Bab 6

5.7K 213 8
                                    

Pov Ryhanis Natalia

Shit shit shit.....

"Ama,  pergilah tidur. Joshua nak berbual dengan Ryhanis jap. " Faiz bersuara.  Dia meletakkan tangannya di bahagian belakang ibunya dan membawa ibunya ke bilik.  Ibunya masuk dan menutup pintu meninggalkan aku sendirian dengan Faiz.  Aku masih tergamam.  Faiz pusing dan melihatku.  Aku terus langkah seribu ke bilik tetapi belum sempat aku memegang door knob.  Dia menarik tanganku dan sandarkan aku ke dinding . Dia menggeggam tanganku di dinding.  Dan mendekatkan mulut ke....................  Telingaku.  "We are fated baby girl. "
aku hanya terdiam dan menghidu bau perfumenya yang sungguh macho.  Bila lihat mukanya dekat -dekat, terpesona pula pasal Mr monster sebenarnya boleh tahan handsome. Lesung pipitnya hadoiii. 

"Diri jauh sikit boleh? You are smelly!Belum mandi. Tak tun tuang tak tun tuang " lagu tak tun tuang tetiba sahaja terkeluar dari mulut. hadoii buat lawak pula aku ni. Mr monster cuma naikkan keningnya, mungkin pelik dengan aku. Lahhh. lupa, dia kan mafia, takkanlah dia tahu pasal tak tun tuang semua, confirm plus chop dia tidak nonton meletop kat astro ria, jangan cakap Astro, mungkin Televisyen pun dia Tidak ada. 

"Do you know something.... " 

"Macam  mana nak tahu, you tak cakap apa-apa," aku memotong. ya Allah, memalukan diri aku lagi. Habislah aku, kena tembak. 

"You are so interesting, Now, you can't run anywhere because Ama sukakan you, dia susah betul nak terima strangers dalam rumah. Congrats. I will see you tomorrow darling, dia mencium pipiku dan berjalan di koridor. Aku terus masuk ke dalam bilik dan mengunci pintu. baring di atas katil dan fikir.

HAH AKU SEDANG DI BAWAH SAMA BUMBUNG DENGAN PEMBUNUH!!!!!!!
Okay, i need to get out from the house as soon as possible. Tapi Ama, kalau dia bunuh Ama juga... macam mana?????????? okay takpe, yang penting, aku kena selamatkan diri aku dulu.

tidur dulu! tidur lebih penting.

________________________________________________________________

Pagi telah tiba, aku sudah pun mengemas barangku untuk pindah ke hotel. Aku ingin sarapan dulu. aku keluar dari bilik, memgang telefon bimbit di tangan dan turun tangga melihat Ama sedang menuang kopi di cawannya. "Good morning Ama," aku menyapanya. dia balas dengan senuman dan memagang erat tanganku yang kecil. 

"Hari ni, Manis teman Ama shopping boleh?" tanyanya.

"Ama, actually Lia..." tiba-tiba handphoneku berdering lagu Big Bang - Bae Bae. 

'Aiman Shah is calling..'

"Sekejap ye Ama i will be right back..." aku berjalan ke tepi pintu yang berhadapan dengan taman. apa sahaja si mamat poyo ni nak. 

"Hello," aku mengangkat telefon.

"Hello Sheryl, where you at? "

"i'm on a vacation heh, at China."

"Kenapa you tak bilang i? I boleh teman."

"You ni memang poyo kan hahahahahahah"

"Ye ke I.........."

Handphoneku dirampas! Aku pusing dan lihat Faiz.

"Aiman Shah?" dia membaca nama yang tersiar di telefon bimbitku. Dia kelihatan marah dan dia meletakkan telefon di telinganya. 

"Instead of vacation, she should have use the word HONEYMOON.... so don't call her anymore, we are busy." dia terus meletakkan telefon bimbit. 

"What are you doing??!!" aku cuba merampas balik telefon bimbitku tetapi gagal kerana dia mengangkat tangannya. Mentang-mentanglah aku pendek..... 

" I told you, you are not allowed to talk to him. You are mine!" selepas itu , dia senyum senget. gilakah apa? DAh marah, lepas tu senyum senget, dia ingat dia Joker ke? 

"Bagi balik handphone i ." kataku dengan tegas. 

" it is confiscated now. jom breakfast. " katanya sambil menarik tanganku untuk kembali ke dapur. 

Ama terseyum melihat kita berdua berjalan ke arahnya, dan senyumnya makin lebar bila dia perasan yang Faiz sedang memgang tanganku. HAish, ini bukan sweet, ini kena paksa.

"Tadi apa yang Manis nak bilang Ama?" wanita yang berusia itu bertanya sambil menuang kopi ke cawan mr monster.

"ehhhh before that, Joshua, Ama going shopping with Manis tau, ni pasti Joshua belum lagi beritahu sama Manis, malam ni ada parti," katanya sambil merenung ke Faiz.  Tapi tadi..... aku tidak cakap pun aku ingin ikut.  

Aku tidak tahu nak cakap macam mana lagi, aku hanya mendiamkan diri sahaja sehinggalah Ama berlalu pergi dan meninggalkan aku bersama Faiz.

"Ermm, Faiz, actually i have to go off today.  " 

"you want to disappoint Ama? tonight is the party. She's excited to show you off, don't disappoint her Ryhanis Natalia." Joshua Faiz melangkah pergi meningalkan aku bersendirian terpinga-pinga. 

URGHHHHHHH okay okay. Aku ikut sahaja, bukan kerana Mr monster, tetapi kerana aku tidak mau mengecewakan Ama.

____________________________________________________________________________

Butik yang aku dan Ama berada ini sungguh mewah. Butik ini khas untuk Cheongsam dan Changshan, baju- baju tradisional Cina. Confirm mahal. Ama memilih baju dan aku pula sedang duduk di sofa memerhatikan wanita yang berbangsa Cina yang boleh bertutur Melayu dengan sempurna itu.

"Manis, mari sini, coba ini Cheongsam. " Ama memnaggil. Aku hanya tersengih mendengar dirinya berbicara, walaupun bahasa Melayu nya sempurna tetapi masih ada lagi accent Cina nya, comel. 

"Yes Ama, coming." aku sebenarnya ragu-ragu ingin mencuba Cheongsam yang diberinya. Don't get me wrong, baju itu memang cantik, manik-maniknya dijahit rapi. TETAPI. mahal..... Takkanlah Ama hendak membelikan aku Cheongsam limited edition ini. 

Aku keluar dari langsir itu untuk menunjukkan Ama dan melihat cermin. Dengan badan supermodelku ini, aku boleh pastikan yang semua orang terpesona. Thank god for my hot body!!

Pemilik butik itu yang sebenarnya designer Cheongsam yang dipakaiku ini terseyum lebar dan pusing ke arah Ama, " Tā shì nàme dì měilì (she is so beautiful) "

Aku tidak mengerti tapi aku sangkakan ia adalah perkara yang baik kerana Ama tersenyum dan menganggukkan kepalanya.

Ama memgang tanganku dan berkata " cantik dangat macam bidadari, malam ini, Manis pakai cheongsam ini hor. Ish tak sabar Ama mau kenalkan dekat kawan-kawan Ama , Manis cantik sangat pakai ini cheongsam. "

"Ama, this is so expensive, are y..."

"No no no no ini hadiah Ama , jangan tolak, " katanya sambil memegang tanganku. Ya Allah baiknya wanita ini, untung Joshua Faiz kan. Aku memluk Ama dan bersalaman dengan pemilik butik itu, selepas itu aku dan Ama pun keluar dari butik diiringi dengan bodyguard-bodyguard. 

Aku dan Ama menghabiskan waktu di shopping mall dan di cafe. Aku menceritakannya tentang hidupku dan dia juga menceritakan tentang dirinya, suaminya and of course, the only son, Joshua Faiz.

Eh!!!! aku baru teringat.... tentang telefon bimbitku..... Ugrhhhhh Mr monster!!!! Haish lagi satu masalah!!! 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Author's note: hi korang! i just want to say thank you so much for reading this book. tak sangka pula ualls sudi baca dan vote dan COMMENT!!!!

jadi continuelah suuport jadi saya ada semangat dan ilham untuk continue menulis buku ni!! hehehe 

Terima kasih banyak-banyak!!!!! xoxo :")

Suami aku MafiaWhere stories live. Discover now