Tristen berlari ke padang sekolah dan berhenti di sebuah pokok besar yang sentiasa menjadi tempat istirehatnya.
mata tristen tidak mampu menahan dan empangannya pecah,air jernih mengalir.
"kenapa hati aku sakit?kenapa aku jadi lemah?kenapa aku mudah sangat terluka?kenapa?"berterusan tristen mencari jawapan.
"sebab cinta.sebab kau dah mula sayangkan aku.sebab kau dah mula cintakan aku"jelas satu suara.
Adrian duduk menghadap tristen dan memandang mata hazel tristen yang cantik.manakala tristen memandang anak mata coklat Adrian apabila dipaksa.
"aku tak suka tengok kau menangis.nanti aku sakit dekat sini"Adrian menepuk dada sebelum mengesat sisa air mata di pipi tristen.
"kenapa kau boleh suka aku,kenapa kau boleh cintakan aku.apa yang istimewa aku nie sampai kau sanggup bergaduh dengan eric?"Tanya tristen ingin tau.
"sebab mata hazel kau yang comel dan cantik mengambarkan siapa kau sebenarnya.sebab senyuman kau yang mahal tu mengambarkan keikhlasan hati kau"terang Adrian
Tristen terkendu dengan kenyataan Adrian dan mula menangis
"eh...ehh...asal kau nangis balik nie.aku ada salah cakap ker.wey,janganlah nangis nati hati aku sakit...tolonglah jangan susahkan hati aku.aku Cuma sayang kau jer"kalut Adrian memujuk tristen.
"huwaaaaa...kau buat aku terharu.kau buat aku nak nangis balik.kau tau tak kau lelaki pertama yang pujuk aku cara macam tu selain mummy dengan daddy aku.hahaha"
Tristan memecahkan ketawanya melihat wajah kalut Adrian yang memujuknya.adrian hanya tersenyum dan mula faham dengan perangai tristen yang terlampau istimewa.
"btw thanks tau.oh sebelum aku lupa,pipi kau sakit lagi tak?meh aku tolong tengokkan"tawar tristen
"giler kau tak sakit,sedap kut dapat penampar free.mesti merah sebelah pipi aku macam orang pakai blusher tapikan boleh tahan keras tangan gebu kau tu.hahaha"terburai ketawa tristen dan Adrian.
"haah la,kau dah macam pakai blusher.tapi ayat kau tadi tu macam mintak kene tampor dekat sebelah lagi sat utu.hahaha"terkejut Adrian mendengarnya sebelum mengelengkan kepalanya.
Sejak daripada peristiwa tu mereka berdua semakin rapat dan tidak bergaduh lagi.
YOU ARE READING
Perfect Love ❤✔
Fiksi RemajaPersahabatan diantara adrian dengan tristen terjalin hingga ke jinjang pelamin.banyak cabaran dan kesweetan yang terjadi. Adrian dengan package yang cukup telah berjaya menakluki sekeping hati tristen yang terdapat pelbagai kejutan. Perangai yang gi...