6 : Stranger

127 20 0
                                    

Selepas sebulan kejadian lepas berlalu, aku bercadang nak bina hidup baru. Aku taknak dah sedih sedih dan nak kuatkan diri untuk mempertahankan diri aku.

" Omma! " omma yang tengah basuh sayur tu aku peluk dari belakang. Haih, lamanya dah tak rasa kehangatan memeluk.

Omma berhenti basuh sayur dan tepuk perlahan tangan aku. Aku tergelak dan mengeratkan pelukanku.

" Eh apa ni omma nak masak lah. Eih, basah lah Seul nanti. " omma merungut dan menyambung kerja dia yang tertangguh tadi.

" hehehe ala omma ni nak bermanja sikit pun marah. " dagu aku yang monggol tu aku sandarkan atas bahu nya.

" omma, seul rasa seul nak bukak cafe lah. Seul nak sibukkan diri seul dengan benda yang seul suka. "

Kerja omma tertangguh sekali lagi dan dia memusingkan badannya. Pelukan kami dileraikan.

Omma mengusap lembut rambutku. Dia tersenyum lembut dan mencium dahiku.

" aigoo.. Kesiannya anak omma.. Anak omma ni lalui banyak sangat perkara. Ya tuhan tabahkan lah anak aku ni.. Seul buat lah apa yang seul nak. Omma tak kisah janji benda tu tak merbahaya kepada diri seul . Baguslah kalau seul buat macam tu, tak adalah seul stress selalu je. Aigoo, rindu nya anak omma ni.. Bersabar okay seul? " omma menarik bahu ku dan memeluk ku.

" seul kan ada omma, appa untuk pertahankan seul? Seul bahagia dengan ada nya omma ngan appa. Seul janji dah taknak sedih sedih dah lepas ni.

+ Seoul Street +

Aku berjalan jalan nak cari kedai yang kosong untuk dijual. Yelah, nak bukak cafe mestilah ada modal kan?

Aku singgah sebentar kat Starbucks Coffee untuk membeli air. Rasa haus sangat tekak ni.

Setelah dapat apa yang aku order, aku berjalan keluar. Eh jap, mana handphone aku eh. Rasanya ada orang call tadi.

Aku meraba ( ~^O^~ ) handbag untuk cari handphone aku.

Eish tak jumpa pulak. Mana benda t--

" oh! " air yang aku pegang tadi jatuh dan aku rasa terkena sesuatu.

Atau lebih tepat seseorang.

" oh! Juseonghamnida! Aih , jinjja mianhaeyo. " baju dia aku lihat dah kotor kena coffee aku.

" ah , gwenchana . " dia menatap mata ku yang risau akan baju putih dia yang kotor tu.

Aduh macam mana boleh careless sangat ni , Park Seulgi!

Aku pandang dia dan dia masih memandang tepat ke arah mata ku.

Halamak dia ni dah kenapa pulak.

" neomu yeppo " bibir dia berkata kata.

" nae? " aku mengerutkan dahi ku.

" ye? Ah , mianhae , ah , gwenchana. Gwencahanaseyo? Alamak , air awak. Biar saya belikan untuk awak balik. Jap eh. " dia dah nak gerak tapi aku tahan.

" eh eh takpa! Saya boleh beli sendiri nanti. Baju awak ni macam mana? Dah lah putih. Aduh , maaf sangat sangat.

" ani , baju saya ni tak apa. Lagipun saya dah jumpa bidadari lawa. " dia tergelak kecil.

❛ Beast ❜ ISPJ ↠ p.j.m ❨ OG ❩Where stories live. Discover now