"Okey.baik sampai sini je perbincangan kita.saya harap ada lah perubahan kat dewan kita tu ye.biar selesa sikit pelajar kita tu nanti."panjang lebar harapan guru besar kita ni.
Baik semua boleh beredar kecuali cikgu azira" TUPP..MATI AKU..
●Tadaaaa..ok..nama aku Norazira Abdul Fattah.Aku seorang cikgu bahasa inggeris tapi di sebabkan ramai cikgu kat sekolah ni. Aku sukarela la mengajar pendidikan jasmani dan rohani.Aku ada tiga orang adik beradik.Aku yang ke tiga.bongsu. umi aku Hajah Norlaila Adam ismail dan baba aku Haji Abdul Fattah Abduri.stoopp..nanti kita cerita lagi.
"Cikgu zira..saya nak minta tolong awak boleh?"ujar guru besar kepada aku sambil tersenyum..Aduhhh..sudah..nak apa pulak orang tua ni dengan aku..(dalam hati je yang mampu) terseyum."Ye cikgu,apa dia tu.?"sopan santun ye kau Norazira Abdul Fattah.cia..gedik
"Saya dengar awak pandai buat kek kan?"dengan nada serius.
"Ishh..tak lah pandai cikgu.tapi bolehlah..jadi kenapa tu cikgu.?"
"Jadi macam ni..saya nak buat birthday party untuk isteri saya..special for my wife ..and saya nak awak buatkan kek tu..tentang harga saya tak kisah.Just name it.saya bayar..yang penting isteri saya suka" .(Bestye lah hai dapat suami romantik gini.special hengko! )
"Baik.jadi isteri cikgu suka makan kek apa?bukan apa kan senang saya nak buat kek ye." Tersenyum.
" I think red velvet maybe or something like that..and kalau boleh saya nak cikgu siap kan sekali a hundred red roses maybe.boleh?"senyum je dia. (walaupun umur dia da separuh abad.Tapi hensom.smart.romantik.charming gitu) cair hati ni.stop laki orang doh .
"Sure,anything..bila cikgu nak tu.?"
"This friday night..9 o'clock at chess u restorant.boleh?"
"Okey..deal..nanti saya settle kn semua ye.kalau tak ada apa saya keluar dulu. " senyum azira job besar untuk kau ni.
"Okey..deal.terima kasih ye.apa apa masalah beritahu saya tau"
"Baik cikgu ,saya mintak diri dulu ye."Keluar azira dari bilik mesyuarat dengan hati yang berbunga sambil melangkah ke mejanya.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Bilik Guru."Jie.awat orang tua tu panggil hang?" Kak linda si kepochi berjalan kemeja azira.
"Tak ada apa kak.pasal bisnes je." Ringkas jawapan aku kan.sebab aku malas nak layan dia.
"Elehh ..cita la sikit kat kak..mana lah tau kalau akak boleh tolong hang"
"Nanti saya cerita ya kak.nak balik ni.da pukul lima.nanti lambat nak masak kan akif gan atif saya tu kak. "Azira bagun mengemas meja dan terus mencapai beg ye.
"Alohh..sayang sangat kat kembaq dia tu."ujar kak linda dengan wajah tak puas hatinya.
"Sayang lah kak.budak budak tu je la yang saya ada dekat rumah tu kak.saya jalan dulu ye kak lin."pamit azira Sambil tersenyum manis.¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Rumahku syurga."Akif..Atif..where ar u my dear..come..ibu dah balik ni sayang." Sambil berjalan masuk ke dalam rumah.
Letak saja begnya.Dia terus berjalan ke dapur menuju ke peti ais .mencari ikan kembung untuk dimasak.
Kringggg...kringgg..telepon azira berbunyi minta di angkat.(aduh..siapa pulak ni) azira berlari mencapai telefonnya.."Huhhh..reti pon ko angkat ea..ingat kan ko tak reti ..elak aku humban fon ko tu ke sungai kota tu tau."suara nyaring si pemanggil ditalian membuat azira terkejut.
"Citt..podahh..ko ingat fon aku ni fon pak cik tiri ko yang beli..jangan sampai ko yang aku humban ke sungai tu kang" balas azira buat si pemanggil tersenyum.(citt..ada hati nak marah aku.ko ingt ko siapa laki aku.)
"Haha..zira .zira..sorry la zira ziro ku sayang..abang minta maaf ye sayang ku zira ziro..nanti abang belanje special teh obeng tuk azira ye..siap plus dengan magelek sekali ye"nada memujuk ..cair pulak hati ni.
"Aipp...ko jangan nak main main dengan aku ea saka.ko nak apa ni?aku penat la ari ni."azira sengaja perlahan kan suara ye.(kena berlakon betul betul ni..)
"Aloh..penat apa sangat kerja jadi cikgu tu zira ..ajar budak besar..bukan budak kecil.."
"Penat lah..budak besar ni lagi pening tau nak kena layan.ko nk apa ni."ujar azira kepada pemanggil.
"Aku rindu kau tahu tak..lagi pun hari ni kn ari khamis..hari hang out kita kan.kau bukan kerja pon esok." Bulat mata azira bila teringat kan hari untuk siap kan tempahan kek untuk birthday party isteri guru besar.
"Wait.hari ni hari apa?"soal azira minta kepastian
"Hari ni hari khamis."ujar si pemanggil
"Tuahhh...tolong aku wahhh.."jerit azira ..¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Chees u restorant."Happy birthday to you..
Happy birthday to you..
Happy birthday to sayang..
Happy birthday to youu.."
Sambil menghulurkan jambangan bunga ros kepada wanita yang tersenyum dihadapannya..(cantiknya lah hai isteri guru besar aku ni..no wonder lah dia sayang sangat.)Usai cikgu Adnaan menyanyikan lagu hari jadi.Dia terus mengucup dahi isterinya.Teserlah kegembiraan diwajah isterinya.Kek red velvet extra cream cheese dipotong dan disuap dimulut isterinya.usai memakan kek.Cikgu Adnaan terus mendapatkan azira.
"Thanks a lot azira..isteri saya suka sangat kek awak tu..terima kasih ye."sambil tersenyum manis di hadapan azira.
"Alahhhhai tak ada apa lah cikgu.sikit je ni..lagi pon cikgu bayar..memang saya kena buat sehabis baik saya."balas azira.
"Yelah..awak beruntung sebab dapat azira ni encik" ujar cikgu Adnaan sambil menepuk bahu lelaki disebelah azira.
"Ye..alhamdulillah"tersenyum lelaki tu sambil memandang azira..(sudahhh..kenapa lah si mamat ni pandang aku.)
"Ermm..tak pe lah cikgu.kerja saya da settle kan.jadi saya mintak diri dulu.have a nice moment"ujar azira segera.mematikan pandangan lelaki itu.
"Sure.thanks azira.and whats your name?"soalnya sambil menghulur tangan untuk berjabat.
"Tuah.."tersenyum sambil menyambut huluran tangan cikgu Adnaan.♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
Cer...kita try buat cerita kita.haha..first time menulis ni.jadi sapa sapa yang da baca boleh la bagi comment.ok ke x
YOU ARE READING
Abadikan cinta ini
Random"Aku kan da cakap kat kau.kalau aku sayang kau macam nyawa aku sendiri.jadi kau jangan lah tinggal kan aku.setia je dengan aku.jangan hilang hilang lagi." - Ku Tuah khusyairi "Kau tak bagi aku tinggalkan kau.tapi kau tinggal kan aku.kau suruh aku s...