"Singel je even aan? Dan kun je erop", zegt Samantha.
"Oh, ja is goed." Ik singel aan en stap op. De beugelmaat is perfect. Ik geef de hulpen naar stap en laat h'm rustig stappen op de cirkel. Na een tijdje, als hij warmgereden is, laat ik hem draven aan de teugel. Katharina komt kijken. Ze neemt haar gsm erbij en trekt een paar foto's. Ik glimlach spontaan, en vergeet alles over Verona, Sarah en Fleur. Allegro zit fantastisch, en ik ben zo blij dat ik hem mag verzorgen en rijden!
Samantha roept me na een halfuurtje stappen en draven naar het midden en maakt de longeerlijn los. "Rijd je nog even los?"
"Ja is goed", knik ik.
Ik laat Allegro draven en in de 2e hoek bij de letter A springt hij aan in galop. We galopperen een paar rondjes en dan trek ik lichtjes aan de teugels. Hij valt terug in draf en we draven nog een stukje.
Iets achter de C laat ik hem afwenden en we gaan een paar passen rechtdoor. Dan laat ik hem wijken tot aan de K. Katharina maakt zo te zien een paar foto's. Ik lach. Alles gaat zo perfect! We galopperen nog eens op de volte bij E en B en volgen daarna in galop de hoefslag. Ik zie dat Fleur en Sarah ook zijn komen kijken. Ik wijk nog eens bij A tot H en verander daarna bij M van hand op de diagonaal. Ik laat Allegro op de diagonaal M X K een stukje middendraf doen en daarna nog eens galopperen op de volte bij A. Na 2 rondjes op de volte laat ik hem hoefslag volgen en bij B afwenden. Op de middenlijn tusssen A en C op X halthouden.
Fleur, Sarah, Samantha en Katharina applaudisseren. Ik buig lachend en beloon Allegro uitgebreid.
Ik stap af, trek de beugels op en maak de singel wat losser. Daarna neem ik Allegro mee naar de stal. Daar doe ik het zadel af en ook het hoofdstel. Als laatste komen de peesjes. Als ik helemaal klaar ben met afzadelen berg ik de spullen op en geef hem een paar worteltjes, een appel en nog 2 paardensnoepjes. Terwijl Allegro aan het kauwen is, doe ik zijn zwart met witte diamanten halster aan en klik het koord eraan. Ik neem hem mee door de verlichte, brede stalgang naar buiten. Op naar de wei. Ik zie dat Sarah en Fleur naar de kantine gaan. Ik neem het eerste pad naar links en daarna nog een naar rechts. Daar zijn 3 grote weiden. In de middelste wei hoort Allegro. Ik open het hek en laat Allegro los. Die gaat meteen rollen. Lachend sluit ik het hek en wandel terug naar de stallen.
Eerst berg ik het koord terug op, daarna neem ik nog een kijkje in de kantine.
Sarah en Fleur kijken lachend naar de bak, waar Zara, een 6 jarig meisje aan het rijden is. Ze is blijkbaar net gevallen, want ze stapt (met haar haren vol zand) terug op haar pony Lolly. Ja, je hoort het goed, Zara heeft een eigen pony. Haar ouders zijn superrijk, maar Zara is echt de liefste 6 jarige die ik ooit ontmoet heb, of nog ga ontmoeten.
Ik ga langs hun zitten. "Hee, wat is er zo grappig?"
"Zara is zo juist gevallen", lacht Sarah. Fleur lacht mee.
"Ja en dan?"
"Dat was zo grappig!", giert Fleur.
"Ocharme meid! Hoe is ze gevallen?", vraag ik bezorgd.
"Net voor de sprong verschrok Lolly zich."
"Ocharme!"
Ik wil de kantine uitrennen maar Sarah grijpt me bij m'n arm. "Wat is dat tussen jou en Allegro?"
"Hij is mijn verzorgpaard."
"Oh proficiat", zegt Fleur.
"Dankje."
"Ja proficiat", zegt Sarah gemeen lachend. "Niet heus", fluistert ze nog.
Ik ren de kantine uit en spring op m'n fiets. Ik stuur Katharina en Samantha nog een berichtje in onze groepsapp. "Ik moet naar huis, zie jullie morgenvroeg om 8u. Liefs x"
Met 20 per uur snelheid fiets ik naar huis, waar blijkbaar niemand is, want er brand geen licht. Nouja, leuk.
Ik parkeer m'n fiets in de schuur en ga met de reserve huissleutel naar binnen. Ik knip snel een paar lichten aan want ik haat donker. Ik heb er geen schrik van, ik haat het gewoon.
Ik zet de tv aan, en neem een zak chips uit de kast. Daarna plof ik op de zetel. Eigenlijk ben ik best wel ellendig. Ik had een leuke dag, maar Sarah en Fleur zitten me erg dwars. Ik stuur hun een appje in onze groep. "Heyy, vinden jullie het erg dat ik Allegro verzorg? X"
Snel krijg ik al antwoorden,
Fleur: Tuurlijk niet meid, zolang je je maar amuseert xx
Sarah: Neuhh, ma kom effe privé x
Ik: Ik kom & dankjewel Fleurtje love ya xx
Ik open een chat met Sarah.
Sarah: Doe niet zo schijnheilig aub. Je verpest m'n scherm meid x
Ik: Ben je weer in n slechte bui? Rot op als je iets beters te doen hebt
Sarah: Ga niet zo slijmen bij Fleur "Dankjewel Fleurtje love ya xx" Hou op met m'n vriendin te verkloten x
Ik: Ik hou van haar oké, ik snap best dat je jaloers bent, maar jullie hebben Veroontje
Sarah: Noem me paard niet zo ja x
Ik: Zoek n leven
Sarah: Oké doei x
Ik sluit Whatsapp nog niet helemaal af maar ga wel iets nuttigs doen. Ik ga Allegro tekenen. Ik stuur een appje naar Katharina of ze een mooie foto wil doorsturen van Allegro en mij. "Heyy, als het niet te veel gevraagd is, zou je een foto willen doorsturen van Allegro en mij? Dankjewel x"
Katharina: Tuurlijk meid, hier komen ze kies maar n leuke uit x
Katharina stuurt inderdaad een paar leuke foto's. De mooiste ga ik tekenen. Ik begin met het paard. Allegro heeft 'n moeilijk figuur, maar omdat ik het al vaak geprobeerd heb, lukt het van de derde keer dat ik opnieuw begin. Als het paard af is ga ik mezelf proberen te tekenen. Dat heb ik nog nooit gedaan, en het lukt pas na ruim 10 keer. Als ik mezelf af heb ga ik opzoek naar de juiste kleurpotloden. Ik kleur alles netjes in. Als ik de tekening af heb maak ik er een foto van. Ik hang hem op in m'n werkkamer en ga nog eens voor de tv zitten met een zak chips.