Hey...... wannables......
Huuuhuuhuwargh!!!!
Daniel sedih!!!!
Daniel rasa bersalah sgt dkt
Sungwoon hyung..
Jaehwan hyung..
Seongwoo hyung..Dan rasa bersalah paling teruk sekali,
Minhyun hyung..
Sebenarnya, bkn salah dorang pon! Okay...Daniel mengaku yg Daniel lah satu satunya dalang dalam semua ni...
Daniel lah yg mendajjal hyung dgn menyepahkan dorm ni..
Huuuuuhuuu...
Tapi, kenapa Daniel ni setan sgt x nk ngaku dkt hyung!!!!?!?!??!!?*--?-(=-*#;]*(:]&
Daniel x de kekuatan tuk mengaku dkt dorg...Kangdan x kuat!~
Tapi, bile tgok semua hyung Daniel bekerja keras tuk kemas dorm semata nk puaskan Minhyun hyung, hati Daniel lagi bagai dihempap batu 1000kg beratnya...tapi Daniel abaikan je dan sambung kemas dorm mcm biasa.
Kitorang kemas rumah selama 21 hari non stop.. hukhuk
Tulis diary ni pon, senyap senyap tulis bawah katil tau... takut kantoi dgn hulk.😡
Nk tau x kenapa Daniel buat semua ni?
Sebenarnya Daniel nk prank Minhyun hyung sbb ... die penah cari pasal dgn Daniel dannn daniel nk kenakan die balik...hahahhahah
Tapi Daniel x tau yg ini akn menyebabkan masalah bagi sume org...
Lagipon mase tu, jisung dan minhyun hyung pegi shopping barang.
Tinggal kami dan Maknae line jer...
Maknae line sume terbongkang dkt ruangtamu.. hyung yg lain pulak tengah main monopoly dalam bilik Sungwoon hyung... Mase tu la muncul idea jahat dalam kepala...
Daniel senyap senyap masuk bilik sorg sorg dan kumpul sume pakaian termasuk sepender ke dalam guni.
Daniel x nak sesape pon tau plan Daniel ni termasuk hyung yg lain. So, Daniel bantutkan niat tuk chilok sume pakaian dalam bilik tu.
Okay Daniel keluarkan isi perut guni tu, pastu longgokkan dkt ruangtamu. Daniel pon hiaskan lah seluruh dorm ni...lalalalalala
Tgh gembira sepahkan dorm, tetibe dgr org sebut "Anyeonghaseyo" dkt pintu. Ape lagi, kelam kabut la lari en...
Daniel nak menyorok tapi x de tempat yg sesuai..lpstu nampak loteng. K perfect..
Dlm loteng tu berhabuk dan gelap. Tapi nasib baik Daniel jumpe torchlight dlm tu so x la gelap sgt..
Tapi tetibe, loteng terbukak. Terkejut bagai nak beruk la Daniel ni~
Tetibe muncul muke Jaehwan hyung yg mcm tikus tu mcm mane x terkejut.
Jaehwan hyung tiba tiba naik ats loteng diikuti hyung yg lain.
Memule aku cuak au, kenapa dorg ade kt sini..
Tapi dorg senyap je.. tetibe Seongwoo hyung ckp, "kitorg dah nampak la kau buat ape." pstu mengekek. Aku makin cuak la.
Lepastu dorg sume gelak.
Eh?
Pstu, Jaehwan hyung ckp. "Hahahaha, kau tau x? Aku memang dah lama nak plan kenakan Minhyun hyung tau tapi x berani. Tapi kau yg paling berani en, aku tabik bro."
Terkejut kot dgr Jaehwan hyung ckp mcm tu. Ape lagi? Kembang kempis la hidung... hahahah
Ketika khusyuk ngumpat psl minhyun hyung selama 30 minit, tetibe bende tak diundang berlaku.
Ade bende yg merangkak atas kepala Daniel sampai buat semua hyung menjerit bagai nk rak!
Berdesing telinga sia~
Lepstu Daniel suluh torchlight dkt satu sudut ni. Sume mata terbeliak weyh!!!!
Omma!!! Save me!!!
Ade berpuluh puluh tikus sedang perhatikan kitorg! Kitorg dgn muka dah pucat telan air liur je bagi kitorg x keluarkan apa apa suara.
Seekor tikus yg ade dkt ats kepala Daniel tu tetibe berbunyi!
Dgn itu, sekawanan tikus terus menyerbu ke arah kami. Kami menjerit ketakutan huargh!!!!!
Daniel dahla hater serangga no 1.. apetah lagi tikus!
Save me!!! Save me!!!
Tiba tiba pintu loteng terbukak. Daniel yg dah menangis ats Seongwoo hyung tu, terus kesat air mata. Daniel, nampak tu woojin dan maknae line yg lain...Daniel perasan yg pipi dorg sume kembung dan merah. Dah agak dorg nak tahan dari gelakan kitorg... thanks god yg tikus tu dah lari sejak woojin buka pintu tu lagi.
Oky, tula cerita die. Sekrg diary tau kan sebenarnya salah Daniel.Daniel jer patut tangguh semua ni!! Ni nk nangis ni
Bye diary, nk sambung keje...
Rasa kesian,
Kang Daniel
YOU ARE READING
[END] Diary with Wanna One
Randomsemuanya bermula apabila Jisung berniat untuk membeli sebuah diary. semua yg terdapat di dalam book ini terdapat byk lawak bodoh tahap babi serta merapu yang melangit, terinspirasi untuk membuat book ini, semuanya daripada imaginasi saya sendiri a...