(Aku ni nak cakap ke tak ea kat si azira ni.muka macam tak ada apa.dia ni suka kat aku ke tak..sabar lah wahai encik hati.)bisik hati Tuah sambil melihat azira melangkah turun tangga.
"Hah..!.buat apa tu?nak aku ajar turun tangga ke?"sergah azira sambil memandang Tuah yang sedang merenung tangga.
"Hushhh!!"sambil meletak jari telunjuk di bibir ye..azira pelik.(dah kenapa pulak si Tuah ni)
"Kenapa?"soal azira.
"Aku tengah fikir ni.."jawap Tuah ringkas.
"Fikir apa pulak dah ni.?"azira pelik.
"Ni tangga ke hati kau ke ni zira?"soal Tuah sambil melangkah turun dari tangga.Azira terdiam.(blurr betul otak aku ni.tapi kau memang sweet Tuah)bisik hati azira."Ye.aku tahu aku memang sweet.sweet dengan kau je ni tau."ujar Tuah sambil membuka pintu kereta untuk azira.TUPP...(mana dia tau aku cakap dye sweet ni.)
"Tak payah nak buat muka macam tu cik azira ku sayang.aku ni dah boleh baca bisik hati kau tu."ujar Tuah sambil menutup pintu.terkelu lidah azira seketika.Tuah memecut keretanya membelah suasana sepi malam..
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cafe d'zila"Kenapa senyap je ni.selalu macam bertih jagung."soal Tuah kepada azira.(pelik betul si azira ni.)
"Ermmm..aku nak ucapkan terima kasih dekat kau.tolong belikan bunga ros tu..teman aku pergi hantar lagi..kau ni baik sangat dengan aku.aku naik sengan dengan kau."(sedih pulak hati ni)
"Sama sama.tapi aku nak kau tahu aku buat ni semua untuk kau tau.aku nak kau happy je bila dengan aku.aku tak suka kau sedih.senyum kau tu cantik."ujar Tuah rasa ke ikhlasan di kata kata nya. Azira tersenyum.Tuah membalas dengan senyum yang menggoda.(cair la hati ni lama lama encik Tuah khusyairi hai..aku pun suka kau)"Minum lah cepat..dah pukul 10 ni.nanti lambat pulak aku hantar kau balik rumah.tadi kau keluar akif dengan atif buat apa.?" Ujar tuah sambil menghirup kopi o di cawannya.
"Tidur..kenyang tidur la dia orang tu."jawap azira ringkas.¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Rumahku syurga ku"Akif..atif..ibu da balik ni..main kat dalam bilik lagi ya." Teriak azira sambil mengatur langkah ke bilik tidur ye.Tiba tiba..
PANGGGG....!!!
"Akif..Atif.."teriak azira berlari ke dapur..
"Meaww..meaawwww..meaw"sahut kucing kesayangan azira.
"Kan..ibu dah cakap da akif atif..jangan curi makan.kan ibu da letak kat mangkuk besi tu..cer jangan degil akif atif.." bebelan azira kedengaran satu rumah.
(Hanya pencinta kucing memahami keadaan ini.)~~setelah ku dimiliki..kau lebur segala kata dan janjimu..ku lakukan semua..berikan yang ku..percaya kepadamu ..kebodohanku~~
Tiba tiba telefon azira menjerit minta diangkat..berlari azira mencapai telefonnya."Yup mr.Tuah..may i help u?" Tanya azira.(nak apa pulak Tuah ni).
"Asal lambat angkat call aku?buat apa?busy ke?ada masalah ke?"ishh banyak ye soalan cik abang oi...
"Aku kat dapur..si akif dengan atif buat hal.busy sikit lah.tapi masih boleh diatasi masalah itu"jawap azira(kan dah ku jawap dengan lengkap)
"Nak apa call ni?"sambung azira.
"Besok aku nak ajak kau pergi kenduri rumah kakak aku.ibu dengan baba aku pon ada.jom?"
TUPP..(mati lah aku..)
"Helo..heloooo..azira..helo?"
YOU ARE READING
Abadikan cinta ini
Aléatoire"Aku kan da cakap kat kau.kalau aku sayang kau macam nyawa aku sendiri.jadi kau jangan lah tinggal kan aku.setia je dengan aku.jangan hilang hilang lagi." - Ku Tuah khusyairi "Kau tak bagi aku tinggalkan kau.tapi kau tinggal kan aku.kau suruh aku s...