BAB 18

7.7K 270 50
                                    


POV Ryhanis Natalia

Joshua Faiz... Why are you making things so complicated and confusing.. Duu, kau juga yang marah-marah dan tinggalkan aku sampai aku lari ke sini.. Sekarang kau datang dan mengganggu aku... Kesian pulak dengan Hakim... 

"Lia. you okay?" Sofea menyapaku dari belakang.. 

Patut tak.. kalau aku bilang dia.. Arghh, bilang  sahajalah..

"Sofea.. betul ke si Hakim tu sukakan I?"

Sofea tergelak..

"Lahhhh, ingatkan you tak perasan atau buat-buat tak tahu... " katanya sebelum mennyedut air cola nya. 

"Ugrhh, ini semua salah I... kalau dari awal lagi I cakap yang I dah kahwin.. pasti takkan terjadi macam gini kan... " 

"Natalia, ini bukan salah you, you takde salah apa-apa pu..nanti lama0lama si Hakim tu move on lah.. Dont worry too much okay.."


----------------------------------------------------------------------------------------

"Hakim." aku menyapa Hakim dengan lebut sekali, dia menoleh dan ingin melarikan diri.

"Hakim, wait." aku menarik tangannya. 

"We have to talk, Hakim.. "

Kita berjalan ke arah taman yang sedikit jauh daripada tempat penginapan kami.. 

"i feel embarrassed pasal i selama ni has been crushing on someone's wife. " Hakim mula berbicara. 

"Look, Hakim, i minta maaf sangat-sangat, i tak tahu yang hiding my status might cause trouble macam ni."

Aku menyentuh bahu Hakim dengan perlahan.

"I doakan you supaya you akan bertemu dengan seorang wanita yang cantik dan baik ya. Semoga persahabatan kita akan kekal okay Hakim."

Hakim pusing untuk bersemuka dengan diriku, " friends?"

"friends!!"

Dengan itu, aku kembali ke pondokku, dihantar oleh Hakim... aku kembali untuk mengemas barang-barangku kerana esok, aku akan berangkat pulang. 

dua budak comel ini kelihatan sungguh sedih.. 

"Hey, don't be sad okay, if i am free, i will fly here again to meet the both of you." kataku sambil memeluk mereka berdua. 

waktu menunjukkan pukul sepuluh lima belas minit malam, aku berjalan perlahan-lahan ke kereta Joshua Faiz...

Aikk mana suami aku ni.. 

"Maam, Boss asked to send you back to hotel. " dia hantar orang untuk aku.. kenapa bukan dia sahaja yang memandu.. mana Faiz ni... 

"Where's Boss?" tanyaku.

"He said he wants you to be back to the hotel safely." katanya... tidak menjawab soalanku tetapi tidak mengapa...aku masuk ke dalam kereta.

-------------------------------

"What were you doing with him just now?" Joshua Faiz menyoalku , tidak sempat aku membuka kasutku ataupun jacketku. Aku baru sahaj menutup pintu hotel. 

"What are you talking about?" aku betul-betul keliru dan tidak tahu apa yang ditanyakan. 

"Don't act stupid Ryhanis!!" tiba-tiba Joshua mengamuk... Apa masalahnya ni... Aku balik penat-penat dan dia ingin membuat ragam. 

"Faiz, i just reached here and i am super duper exhausted, Please jangan merepek." dengan sayu, aku meluahkan perasaan.

"Aku akan tanya lagi sekali, apa yang kau lakukan dengan jantan tak guna tu dekat temapt sunyi tu?!" Joshua menghentak meja. 

Suami aku MafiaWhere stories live. Discover now