15

20 3 0
                                    

     Wae??Aku bertanya.Kau marah aku ke??Dia membalas soalan aku dengan soalan.Buat apa aku nak marah kau kalau kau takde buat salah.Aku membalas.Mian kalau selama ni aku buat kau rasa dibenci.Tiba tiba dia menghulurkan tangan.Let's be friend.Aku tersenyum sebelum menyambut.Kemudian kami pun berpecah dan menuju ke sekolah masing masing.

~~~

KRING!!!

     Loceng yang menandakan waktu rehat bermula.Semua pelajar bergegas pergi ke kantin.Ada juga yang pergi ke perpustakaan untuk belajar.Kalau rehat aku rasa aku tak pernah kot nak pergi perpustakaan.Tapi macam mana ntah aku boleh jadi pelajar cemerlang.

     Aku,Nayoung dan Sohye pun tak terkecuali untuk pergi ke kantin.Bila kitorang sampai je dekat kantin,kantin dah pun dibanjiri oleh pelajar sekolah ni.

     Tengok kan dah ramai,korang la ni jalan lambat sangat.Sohye memarahi kami.Kami berdua hanya mampu terdiam je.Dah la kalau kita bergaduh bukannya kenyang pun.Baik kita pergi beratur kat sana.Nayoung berkata.

     Kami bertiga pun beratur untuk membeli makanan.Selepas membeli makanan kami bertiga duduk di tempat yang disediakan.

     Aku menceritakan kepada mereka tentang kejadian pagi tadi.Respon diorang?Diorang pun terkejut.Ye la sebab selama ni aku cerita kat diorang yang JiHoon ni seorang yang ego.Tapi kali ni tak.

~~~

[JIHOON P.O.V]

     Daehwi! aku memanggilnya.Dia menoleh.Kau nak pergi mana?Aku bertanya.Kantin la aku lapar....Katanya sambil memegang perutnya menandakan yang dia lapar.Belikan aku roti melon satu pakai duit kau dulu nanti aku bayar balik.Dia hanya mengangguk.

     Harini aku takde mood nak pergi kantin.Nasib baik Daehwi nak tolong aku.Aku bercadang nak pergi perpustakaan harini.

     Dalam perjalanan aku ke perpustakaan,aku terserempak dengan Seongwoo.JiHoon! dia memanggilku.Aku berhenti lalu memandangnya .Wae??aku bertanya. Petang ni kau turun tak?? Dia bertanya.Mestilah aku turun kalau tak hujan la...Dia hanya mengangguk.Ya! setiap kali lepas habis sekolah kitorang akan pergi ke padang untuk main bola.Yeah!

~~~


neighbour + pjhWhere stories live. Discover now