One 🎞

153 7 0
                                    

Pada awal pagi macam biasa Hanny akan berangkat ke sekolah ngan Pak Jamal iaitu Pak drive Hanny. Anak Tan sri disediakan Pak drive sorang satu jadi kalau mereka nak pegi mna2 mereka akan pegi ngan Pak drive tersebut.

Hanny menyapai beg yang berada di sofa. Hanny lalu menyalam Puan sri Zalikha iaitu mama Hanny. Selesai salam Mamanya Hanny terus bergerak ke kereta.
Hanny : Pak Jamal cepat lh Pak jamal buat ape tu lagi hanny dh lambat ni..
P. Jamal : ye kejap, saya dtg ni

Pak jamal masuk kedalam kereta lalu menghidupkn ejen kereta.
P. Jamal : dh lama pak jamal tk nampak cik hanny ni sek..
Hanny : memanglh waktu tu kn cuti akhir tahun.
P. Jamal : sekarang cik hanny kelas bape
Hanny : kelas 4sains2
P. Jamal : ouh bukan cik hanny mahu masuk kelas agama ke
Hanny : tulh tk dpt lagi...

Hanny teringin masuk kelas agama yang ada ajaran islam kerana itu matapelajaran yang suka walaupun hanny tidak suka pakai tudung labuh sebab hanny rimas kalau panas.

Sampai je sek Hanny terus pegi kelasnya di blok D. Masuk je hanny ada suara yang kuat menyebut namanye "HANNY" hanny memandang belakangnya dn melihat Sabrina dan Yana berlari anak kearahnya.
Hanny : korang dh kenapa ? 😒
Sabrina : alah kitorg rindu ko lh
Yana : aah , ko cuti gi mna..

Si Yana sibuk nk tahu hanny cuti gi mna tau lh hanny tu kaya.
Hanny : aku duk rumah je..
Yana : hah ! Ko duk rumah je ... iye ke 😒
Sabrina : dh lh sibuk pasal cuti pulak , hah hanny ko duk ngan kitorg lh mcm biasa..
Hanny : ok , tapi aku duk tengah ok..
Yana : ok 😉

Mereka pun duduk tempat mereka dn macam kalau jumpa borak kosong je lh..
Yana : weyh, korang tahu tk hari kt krlas kite ade murid baru..
Sabrina : eh mcm mna ko leh tahu
Hanny : mestilh tahu sek ni bapa dia punya
Sabrina : aah jugak kn 😅, hah sape budak baru tu..
Yana : tk slh aku ade tiga org tapi lagi satu tu masuk lambat sebab ....🤔
Hanny: sebab ape ? *hanny ketuk meja ngan kuat *
Yana : SEBAB DIE BELUM BALIK!
Sabrina : balk? Balk mna
Yana : die belum balk dari london kate nye..
Hanny : ouh... dh lh cikgu dh dtg

Mereka meneruskn belajar. Semasa mereka sedang belajar tetiba masuk lh budak2 baru..
"KNOCK KNOCK"
Cikgu Salmah melihat ke pintu ..
C. Salmah : ehh pengetua !
E. Ramli : saya nk antar budak baru ni masuk kelas diorg.
C. Salmah : ouh ok cikgu.
E. Ramli: ok korg leh masuk.
C. Salmah : ok semua hari kite ade 2 pelajar baru ...ok kamu berdua sila masuk.

Pelajar tersebut pun masuk ke dalam... kelas 4 Bijak.
C. Salmah : ok korg kenal diri dulu..
Pelajar 1 : ok nama saya Ahmad Afif Kairul korg boleh panggil saya Afif.
Pelajar 2: nama saya pula Qianzy Alfathunisa korang boleh panggil saya nisa or zyzy.
C. Salma : ok korg leh duduk.

Mereka berdua pun mencari tempat duduk masing2. Semua pelajar perempuan memandang Afif kerana wajah nye yg hensem tu membuat mereka terpesona.

Sabrina : weyh krg ngok wajah afif tu hensem tu ...ya allah hensem nye..
Yana : ye lh weyh hensen gile...

Hanny tk peduli tentang ape yg diorg ckpkn .

I Hate Love (Complate)Where stories live. Discover now