Takže vážení dnes tu máme trochu jinou kapitolu. Normálně jsem vědce a různé fyzikáře nedávám, ale tentokrát jsem prostě musela. Někteří z Vás už to asi ví, ale Stephen Hawking umřel a jelikož je to můj veliký vzor, tak jsem musela tuto kapitolu věnovat jemu.
Stephen Hawking je jeden z nejchytřejších lidí moderní doby.
Narodil se 8. 1. 1942 v Anglii a umřel 14.3. 2018 v Cambridge. Stal se z něho matematik a teoretický fyzik a měl IQ 160.Když studoval na University College, chtěl se plně věnovat matematice, ale otec upřednostňoval studium medicíny a navíc matematika se na této univerzitě nevyučovala. A proto se začal věnovat fyzice.
Pak Hawking odešel do Cambridge a tam studoval kosmologii. Pak dokonce dostal doktorát z obecné relativity.
Jeho nemoc
Jak někteří víte, Stephen Hawking byl na vozíku a mluvil za něj speciální software. Ale jak to?
Trpěl totiž vzácnou nevyléčitelnou nemocí jménem ALS. Jinak řečeno je to choroba pohybových neuronů.
V roce 1963 mu lékaři řekli, že kvůli této nemoci nedokončí svá studia.
Kvůli této šokující zprávě začal pít a byl v těžkých depresích. Jenže pak potkal svou budoucí ženu Jane a díky ní změnil svůj způsob života.Od roku 1965 až do roku 1970 se začal zabývat zákony vesmíru.Přesněji řečeno objevil Teorii velkého třesku.
(Teď vám fakt nebudu popisovat co je to velký třesk o tom příští kapitola)V roce 1975 Stephen Hawking učinil svůj největší objev hawkingův efekt. Jinak řečeno popis vzniku černých děr za určitých podmínkách na konci života hvězd.
(Ano já vím je to složité ale zkuste to pochopit vysvětluji to jenom rychle potom vám klidně napíšu kapitoly o Hawkingovu efektu ale teď už zpátky k věci)Pak se v roce 1977 stal profesorem gravitační fyziky v Cambridge a od roku 1979 se stal Lucasiánským profesorem matematiky v Cambridge.
Ale Stephen Hawking se stal také autorem několika knih. Nejraději mám bescelery stručná historie času, kterou napsal v roce 1988 a vesmír v kostce. I když jsem je nikdy nečetla ale zní zajímavě 😂😂😂
Stephen Hawking získal mnoho doktorátu cen a medailí a ocenění. např. CBE 1982. A od roku 1974 je členem královské společnosti a členem Americké národní akademie věd. No není to sen?
I přes svůj zdravotní stav Stephen Hawking stále pokračoval ve svých výzkumech a přednáškách.
Podle mě je Stephen Hawking jeden z nejchytřejších lidí na světě, protože on dokázal tolik věcí. Je to můj vzor, protože má velice chytré citáty ( které jsem si velmi zamilovala), ale také má skvělé myšlenky a tady je vidět že na vzhledu opravdu nezáleží ale také je to příklad pro nás pro všechny aby jsme si šli za svým snem jako on a proto ho velmi obdivuji.
A na závěr tady máte 2 jeho citáty:
(Jenom pro info má těch citátů zhruba 417😂 takže je z čeho vybírat 😂) Jinak se mějte hezky a užívejte si vědátoři vaše vé4tka„Život by byl tragédií, kdyby nebyl vtipný.“
„Všiml jsem si, že lidé, kteří tvrdí, že vše je předurčeno a my na tom nic nemůžeme změnit, se rozhlíží před tím, než přejdou ulici.“
Asi ty citáty nepochopíte hned napoprvé, musíte se nad nimi trochu zapřemýšlet anebo máte jen podprůměrnou slovní zásobu.
Ale nebojte některé jsem hned napoprvé také nepochopila.
ČTEŠ
vědecký deník vé4tka
Non-Fictionzajímá vás věda? Tak tahle knížka je přesně pro vás. kde najdete výzkumy, názory a odpovědi na vědecké otázky. Například co bylo před velkým třeskem. #31- populárně naučné