Het was een zomerse dag, het was heet, de zon scheen, perfecte dag voor een buitenrit. Ik stuurde een sms'je naar mijn vriendinnen Fleur en Sarah. "Gaan jullie mee naar de manege?"
Al snel kwam er bevestiging dat mijn vriendinnen meegingen. Ik kleedde me dus aan, en sprong op de fiets, naar Fleur. Sarah zou ietsje later komen, ze moest nog ergens naar toe.
Fleur en ik zijn al beste vrienden sinds de kleuterklas. Ja hoor, we hebben wel eens ruzie, maar hé, dat heeft iedereen wel eens. Met Sarah kan ik het ook goed vinden, maar minder. Ik heb het soms moeilijk met haar, vooral omdat ze wel eens jaloers is om de vriendschap tussen mij en Fleur.
Samen fietsen we naar de manege. Onderweg maak ik een snap van ons samen en plaats die op m'n verhaal. *Samen Met Bae❤ Sarah in gedachte!*
Als we op de manege zijn aangekomen, ga ik meteen naar de kantine, om te kijken op wie ik vandaag moet rijden. Katharina, of Samantha, 2 zussen die samen de manege runnen, delen altijd in. Meestal kan ik me er wel in vinden, in hun beslissingen. Op het bord, een whitebord, is er met zwarte stift geschreven dat ik op Ocean moet rijden. Zucht. Liever niet eigenlijk.
Ik rijd er niet zo graag op in het bos, wel in de bak. Ocean is nog al wild in het bos. Maar oké, een keertje er af vliegen is nog niet zo erg.
Ik loop naar de stal van Ocean en zet mijn spullen er neer, dan ga ik naar de zadelkamer. In de zadelkamer tref ik Sarah, die bij de eigenaar kastjes staat met de baas van de manege.
"Hee Saar!", zeg ik zo opgewekt mogelijk.
"Haai! Weet je het al? Ik heb een eigen paard gekregen, Verona", zegt ze trots.
"Oh wat leuk! Ga je vandaag met haar op buitenrit?"
Ze knikt.
"Oh wat leuk! Veel geluk samen!", zeg ik.
Ik pak het tuig snel mee naar de stal en zadel op m'n gemak op. De naam Verona komt me eigenlijk wel bekend voor. Waarschijnlijk ooit eens gezien op de verkoop ofso.
Ik zet Ocean vast en ga naar Fleur, die op Mustang rijdt.
"Lukt het?", vraag ik.
"Ja hoor", zucht ze. "Ik wil helemaal niet op hem."
"Ik ook liever niet op Ocean. Weet je het trouwens al van Sarah?", vraag ik.
Ze knikt lichtjes. Daarna kijkt ze zo geïnteresseerd naar de grond..
"Wat is er?", vraag ik.
"Sarah en ik hebben samen een paard", zucht ze.
Ik krijg een hartaanval. "Wat?"
"Ja, we hebben een eigen paard, samen, Veroontje. Je weet wel, die ene pony waar jij toen zo dol op was met het paardenkamp van die ene manege.
"Verona! Oh echt? Kopen jullie die gewoon samen?", vraag ik. Ik kook van woede, maar ik ga helemaal niks laten merken.
"Sorry Laura, dat je er zo moest achter komen", zegt Sarah dan, die zich in het gesprek mengt.
"Helemaal niet erg hoor Saar, ik geef er echt niks om!", zeg ik zo blij mogelijk. Ze zijn m'n woede niet waard.
De manegebaas fluit, een teken dat we zo vertrekken en de paarden moeten verzamelen in de binnenbak.
Ik heb er al geen zin meer in, maar oké. Ik loop terug naar Ocean, singel aan en neem hem mee naar de binnenbak. Daar maak ik m'n beugels op maat en stap ik op.
Ik stap een paar rondjes en draaf een beetje. In het midden van de piste staat er een kruisje op, van 60 cm hoog. Zou ik hem nemen? Ocean voelt m'n twijfels en begint te galopperen, naar de sprong. Katharina heeft het gemerkt, en roept naar me. Maar ik kan niet meer stoppen.
Ocean en ik vliegen over de hindernis, alsof het de laatste is.
"Braaf!", roep ik. Ik beloon Ocean en ga nog wat stappen. Katharina komt naar me toe. De manegebaas begint te zuchten. "Laura je weet dat het niet mag."
"Stond nergens."
"Voor 1 keer reken ik het goed, de volgende keer krijg je een straf, en bel ik je ouders."
"Nee! Niet mijn ouders bellen!" Ze weten niet dat ik af en toe springles pak. Ik mag helemaal niet springen van ze. Gevaarlijk.
Katharina gaat terug naar de andere kinderen en ik stap en draaf nog wat.
"We vertrekken! Iedereen per twee!"
Fleur komt samen met Sarah naar me toe. "Rijden wij?"
"We mogen niet met drie."
"Oké, dan gaan wij hé Fleur", zegt Sarah gemeen. Wat haat ik die bitch zo hard!
Ik ga achter Katharina rijden. Na 2 seconden merkt ze op dat ik alleen rij, en stelt voor om samen te rijden. Ik vind alles oké.
"Hoe vind je Ocean?", vraagt ze.
"Wel oké, hij springt fijn."
"Wie is je lievelingspaard?", vraagt ze.
"Allegro", zeg ik. Fijn dat ze er om vraagt.
"Allegro? Wat vind je er fijn aan?", vraagt Katharina lachend.
"Het is echt een fijn paard", grinnik ik om haar reactie.
"Je hebt er nog nooit op gereden."
"Jawel, stiekem. En voor dat je begint over ouders bellen en heel die zever, Samantha was erbij.
Samantha is de zus van Katharina. Samen runnen ze de manege.
"Oh. Ja eigenlijk gebruiken we hem niet in de lessen, omdat hij te veel waard is voor afgestompt te worden", geeft ze toe.
"Zou ik hem mogen verzorgen als verzorgpaard?", vraag ik zacht. We rijden nu op de verharde wegen, de kans dat ze me verstaat is klein.
Toch heeft ze me gehoord. We rijden het bos in.
"Eigenlijk kan ik er niet veel op tegen hebben. We gebruiken hem toch niet, en je kan fantastisch rijden, dus als Saman het goed vindt, vind ik dat ook", zegt ze.
Blij knik ik. "Straks ga ik vragen."
"Is goed. Ken jij Verona ergens van eigenlijk?"
"Vanwaar die vraag?"
"Ik zag je geschokt kijken toen ze deze naam noemde."
"Slim. Ja, ik ken haar. Ik heb ooit ergens een kamp van 2 weken gedaan, en zij was mijn vast paard. Ik vertrouwde haar blind, en zij mij. En nu is ze van Saar en Fleur", zucht ik.
"Heb je met Allegro ook een band?"
"Ja, een heel sterke. Nog sterker dan ooit met een paard", zeg ik.
"Maak je niet te veel zorgen om Veroontje. Ik zorg ervoor dat je ook een eigen paard krijgt."
Verbaasd kijk ik haar aan. "Hoe bedoelt u?"
Ze knipoogt naar me. "Dat is geheim."
•
Houiii, ik ben het weeer. Met dit keer een nieuw paardenverhaal! Ik heb een verzorgpaardje waardoor ik nu heel veel details kan schrijven. Ik laat jullie dus het paardenverhaal van Laura lezen. In het begin zal het niet zo spannend worden maar zoals jullie msn al doorhadden is er een bitch in het spel :) Dus dat wordt nicee! Over 2 dagen heb ik vacayyy dus dat wordt lekker veel schrijven! Liefs❤️