Warna Pink

475 36 12
                                    


"Omma Yoon, wae hyung nak pegi kedai buku? bukan hyung dah habis belaja ke?" tanya maknae paling hensem dan cute (eh?) sory bkn hensem yg paling becok di kalangan Wanna One, Lee Dae Hwi.

"Memanglah aku dah habis...tapi apa salahnya pergi kedai buku...aduh.."

"Tak la hyung, Hwi nak balik! Tau x Hwi penat! Dah pulak baru je kita berlari 1 km dari pasaraya Giant sebab nak lari dari fans! Haih!"rungut Daehwi. Jisung memandangnya tajam.

"Kejadah kau 1km! Kedai buku pon dekat sebelah pasaraya je! Dah dah tutup mulut kau, aku nak beli buku ni." Jisung menolak pintu kedai buku itu. Daehwi dgn tetpaksanya membuntutinya dari belakang. Eleh dia x bawak barang boleh cakap lah! Tangan aku ni dah macam nak putus ni!! Tolong Daehwi guys!! #daehwitakkuat.

▨▨▨▨

"Hyung tengah belek buku apa tu? Nak tngok."pinta Daehwi.

"Ha! Ni la buku diary! Aku nak cari ni dari tadi tapi... Hyung tak dapat putuskan lah."

"Apa hyung? D-diary?" telinga Daehwi bagaikan berdesing sebab tu tak degar apa yg Jisumg cakap agaknga.

"Nae diary. Ha! Yg ni cantik an?" Jisung menayangkan sebuah buku berwarna... Pink...Kepada Daehwi. Mata Daehwi terkelip-kelip. Kenapa Jisung hyung nak pilih buku tu? Siap corak bebunge ros dengan ada gamba katun arnab dekat sekeliling buku tu lagi! Ugh! Gelinya!!!

"Apa kejadah taste hyung ni? Baik amik warna itam je!" marah Daehwi. Dah la dia penat sebab mengusung beg plastik sepanjang mase. Aduhh..

"Tak nak la..aku nak amik warna pink! Dia ada gamba baby!! Aku lagi tua dari kau, jangan melawan."tegas Jisung serta terus berlari menuju ke arah kaunter pembayaran. Daehwi memerhati Jisung dgn perasaan menyampah. Why? Why dia nak amik warna pink???!!!! Kenapa pink jugak!!!!???

Geli la dgn pink ni!

Degn perasaan tidak rela, dia mengikuti sahaja langkah Jisung keluar dari kedai.

▨▨▨▨▨

"Annyeong!" Jisung masuk dgn menjinjit sebuah beg buku yg dia baru belinya. Dia masuk dgn perasaan happy. "Eo, hyung? Mana Dae-" soalan Daniel terbantut apabila melihat kelibat Daehwi yg baru masuk ke dalam.

"H-hyung... Tolong..." katanya lemah sebelum jatuh rebah menyembah lantai. Nasib baik beg plastik yg dipegangnya itu tidak berterabuh setelah Daehwi pengsan. "Daehwi!" Woojin berlari kearah Daehwi.

"Mana permainan video yg aku suh Jising hyung beli?!"

Semua org memandang Woojin dgn pandangan nyeh. Ingatkan perihatin sebab Daehwi pengsan tapi dia nak tanya pasal permainan dia je. Bahalol betul.

▨▨▨


"Korang... Omma Yoon ada belikan sesuatu untuk Wanna One!" Jisung berdiri di hadapan mereka di rumah tamu.

"APA DIA HYUNG?" bergema satu zero base dgn balasan kesembilan lelaki beruk kecuali Daehwi yg berdiam sahaja dari tadi.

"Tadah!" Jisung mengeluarkan buku diary itu dari beg. Mereka semua ternganga.

"Amacam, lawa tak? Hyung tau korang suka sebab tu ternganga an?" Jisung memeluk buku diary itu. Perasan jugak org tua ni..

"Hyung..."

"Ke-kenapa..."

"Hyung..."

"Beli..."

"Warna..."

"PINK!!!???"

"Ei, oky apa warna Pink.. Cantik kot." Jisung tetap mempertahankan pendiriannya.

"Kejadah kau cantik!" balas mereka semua serentak lagi. Rasanya nak roboh zero base ni dgn gabungan-gabungan suara garau plus sengau dorg.

"Haih.."  Daehwi mengeluh. Dia dah pesan dah jangan beli warna tu. Degil jugak. Amik la kau padahnya.

▧▧▧▧▧▧▧▧▧▧▧▧▧▧▧▧

Annyeong!! Pakabar? Saya sehat je... Ouh hmm boleh x kalau dlm book ni author bahasakan diri 'saya' k?

Saya buat book ni sebab saya terinpirasi oleh book lain yg buat diary pasal wanna one jugak.. Hihi

So, ni baru permulaan di mana Jisung membeli buku diari warna Pink tu. So, segala aktiviti, aduan, bencana, cerita, gosip, perasaan akan ahli Wanna One tulis dalam buku yg Jisung beli tu. 😂😂

Hope ramai la yg read, vote dan comment book ni memandangkan saya bknnya femes. Lol.

Segala isi di dalam buku ini hanyalah dari kepala saya. Saya x tergamak nak copycat org punye.. Pless k.. Aku x tergamak.

Bye! Got to go.. 😄


[END] Diary with Wanna One Where stories live. Discover now