panas"
"Takpa biar saya buat. Alah senang je ni" Hamidah harus melaksanakan tugas nya dengan kadar segera
"Sebab senang lah saya nak buat. Bik buat masak malam ni eh?" Penyibuk je
'Cemane ni?! Ubat tu tinggal 1 dos je lagi. Mahal kut nak beli. Membazir je. Aku kena cepat! cemane ni' Hamidah menggigit kuku nya. Pengotor
"Menung pakwe ke? Saya suruh masak kan? Tak tau nak masak ape? Masak ayam goreng je ke. Puan tak makan. Saya je makan"
Hamidah berlalu ke belakang. 'Kena letak dalam minuman gak benda tu. Kalau letak dalam makanan Kang tak kuat'
••••••••
Nick mengambil cuti sehari untuk menjaga isterinya. Bukan dia yang nak tapi bini dia yang manja tu. Kuangsam sangat
Masa ni biasa nya Wawa minum susu. Kakinya melangkah ke dapur. Apabila melihat kelibat Hamidah dia ingin menegur. Namun, dia terlihat sesuatu yang sesuatu sangat.
Eh?
Apa kah?
Dia masih melihat Hamidah yang melakukan 'Sesuatu'. Hamidah yang sedang kusyuk tidak sedar kehadiran tuan nya.
"Siapa upah kau?" Akibat terlalu terkejut, gelas berisi air susu ditangan nya jatuh, bersama satu plastik kecil. Nick tunduk mengambil bungkusan itu.
"Cytotex? Kau tahu kan kandungan bini aku tu dah kuat. Berkemungkinan untuk keguguran adalah mustahil. Kenapa kau buat macam tu? Nak effectkan kandungan dia pulak?"
Nick mencengkam leher Hamidah. Dia tak kisah Hamidah tu tua ke muda. Mafia tak ada belas kasihan. Telefon diambil lalu nombor Boon didail. Seketika kemudian suara Boon terdengar dicorong telefon.
"Ke rumah aku kejap. ASAP!" tanpa menunggu respon Boon talian diputuskan
Nick masih disitu. Dia terlupa akam isterinya kerana terlalu marahkan Hamidah. Namun dia tidak mahu mengikut perasaan kerana dia tahu apa yang akan jadi kalau dia mengeluarkan sisi jahat nya. Lagi-lagi dirumah nya ada ibu mengandung
Lamunan Nick terhenti apabila bunyi kereta Boon kedengaran. Pintu dibuka lalu Boon menapak ke arah Nick. Hamidah pula sedari tadi tidak berhenti menangis.
"Masuk buat macam rumah sendiri pulak!" Sergah Nick, namun dia bukan lah marah kepada Boon. Dia cuma terikut perasaan.
"Bawak perempuan ni ke markas. Kau tanya dia siapa upah dia.Tanya sampai dapat. Lepastu kau nak buat apa kau buat"
Boon mengangguk. Dia menggeleng kepala melihat Nick yang berlalu ke dapur. Macam perempuan tak de mood masa period. Sebijik sangat
"Apa makcik dah buat ni?" Tanya Boon sambil menarik lengan Hamidah masuk ke dalam kereta.Audi A8!Apa lah nasib kau lepas ni Midah?
____________________________________
Dont trust orang yang baru kau kenal setaun. Diorang masih lagi stranger. Kalau aku lah. Tu pemandangan dan pendapatan aku😆Tapi tkpe,Korang enjoy eh? #sayangkamu
YOU ARE READING
Sayang Kau Charming Mafia
Storie d'amoreJatuh cinta dengan mafia mungkin benda yang mustahil. Tapi, benda tu dah pun terjadi kat aku. Cinta memang indah Tapi jangan lupa ada ombak nya. Kita lari ke mana pun masalah tetap datang. Jadinya kita harus hadapi sama ada kita nak atau tak. Allah...