Aku ingat semuanya. Tapi dia tiba-tiba melepaskan pelukannya. Dia menjauhkan diri dariku. Dia kembali bercahaya. Sinaran itu menenggelamkannya, itu kelihatan sangat jelas. Dia menjauh bersama sinar yang memudar.
“Wei Daniel,kau nak pergi mana?!” Sepontan aku berteriak. “Kau nak tinggalkan aku ke wei?! Nanti aku kat sini sorang-sorang! Jangan lah pergi! Aku sayang kau!” aku terus berteriak sambil air mataku mengalir.
Namun hampa, dia meninggalkanku dan semuanya lenyap.
Setelah sudah hampir 1 jam aku berputus asa, aku tak akan hanya duduk diam di sini, aku akan cuba untuk cari jalan keluar dari semua mimpi buruk ini.
Aku terus berlari dan … aku telah terjatuh dalam sebuah lubang yang gelap dan sangat dalam, lubang itu seperti tiada penghujungnya, aku seperti melayang pada hamparan kosong di lubang yang tak berpengujung itu. Kemudian mataku menjadi sangat berat yang membuatku tak sanggup membuka mata.
"I-Ibuu…”
Aku cuba membuka mataku, tapi aku tidak dapat melakukannya. Semuanya kelihatan gelap.
Kemudian ada sahutan dari arah kananku “Alhamdullilah, Ya Allah. Akhirnya kamu bangun juga Airina.”
“Ibu?"tanyaku.
"Ya Airina. Ini ibu." Kata ibu sambil menggenggam erat tanganku.
"Airina kat mana ni ibu? Kenapa semua gelap?"
"Kita kat hospital ni Airina. Kamu koma sejak bulan lalu. Kamu tak ingat ke Airina? Bulan lalu kamu accident. Dan ianya menjejaskan kedua mata kamu" kata ibu membuat aku terkejut.
"Hah?! Airina buta?! Ibu!!" Kataku dalam tangisan. Aku buta? Ya Allah, dugaan apa ini? Bantulah aku menghadapinya dengan hati yang terbuka.
"Ya Airina. Tapi kamu jangan risau sebab nanti akan ada orang yang akan dermakan matanya untuk kamu." Kata ibu cuba menenangkanku.
"Ibu, macamana Airina boleh accident?"
"Kamu accident lepas kamu bergaduh dengan Daniel haritu" kata ibu. Aku? Accident? Lepas gaduh dengan Daniel?
"Ya. Airina dah ingat. Tapi sekarang Daniel kat mana ibu? Airina nak jumpa Daniel."
"Airina. Daniel sibuk sekarang ni. Lagipun kamu masih sakit. Kamu tak boleh jumpa dia." Kata ibu.
Tapi kenapa aku rasa sesuatu akan berlaku? Sesuatu yang sukar untukku tafsir. Aku tak tahu apa. Ya Allah, bantulah aku.
🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾
Jadi apa jadi?? Nak tahu? Vote ❤ klau rsa best vote okay?
From your lovely author.💙💜
YOU ARE READING
AIRINA
Short Story"Aku kat mana?!!" Senyap dan sunyi. Itulah yang aku rasakan sekarang. Aku hanya mendengar bunyi detikan jam. Kemudian bunyi detikan itu semakin menghilang. Seperti di tengah malam yang gelap tanpa sesiapa untuk menemaniku. Kaki ini mengigil, dingin...