3

476 88 34
                                    


Jimin menggeletar sambil menyorok di belakang Yoongi.

" Kau yang koyakkan beg aku kan ?! " Si Gempal itu mula meninggi suara meraih pandangan satu kelas.

" Kenapa tu ? " Guru kelas mereka berjalan ke arah meja Yoongi dan Jimin.

" Cikgu dorang koyakkan beg saya ! " Si gempal itu menghentak kakinya berulang kali.

" Betul ke ? Kamu jangan tuduh tuduh. Ada bukti ke ? " Guru itu meminta kepastian.

" Dorang ni tak puas hati dengan saya ! Sebab tu dorang koyakkan beg saya , saya taula ! "

" Awak nampak ke mereka koyakkan ? Ada sesapa nampak ke ? "

" tak ... "

Yoongi sedikit tersenyum sinis.

" Tapi saya yakin dorang yang buat ! Dorang ni simpan dendam dekat saya ! " Si gempal itu mula bertindak menggenggam kolar baju Yoongi. Yoongi hanya mendiamkan diri dengan poker face.

" Kenapa kitorang nak simpan dendam dengan kau pulak ? " Jimin bersuara kemudian kembali menyorok di belakang Yoongi.

Pembuli itu melepaskan genggamannya pada kolar Yoongi , kasar. " SEBAB AKU BULI KAU ! " Bergema suaranya satu kelas. Lantas dia menutup mulut dengan kedua tangannya.

" Kim Namjoon ! Awak buli mereka ?! " Guru itu mula naik angin.

" C-cikgu .. "

Waktu Rehat

" Yeay lepas ni kita tak payah makan belakang banggunan lagi ! Sebab Namjoon dah tak berani nak buli kita kat kantin ! Yeayyy " Jimin bersorak riang sambil mengunyah Jelly pelbagai warna kegemarannya.

" Sep sikit " Yoongi menunjukkan tapak tangannya kemudian Jimin menepuk tangan Yoongi.

Yoongi tersenyum kemenangan sambil menikmati Sandwichnya di meja kantin.

" Woi ! " Namjoon mendekati mereka dan meletakkan bekas makanannya di atas meja mereka.

" Nak buli lagi ke ? Kitorang bagi tahu cikgu ! " Jimin menunjuk muka berlagak.

" Ilek ah bak sini sikit jelly tu " Namjoon merampas paket Jelly itu dan melahapnya.

" Eh Gempal ! Aku nak makan apa ? " Jimin berdiri di atas kerusi dengan kaki kontotnya.

" Nah " Namjoon menolak bekas makanannya.

Jimin duduk semula dan membuka bekas makanan Namjoon.

" Weyh Pizza ! " Jimin tersengih gembira. " patutlah kau gemuk makan pizza rupanya .. " bisik Jimin tidak didengari Namjoon.

Yoongi menahan gelak.

" Maaf ganggu .. Murid murid ada nampak tak pizza cikgu ? Cikgu ada order tadi letak atas meja lepastu hilang sapa ambil ? " Guru besar tadika itu bertanya tegas.

Muka Jimin berubah pucat.

" Eh Jimin ! Kau makan pizza ke harini ? Untungnya ! " Namjoon sengaja bercakap dengan kuat.

Yoongi terus meletus ketawa. Tak terdetik nak back up kawannya.

***

" Tak guna punya kawan " Jimin meletakkan buku buku di atas meja. " Sanggup tak nak back up aku " Jimin berkata geram seorang diri.

" Yow " Yoongi masuk ke dalam kelas yang sudah kosong itu. Waktu persekolahan dah tamat.

Panjang umur.

" Aku dengan Jeu Yun balik awal harini parent kitorang nak datang rumah jadi aku tak dapat teman kau makan malam hari ni " Ujar Yoongi.

Guru tadika perempuan itu masuk ke dalam kelas itu dengan senyuman. Jimin memandangnya tak berkelip.

" Dah dah lah tu angau. Adik aku kot " Yoongi menampar perlahan pipi Jimin.

Min Jeu Yun , Adik perempuan kandung kepada Min Yoongi tunang kepada Park Jimin.

" Ala nanti aku kahwin jugak dengan adik kau bukan angau je macam macam aku boleh buat dekat dia " Jimin mengangkat keningnya berkali kali pada Yoongi.

" Eh eh sekarang belum kahwin lagi jaga jaga ea " Yoongi memberi amaran.

" Dah jom " Yoongi menarik tangan Jeu Yun.

" Eh abang abang jap .. " Jeu Yun melepaskan genggaman itu memberi tanda dia ingin bercakap dengan Jimin sebentar.

" Pftt ha pergilah " Yoongi keluar meninggalkan mereka berdua.

" Thanks ! " Laung Jeu Yun pada Yoongi.

Perlahan dia berpusing menghadap Jimin.

Jimin tersengih malu sambil kakinya menguis lantai.

" Jimin .. " Suara manisnya menyapa lembut telinga Jimin.

Bergetar tulang rusuk auch~~

" Ya sayang .. "

" Eh sayang ? Hehe .. " Jeu Yun menyorokkan wajahnya yang memerah.

" Ada apa ? " Jimin menyoal.

" Saya .. Saya nak minta tolong awak. Esok kan cuti jadi saya nak decorate kelas kelas dekat tadika ni. Ada 3 kelas kan so saya , awak , dengan abang saya Yoongi. Boleh ? "

" Eh kenapa kena decorate ? "

" Sebab nak ceriakan lagi kawasan tadika ni lah " Jeu Yun menjawap pelik.

" Eh boleh boleh ceriakan hati awak pun saya boleh HOHOHO " Jimin bergurau menampar nampar bahu Jeu Yun.

" HIHIHI Kelakar la awak ni " Jeu Yeun menampar bahu Jimin juga.

" DAH PUAS MENAMPAR NAMPAR DEKAT SITU ? " Yoongi tiba tiba muncul dengan muka garangnya.

" Ala kacau la " Jimin menjeling.

---

Aku guna abang sebab aku geli nak pakai Oppa 😂 take note hehe

Rainbow Vs Hell • YoonminWhere stories live. Discover now