Keesokkan hari sekolah...
Hanny pergi seperti biasa ....
Samapi ke sekolah hanny terus ke kelas.Sabrina : hanny hari budk baru masuk lagi..
Hanny : ape kene mengena ngan aku
Sabrina : alah ko ni mcm tk tahu je ko kn pengawas .
Hanny : alh ko bukn pengawas ckp org ...
Yana : ish korg ni cikgu dh masuk lh...Semua bangun dn memberi salam kepada cikgu hafizah.
C. Hafizah : ok semua hari ade murid baru masuk lagi ok harap korg boleh bantu die untuk belajar kt sek ni ngan selesa.
Murid : baik cikgu hafizah ..
C. Hafizah : ok mari masuk ..Pelajar baru itu masuk ke dlm . "WAH " semua pelajar perempuan bersinar mata melihat wajah pelajar baru itu kecuali hanny yg tk ambik peduli.
C. Hafizah : ok , sila kn kenal diri kamu ...
Palajar baru : ok nama saya Muhammad Faiz Zainudin korang just panggil saya Faiz...ok
Murid P : Hai Faiz ....
C . Hafizah : emmm Faiz boleh duduk kt sebelh Afif tu lh ye...
Faiz : baik cikgu...Semua murid perempuan kecuali hanny terus melihat Faiz yg hensem mengalah model...
Yana : ya allah .... hensem nye die mcm artis korea..
Sabrina : aah .... nanti aku nk no fon die lh..
Hanny : ish ... belajar dulu baru menggatal...
Yana : ala hanny ni sekali sekala ...Hanny melirik yana ngan tajam... tetapi tidak pedulikn oleh yana kerana die sibuk melihat faiz...
C. Hafizah : ok semua hari cikgu nk kamu buat kumpulan dlm satu kumpulan tu korg buat 5 org tapi cikgu nk 3 perempuan 2 lelaki..
Semua murid bergerak ke mencari kumpulan ..... kumpulan cuma perlukn 2 ahli lagi iaitu lelaki tetapi ...
C. Hafizah : tapi ee cikgu nk Afif ngan Faiz kumpulan ngan Hanny sebab Hanny bolh bantu kamu tuk pelajaran ni ok...Afif dn Faiz mengangguk dn bergegas ke tempat hanny dn kawan2nye
Pelajar P1 : ala baru nk suruh faiz kt sini..
Pelajar P2 : tk de rezeki ....
Hanny : hei ....korg nk aku tulis nama korg kt buku pengawas aku ke ... aku sedia je...Pelajar perempuan itu menggeleng kepala nye .... dan mereka terus senyap dn tumpuh kn perhatian nye kepada cikgu hafizah..
Sabrina : ok cikgu kate kita kena buat perbincangan jadi kite nk buat kt rumah sape ....
Yana : hah kita wat kt rumah hanny rumah hanny kn besar ....
Hanny : amboi ko suka hati ko je.. suruh kt rumah aku...
Sabrina : ok juga tu mcm mna hanny ok tk...
Hanny : disebab ni kerja sekolah berkumpulan so saya rasa ok...
Yana : ok korg beri no fon korg kt hanny nanti kalu sesat call hanny je...
Hanny : tk payah nanti aku suruh pak jamal jemput korg... ok... tunggu bas stop sek...
Sabrina : ok.... erh ,.. afif dn faiz ok kn..Faiz dn afif mengangguk bermaksud mereka ok..
Di rumah
Hanny mengambil remote kt atas meja dn duduk di sofa .
Hanny melihat rancangan ke sukaan nye.Ps. Zalikha : hari ok tk kt sek...
Hanny : eh mama ok jer tapi sok kawan hanny nk dtg tuk buat keje sek...
Ps. Zalikha : hmmm kalau mcm tu mama suruh bibik siap tempat tuk kamu belajar ngan kawan kamu lh..ok..
Hanny : ok lh ...Tetibe hannan muncul dengan mengejutkn ...
Hannan : hah! Kawan adik pun nk dtg jugak ...
Hanny : ko cari lh tempat ko sendiri ...
Hannan: ish akak ni .... adik dh cop tempat kt atas so akak yg kena cari tempat sendiri....
Hanny : ish ko ni akak nk guna lh tempat tu ...
Hannan : tk bolh ...ok cari lh tempat lain...
Hanny : mama ! Ngok adik ni...
Ps. Zalikha : haih kamu ni kn banyak tempat kt rumah ni nanti biar mama uruskan ok..Hanny mengangguk apa yg dikatakn oleh Puan sri Zalikha.
YOU ARE READING
I Hate Love (Complate)
RomanceNurul Hanny Sofiyah ialah anak Tan Sri Zainal Zulkifly yang amat kaya di sek high school tetapi tidak percaya tentang cinta. Hanny yang amat rapat ngan kawannya sabrina dan yana. Pada awal tahun ramai pelajar baru yang masuk ke sek high school. Hann...