"Hai! Apa kau buat kat sini?" Tegurnya.
Aku terdiam sesaat.
"Aku tak tau. Waktu aku sedar aku tiba-tiba berada di dunia ini. Mula-mula aku sendiri. Then aku nampak ada cahaya. Dan cahaya itu yang membawa aku ke sini" tuturku.
Dia terdiam. "Aku pun alami benda tu. Sama macam kau" katanya.Aku sangat terkejut.
"Seriously?! Jadi kenapa cahaya itu bawa kita ke sini?" tanyaku.
"Untuk mempertemukan kita berdua. Kau tak ingat aku ke Airina?" tanya lelaki itu dengan yakin sekali seperti kami memang sudah saling mengenali antara satu sama lain. Aku tertunduk lesu.
"Tak. Aku tak kenal kau" jawabku
"Betul kau tak kenal aku Airina?"
"Ya. Aku memang tak kenal kau."balasku dengan penuh rasa kesal apabila wajah lelaki itu berubah menjadi riak sedih.
"Tak apa. Jangan paksa untuk ingat benda yang kau memang tak ingat." kata lelaki itu.
"Jadi apa kita buat kat sini?" tanyaku.
"Menjalani kisah kita kembali?" Lelaki itu tersenyum.
Kelopak bunga berjatuhan seperti salji yang menyejukkan. Dia mendekatiku. Kemudian dia memelukku dari arah belakang.
"Airina, kau tak ingat ke pelukan ni?" bisiknya.
Pelukan ini sangat menenangkanku. Membuatku tidak mau berpisah darinya. Aku rasa sangat dekat dengannya. Seolah-olah dia adalah orang yang selalu ada bersama-sama denganku.
"Kalau kau tak ingat, it's okay. Aku tak nak waktu aku jadi suntuk hanya untuk ulang semuanya sebab aku tak lama. Aku akan pergi." kata lelaki itu.
"Ha? Maksud kau? Kau akan tinggalkan aku kat sini ke? Soalku.
Kemudian dia menggengam tanganku.
"Trust me, Airina. Walaupun kau tak kenal aku tapi aku akan selalu ada di dalam hati kau" ucap lelaki itu dengan penuh keyakinan.
"Why? Kenapa kau yakin sangat kata-kata kau tu?"
"Sebab aku cintakan kau dan kau cintakan aku!" tegas lelaki itu.
Lelaki itu memelukku dengan erat. Pelukannya sangat menenangkan dan penuh dengan kehangatan cinta. Ya aku dapat rasakannya. Aku tak ingin terpisah dengannya, semuanya sangat menenangkan. Aku tak ingin semua ini berakhir. Ya, aku kenal dengan semua ini. Aku kenal.
"Daniel!" jeritku.
"Alhamdulillah sebab kau dah ingat aku. Tapi waktu aku dah habis. Semoga kau bahagia dengan orang yang lebih baik Airina." jawabnya lalu dia pergi meninggalkanku keseorangan di situ.
Pilu. Itulah yang aku rasakan sekarang.
🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾
So amacam?😂 klau nak tau apa jadi vote n comment. Klau ada yg vote bru sya update next chapter okay. 😈💕
From your lovely author💜😙😂
YOU ARE READING
AIRINA
Short Story"Aku kat mana?!!" Senyap dan sunyi. Itulah yang aku rasakan sekarang. Aku hanya mendengar bunyi detikan jam. Kemudian bunyi detikan itu semakin menghilang. Seperti di tengah malam yang gelap tanpa sesiapa untuk menemaniku. Kaki ini mengigil, dingin...