[HaNa P.O.V]
Aku membelek diriku didepan cermin entah buat kali ke berapa.Aku nervous.Aku menarik nafas dalam2.Aku menjenguk ke arah tingkap,kelihatan JiHoon sedang menunggu aku di hadapan rumah.Aku terus mengambil beg yang tersangkut di belakang pintu dan terus berlari turun ke bawah.
Selepas aku mengunci pintu,aku terus berlari ke arah JiHoon yang sedang menunggu aku.Aku memandang kereta di sebelahya.
Kereta siapa ni? tanyaku.Ni kereta appa aku Jawabnya.Aku hanya membentuk mulut menjadi 'o'.Dia membuka pintu untukku dan aku masuk kereta.Huh aku menghembus nafas lega.
[JiHoon P.O.V]
My gosh! asal kau cantik sangat harini.Aku terkedu melihat dia yang berlari menuju ke arah ku.Aku membukakan pintu kereta untuknya.Dia masuk sambil tersenyum manis.Oh my! kenapa kau senyum.Kau tahu x kau tu cantik.
Aku pun terus masuk ke kereta dan memulakan perjalanan kami.Kami menuju ke sebuah mall.Semasa dalam perjalanan kami hanya diam membisu tiada sebarang percakapan.Hanya lagu 'LOVE SCENARIO' By Ikon yang memecahkan kesunyian kami.
Tiba-tiba dia bersuara,Hari ni kita nak buat apa?.Kau nak tengok wayang x? Aku bertanya.Boleh je dia menjawab bersahaja.
Sesampainya kami di Mall,kami terus menuju ke tempat untuk menonton 'movie'.Kami memilih movie seram.Sebelum masuk ke panggung wayang kami membeli popcorn dan air untuk dibawa masuk ke dala panggung wayang.
~~~
Selepas movie tersebut habis aku terus belari ke tandas.Seram kot citer tu.Tapi aku tengok HaNa macam dah biasa.
Aku berlari mendapatkan HaNa.Pergi mana tadi.Dia bertanya.Tandas aku menjawab pendek.Jom makan.Katanya sambil memegang perut.OK,Nak makan apa? X kesah.Aku hanya mengangguk.
Kami berhenti di sushi king.Aku melihat dia.Dia hanya mengangguk.Kami masuk dan membuat pesanan.
YOU ARE READING
neighbour + pjh
Fanfictionmengisahkan seorang perempuan yang meminati jiran barunya.Tetapi jirannya terlampau membencinya kerana rimas dengan perbuatan perempuan itu terhadap lelaki itu