Bab 4

23 8 1
                                    

Flashback~

"Ain!! Apa kau buat dengan Daniel tadi hah?!" Seluruh fikiranku dipenuhi dengan kebencian terhadap perempuan dihadapan aku ini. Kawan baikku sendiri, orang yang aku percayai rupa-rupanya tikam aku dari belakang.

Aku nampak Ain dengan Daniel berpeluk dan mereka seperti pasangan yang bahagia. Sanggup korang kan?

"Apa maksud kau ni Airina?"

"Kau tak payahlah nak tipu aku Ain! Kau ingat aku tak nampak ke tadi kau berpeluk dengan Daniel kat belakang sekolah tadi hah?! Baik kau mengaku Ain. Jujur dengan aku. Kau suka Daniel kan?!"

"Kalau aku memang sukakan dia pun apa masalah kau hah?! Kalau kau nak tahu, aku dengan Daniel bahagia! Daniel lagi bahagia dengan aku daripada dengan kau lah! Kalau kau nak tahu, nanti Daniel akan minta putus dengan kau!"

"Sanggup kau buat aku macamni kan Ain. Kau memang kejam! Kau dengan Daniel memang teruk!" Sanggupkan kau Daniel. Kau curang kat belakang aku. Dengan kawan baik aku sendiri. Memang betul lah kata orang, pembunuh yang paling bahaya adalah kawan baik kita sendiri.

Kemudian Daniel datang dari arah belakangku.

"Ape ni Ain! Aku dengar semua yang kau cakap tadi dengan Airina lah! Kau penipu Ain! Tadi kau yang minta aku peluk kau sebab sedih lah! Aku percayakan kau! Tapi air mata kau tu, air mata palsu! Aku tak sangka Ain! Sanggup kau tikam kawan kau sendiri!" Jerit Daniel.

Heh. Daniel, kau ingat aku nak percayakan kau ke? Kau rela dipeluk oleh perempuan lain dan dia tu kawan baik aku sendiri. Kenapa kau curang dengan aku Daniel?

"Sanggup korang dua buat aku macam ni kan. Aku tak sangka. Thanks Ain sebab pernah jadi kawan baik aku. Dan kau Daniel. Thanks juga sebab sanggup terima aku. Tapi sayangnya kau curang dengan aku Daniel. Aku tak sangka. Jadi mulai daripada hari ni kita putus. Aku harap kau bahagia dengan Ain." Ucapku sambil menangis lalu berlari meninggalkan mereka.

"Airina! Tunggu!" jerit Daniel.

Aku marah. Sangat marah. Aku selama ini dibutakan oleh cinta kau, Daniel. Aku benci korang.

'Brakkkkk'

Itulah bunyi terakhir yang aku dengar. Perlahan-lahan mataku tertutup. Dan akhirnya semua menjadi gelap.

🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾

Jahat lah Ain tu😢😢😢dah lah airina lari2 trus kena langgar😂 klau takde orng yg bca author dh taknak update lah.😈💔 vote okay😬😬

From your lovely author💜💙

AIRINAWhere stories live. Discover now