Seulgi's P. O. V
Seminggu dah berlalu, aku masih mengenang nasib. Setiap hari aku menangis, setiap hari aku terbangun dari tidur sebab mimpi ngeri disebabkan oleh trauma aku. Setiap hari benda yang sama jadi kat aku.
Aku selalu termenung, lepastu tiba tiba je menangis. Susah aku nak lupakan perasaan yang sedih ni. Sangat berat untuk aku tanggung sendirian.
Ting!
Message daripada Park Jimin.
; Aku dah selesaikan hal penceraian kita. Aku jumpa kau esok kat mahkamah. Kejap lagi aku datang nak bagi surat penceraian untuk kau tandatangan.
Jimin went offline.
Ya tuhan! Apa salah aku sampai dia sanggup nak ceraikan aku betul betul?
Air mata yang tak dapat aku tahan lagi jatuh berjujuran. Sakitnya hati aku masa tu. Salah sangat ke dosa aku? Aku tak membunuh! Aku tak buat semua tu!
Senangnya dia hilang kepercayaan kat aku.
Hanya dengan bukti yang tak kukuh, isteri dia sendiri dia buang?
Kejamnya awak.
Aku seka air mata aku dan bangun dari katil. Aku persiapkan diri ku. Kemudian aku duduk berhadapan cermin solek ku.
Pucatnya muka aku. Bibir aku kering, mata aku sembap dan gelap. Haih..
" Seulgi! " jeritan omma menerpa ke telinga ku.
" Nae! Sekejap! " aku membalas .
Dia dah sampai kot. Dengan surat penceraian.
Ya tuhan, tabahkan lah diri aku ni.. Bagilah aku kekuatan untuk hadapi segala kesusahan ini.
Aku menapak ke ruang tamu dan terlihat Jimin dan omma tengah berbual.
" Jimin.. Tolong fikir masak masak.. Ini bukan jalan penyelesaian kepada masalah kamu berdua ni. Ada jalan lain.. Siasatan kan belum habis lagi. Seulgi pun didapati tak bersalah. Nae? Kamu bersabarlah dulu. Cerai ni bukan main main.. " omma cuba meraih simpati.
" Omma.. Kenapa semua orang tak faham perasaan Jimin?? Bukti semua meluru kepada dia je.. Walaupun Jimin pernah percaya dia, tapi manusia boleh berubah kan? Omma, Jimin bukan nak cakap anak omma jahat atau pembunuh tapi-- "
" Tapi apa? Gila? Awak nak cakap saya ni gila? Bunuh anak sendiri? Saya mangsa kejadian Jimin.. Awak cakaplah saya apa pun, saya tetap tak bunuh anak saya! Saya berani bersumpah! Saya tak bunuh diorang! Kenapa awak senang sangat hilang kepercayaan awak kat saya? " aku pula cuba meraih simpati dan meminta kepercayaan dia kembali.
" Tolong! Tolong jangan rumitkan keadaan boleh tak?! Kau sorang je orang yang ada dekat situ dan berpotensi nak bunuh diorang! Jangan nak putar belit cerita! " kuat dia menidakkan kata kata aku.
" Jimin.. " aku rayu.
" Please, aku nak cepat. Kita settle kan benda ni cepat. Aku taknak benda ni makin lama makin besar. "
" Taknak. Saya taknak bercerai dengan awak. Saya sayangkan awak. "
Kertas yang ada dekat tangan dia aku rampas dan koyakkan.
Jimin dan omma terkejut dengan perbuatan aku.
" Saya dah cakap kan, saya taknak bercerai? Semua benda ni takkan selesaika masalah kita, Jimin. Awak percayakan saya sekli ni je tolonglah. "
" Yah! Kau ni gila ke apa?! " dia menarik kuat tangan aku dan genggam dengan kuat sehingga tangan aku memerah.
Sakit ditangan aku tu aku tahan taknak nampak lemah depan dia walaupun selama ni sakit yang aku tanggung buat aku rasa nak mati.
" Okay, kau taknak bercerai kan? Kita tengok sampai mana kau boleh bertahan dengan seksaan aku. " bisik sinis lelaki di depan aku ni .
Seksaan?
Sekarang pun saya dah rasa terseksa awak.
Tolong percayakan saya.
+ To Be Continued +
Hm, 500+ je words. Sorry sebab lambat and pendek. My kakak is getting married so mmg busy gila, nak pack barang untuk balik hostel lagi yaAllah malasnyaaaa 😥😥
YOU ARE READING
❛ Beast ❜ ISPJ ↠ p.j.m ❨ OG ❩
Fiksi Penggemar[ on-going ] tahu tak rasa bila kepercayaan kau diragui? cinta kau diragui? rasa rindu tak menghilang. semakin hari kau rasa nak pergi je dari dunia ni. sebab perkara yang kau hadapi ni terlalu kejam dan menyakitkan. Bukan semua orang boleh to...