Už jste někdy měli pocit, že se nějaká věc stala nečekaně podruhé?
Tahle kapitola je právě o tom.Déjà vu (čti deža ví) je tedy „něco” co se stalo nečekaně po druhé.
A jak vlastně déjà vu vzniká?
Za všechno může naše střední část spánkového laloku, ve kterém se nachází náš hipokampus, který zodpovídá za vyvolávání detailů o vzpomínkách. Náš hipokampus dostává signály (podrobnosti), které potom spojuje se vzpomínkami, které nám pomáhají se chovat s jistým způsobem v situaci.
Pokud tedy před nás někdo nastaví ruku, hipokampus zpracuje podrobnosti a řekne nám, že se od nás očekává, že jim podáme ruku zpátky.Déjà vu má 3 teorie:
1. Déjà vu je vzpomínka, která byla špatně zařazena a mozek se vší silou snaží najít podrobnosti, které se zde ale nenachází a proto si připadáme, že jsme tuto věc už jednou zažili, protože ji jednoduše hledáme ve všem.
2. Teorie tvrdí, že by se jednalo o mírný záchvat ve střední části spánkového laloku. A to jednoduše znamená, že mozkové buňky začnou doslova bláznit a dělat to co nemají.
3. Teorie tvrdí, že náš mozek může ukládat ukládat úplně jinak. Pokud totiž něco uvidíme uslyšíme či ucítíme, informace projdou několika různými místy než jsi uvědomíme, co se vlastně děje. Samozřejmě se jedná o neuvěřitelně rychlý proces, protože když se na něco podíváme, tak hned víme, jakou to má barvu, velikost atd. Ale jakákoliv drobná chybička může tento systém poškodit a proto si myslíme, že jsme tuto věc už jednou zažili.
Další informace o déjà vu:
Déjà vu se nejčastěji prožívá od 15-25 let a nejmíň od 0-8 letStudování déjà vu je velice obtížné, protože nemáme moc velkou šanci si déjà vu vyvolat
Můj názor:
„je to velice zamotaná věc pokud jsi uvědomíme, jak náš mozek pracuje
Jednoduše je mozek spojen se vším co existuje a déjà vu jsem měla už od 6 let a pořáď ho mám”Názor náhodně vybraného člověka:
„je to zajímavé co člověk dokáže zajímavé věci”To je pro dnešek všechno.
Takže si užívejte vědátoři
Vaše vé4tka lionka_lucy.
ČTEŠ
vědecký deník vé4tka
Non-Fictionzajímá vás věda? Tak tahle knížka je přesně pro vás. kde najdete výzkumy, názory a odpovědi na vědecké otázky. Například co bylo před velkým třeskem. #31- populárně naučné