twenty seven 🎞

34 1 0
                                    

Hanny sedar .. die terkejut die sudah di ikat di kerusi .. tetiba ade suara perempuan dri tempat gelap ..

' ko dh bangun .. sebad tidur '

Hanny : ko sape hah ..!

Tetiba perempuan muncul di depan hanny ..

Hanny : lia .. ko ..?
Lia : terkejut .. aq dh lame sngat nk buat ko mcm ni tapi aq tunggu sampai ko serabut ..
Hanny : nape ko wat semua ni ..
Lia : nape aq wat semua ni sebab ko hanny ..! Sebab ko adik aq kene masuk penjara dn sebab KO ! ADik aq HILANG ! KO TAHU TU !
Hanny : siape adik ko ..
Lia : ko lupa ke ko buat2 lupa .. ADIK AQ AHMAD FARHAN ..

Hanny terkejut memdengar name tu ..

Hanny : farhan ..?
Lia : ye farhan .. yg tergila gila kt ko hanny tapi ko tolak die mcm tu je ..ko tahu tk waktu ko tolak die .. die sedih sngt sampai die tk mkn dlm 1 minggu ..ko tahu tk .. ko tk tahu pun kn .. sebab ko senang ko masuk kn die dlm penjara ..
Hanny : itu slh die ..

~flashback~

Hanny tidur tetiba terdengar bunyi dri luar . Hanny terkejut dn terus bangun dri tido nyer . Die melihat di luar ade seorg lelaki yg sdg nk pecah masuk ke dlm rumah nyer .die mengejut kn adik dn adik nyer pun bangun waktu hanny dn hannan je kt rumah puan sri dn tan sri pergi luar negara .

Hannan melihat keluar dn menelfon polis ..
Sampai jer polis .terus polis menangkap lelaki itu hanny melihat itu rupa nyer farhan ..

Hanny : farhan nape ko ?
Farhan : aq rancang nk culik ko .. maaf kn aq

Hanny melihat ngan sedih . Polis membawak die ke dlm kereta polis dn bawa nyer ke penjara .

Lia : die tk slh ko yg slh sebab ko tlak cinta die .. ko tahu tk waktu die nk ckp ngan ko bahawa die suka ko .. die cakp ngan ..

Farhan : kak..! Akak tahu tk far nk bagi tahu perempuan yg far suka tu .
Lia : bagi tau ape .?
Farhan : far nk bagitahu kalu far suka die ..
Lia : kamu yakin ke die terima kamu ramai perempuan tolak kamu tau akak tak nk kamu sedih lagi .
Farhan : tk kak .. saye rase die pun suka saye ..

Lia: die gembira sngt sampai kn die dh rancang die ckp ape kt ko tapi ape ko tolak die .. die sedih , menangis , kecewa dn derita ko tahu tk ..

Hanny buat serba slh ...

Hanny : ok... aq minta maaf .. aq tahu aq slh tapi bkn aq yg nk masuk kn dlm penjara .. adik aq yg paksa ..
Lia : adik ko paksa ... ko tahu adik ko mati sebab ape ...

Hanny menggeleng kepala ngan perlahan .

Lia : die mati disebab kn aq .. aq yg potong tali brek die ... hahaha
Hanny : kejam ko lia sanggup ko wat mcm tu ..
Lia : ni bkn kali pertama aq bunuh org ...
Hanny : sal ko wat mcm ni lia ...
Lia : sal aq wat mcm ni sebab KO! lh .. sebab ko kwn ko ikut skali ngan ko ... aq akn wat ko sensara ...

Lia menunjuk kwn2 hanny. Hanny terkejut . Lia bersenyum sinis 😏. Lia mengambil pistol nyer ..

Lia : aq akn buat ko sensara tapi aq akn buat org yg ko syg ...

Lia menghulurkn pistol tu arah perut sabrina . Hanny terkejut dh cuba menghalang .

Hanny : jngn lia .. aq mohon ngan ko jngn .. sab mengandung lia .
Lia : ape aq peduli .. die mati bkn sebab aq .. sebab ko hanny yg suka cari simpati lepas org semua nk ngar ckp ko jer . Aq tk kira .. Satu ..
Hanny : no lia ..
Lia : dua ..
Hanny : no lia aq mohon ..
Lia : ti..
Hanny : lia .. STOP! .. aq tahu .. aq slh .. jadi ko jngn bunuh die ko bunuh aq jer ..
Lia : aq dh lame tunggu ko suruh aq ..

Lia tukar kn arah pistol nyer ke arah hanny ..

Lia : ade ucapan terakhir ..

Hanny memandang ke arah kwn2 nyer .. sambil menitiskn air mate ..

Hanny : aq minta maaf ..
Lia : tu jer ok.. satu .. dua ... ti ..

Waktu lia nk habis kira nyer ade org yg menghulur tembak ke arah ke pala nyer ..

' sebelum ko tembak die aq tembak ko dulu '

Lia memandang ke belakang . Lia terkejut . Rupa nyer mira .

Lia : mira .. ko bkn dh mati ker ..
Mira : memang aq dh mati .. tapi dlm fikiran ko jer ..
Lia : ape semua ni .
Hanny : hihi .. betul ckp ko aq tk sebijak ko .. sebelum ko bunuh mira ., aq dn mira dh rangcang ..

~flashback~

Sebelum lia nak bunuh mira . Mira dh sedar dri koma nyer . Waktu die sedar hanny ade kat situ . Hanny dn mira menrangcang sesuatu .

Hanny : aq yakin lia akn bunuh ko . Sebab waktu die tembak ko pun . Ko tk mati dlm fikiran die .
Mira : so ko nk wat ape .
Hanny : kite akn wat satu idea . Aq dpt tahu yg die ade ubat racun kt ko so mestilh die akn bagi racun kt ko .
Mira : mcm mna ?
Hanny : aq akn tlg doktor tuk cabut air yg mengalir dlm bdn ko tu .

Hanny pergi berjumpa doktor . Doktor mencabut saluran tu tetapi cuma jarum nyer sahaja . Jadi kalu lia cucukkn racun dlm air ni . Ia tk kn mengalir ke bdn mira .

Hanny bersenyum sinis . Lia memandang mira . Mira menggari tangan lia dn membawa nyer ke dlm kereta polis . Hanny dn kwn2 dibebas kn ..
Mereka dh sedar dri pengsan .

Hanny menuju ke mira .

Hanny : thanks mira ..
Mira : tk pe lh memang keje aq .
Hanny : akhir nyer lia dh kene tangkap .
Mira : bkn lia jer adik die skali .
Hanny : what .. adik die pun .. aq nk jumpa ngan adik die leh tk ..
Mira : nk jumpa die .. leh ok .. jom ..

Sampai lokap ....

I Hate Love (Complate)Where stories live. Discover now