Eka viikko oli kulunu jo koulussa. Mulla oli ollu tosi kivaa Karlan kanssa ja oon tutustunu siihen kunnolla. Karla kerto, että sillä on poikaystävä, mut se asuu kans tosi kaukana. Karla on tuntenu etukäteen meijän luokalata ainostaan Rosan, koska ne on jotain perhetuttuja. Niille oli tullu joskus joku riita, ku Rosa oli yrittäny iskeä Karlan poikaystävää. Sen jälkeen ne ei oo sitte oikeestaan hengaillu keskenään.
Rosa on yrittäny tutustua muhun koko ajan, enkä jaksa sitä. En tiiä yrittääkö se iskeä mua vai mitä, ku se koko ajan tunkee mun lähelle. Mutta sitte toisaalta se puhuu mulle Alexista, nii tää juttu on vähän monimutkanen. Toivottavasti se vaan jättäs mut rauhaan.
Alexin kanssa en oo jutellu ollenkaan. Kaikki tytöt piirittää sitä edelleen. Enkä tiiä tykkääkö se siitä vai ei. Ei sillä oikeen oo, ainakaan vielä, ketään, kenen kanssa se ois koko ajan. Haluisin vaan tutustua Alexiin, koska se vaikuttaa tosi mukavalta tyypiltä. Mut sitte toisaalta, en oo vielä tavannu yhtään poikaa, joka ois ollu oikeesti mukava. Kaikki on ollu pohjimmiltaan kusipäitä, jotka vaa kohtelee tyttöjä ku roskaa. Yleensä pojta myös pelaa pleikkarilla ja atietokoneella, mut semmoset pelit ei mua hirveesti kiinnosta. En ees ymmärrä niistä mitää. Eikä mulla muutenkaan ois aikaa pelata, ku treenit vie nii paljon aikaa.
Uinnissa oon vaihtanu seuraa ja alkanu treenaa uudessa porukassa. Siellä kaikki vaikuttaa tosi mukavilta. Ja mun valmentajaki on mukava. Uinti ei vaan oikeen oo kulkenu tässä lähiaikoina, mutta eilen tuntu hyvältä. Toivottavasti tästä kaudesta tulee parempi, ku viime kaudesta.
Oon nyt lähössä keskustaan ostamaan uusia housuja ja muutenki vaatteita. Tosiasiassa en ees tarvis uusia vaatteita, mut onhan se kiva aina mennä vähän shoppailemaan. Harmi, ku Karla ei päässy mun mukaan, ku se ei oo kotona nyt viikonloppuna. Yksin on myös ihan kivaa olla keskustassa, ku sillon saa olla oikeesti rauhassa ja miettiä ostamista vaikka kuinka kauan.
Kiertelen kaikkia kauppoja ja löydän kivoja vaatteitaki jonkun verran. Nyt oon menos kahville, koska väsymys iski ja tekee mieli kahvia. En oikeen tiiä, mitkä kahvilat täällä on hyviä, mut voisin vaan testata jotai.
Ku istun kahvilassa vihdoin kuuma kahvi eessäni, Rosa ilmestyy mun näköpiiriin. Rosa hymyilee mulle ja alkaa lähestyä mun pöytää uhkaavasti kahvinsa kanssa.
"Onpa kiva tormätä tuttuihin tääl. Ootko yksin, et voiko tähän istua?" Rosa kysyy viitaten mun vastapäiseen paikkan.
"Joo oon yksin, istu vaa", vastaan, vaikka mieli tekis sanoa et 'haluisin nyt olla yksin, voitko häipyä'.
" Aa, kiva. Mäki oon tällä kertaa yksin, ku kukaan ei päässy mun kanssa.", Rosa kertoo ja alkaa tarinoimaan omasta shoppailureissustaan."Hei, Markus, saanko kysyä sulta suoraa yhtä juttua?" Rosa alottaa ja mua alkaa tosissaa vähän jännittää. Nyt kysymys voi olla mikä vaan. Nyökkään kuitenki ihan mielenkiinnon vuoks.
"Okei, kiitos. Eli siis, ooks sä homo?" Rosa kysyy ja järkytyn. Tai oikeestaan en eed järkyty, multa on kysytty tätä usein ennenki.
"En, kui?" kysyn kuitenki, mistä Rosa on nii päätelly.
"No siis tiiäks. Jotenki sus on vaa semmonen homo viba. Ja sit oot koko ajan Karlan kans. Et onks se sun paraskaveri vai ooks ihastunu?" Rosa jatkaa ja mua alkaa tosissaan ärsyttää. "Miten jostain voi tulla homo viba. Ja varsinki, ku en ees oo homo. Ja Karla on ihan vaa kaveri", vastaan hieman ärsyyntyneenä
" Aa joo okei, chillaa. Ja hyvä, ku eiks Karlalla oo se poikaystäväki. Tai ainaki jonku aikaa sitte oli. Ja homo viba vaan tulee jostain ihmisistä. Tai katot välillä Allua sillee miten kaikki tytöt", Rosa jatkaa ja menettää sen pisteitä mun silmissä koko ajan vaan enemmän.
"Ketä hemmetin Allua?" kysyn, koska en oo iha varma, ketä se tarkottaa. Tai oikeestaan oon täysin varma, mut en tiiä mitä muutaakaan sanoisin.
"Siis Alexanderia eli Alexia", Rosa sanoo silmiä pyöräyttäen.
" Ok. Mun pitää nyt kyllä nyt lähteä. Ja, ainiin, Karlalla on edelleen poikaystävä ja tiiän kyl, miks ette enää oo kavereita", sanon nousten pöydästä. Kun lähden Rosa ei sano mulle mitää. Tais olla aika kova isku sille, ku Karla on edelleen yhessä saman ihmisen kanssa.Kun vihdoin pääsen yritän soittaa Avalle Facetimea. Onneks Ava vastaa ja pääsen kertomaan sille kaiken uudesta luokasta ja se mulle. Ava on ehtiny ihastua sen luokan Rasmukseen ja mietitään yhessä, oisko Avalla mahollisuuksia.
"No onks teijä luokalla ketään sun mieleen?" Ava kysyy vinkaten silmää. Pyöritän päätä vastaukseks, mut jostain syystä Alex tulee mun mieleen. En todellakaan oo kiinnostunu siitä. Sehän on poika.
"Sä punastuit! Kerro kuka se on?" Ava innostuu ja tosiaan tunnen kuumotuksen poskissa.
"Ei oo ketään. Tääl on vaa kuuma ja kamera vääristää", vastaan uskotellen itsellenikin, et tää johtuu siitä.
" Hei, kerro nyt. En tuomitse sua. Ihan sama kuka se on. Vaikka se oiski sun opettaja, se on silti okei mulle", Ava sanoo ja naurahdan.
"Ei kyllä pelkoa, et mä opettajaan ihastun. Ja ei ihan oikeesti oo ketää. Ne tytöt ei vaan oo mun makuun", kerron ja Ava pyöräyttää silmiään.
"Sä sanot aina noi. Millaset tytöt sit on sun makuun?" Ava kysyy ja tajuun itekki, etten tiiä.
"En tiiä. Ei oo vielä tullu semmosta täydellistä vastaan", sanon, koska se on totta.
"Huoh. No anyways, ooks löytäny uusia kavereita?" Ava kysyy naurahtaen.
"Joo. Oon ollu Karlan kanssa. Se on tosi kiva. Se on vähän saman tyylinen, ku sä. Eikä oo semmonen ärsyttävä pissis", sanon ja Ava tuhahtaa.
"Hah. Tykkääks sitte Karlasta?" Ava kysyy iskien silmää.
"En. Ja muutenki sillä on poikaystävä."
"Voit sä silti siitä tykätä, mutta ihan sama. Mä tutustuin melkeen kaikkii meijän luokalta ja ne on tosi kivoja..." Ava alkaa kertoa innoissaan. En yllättäny, että se on jo tutustunu kaikkiin. Ava on sairaan sosiaalinen ja joskus oon jopa kateellinen sille siitä piirteestä. Ois kiva itekki pystya heittäytymään mukaan kaikkeen.Loppuilta meneeki jutellessa Avan kanssa. Illalla soitan vielän äitille ja sen jälkeen alan nukkumaan. Kello ei oo vielä paljoa, mutte en haluu pilata mun unirytmiä, ku se vihdoin on ees jotenki hyvä. Koko kesäloma meni siinä, että valvoin varmaan neljään ja sitte nukuin yli puolenpäivän. Mulle käy aina lomilla nii, vaikka kuinka päättäisin pitää unirytmin kunnollisena. Äiti aina jakso valittaa mun huonoista nukkumistavoista, mut minkäs mä sille voin, että oon yöihminen. Rakastan valvoa ja kattoa Youtube-videoita. Tai sitte vaan Netflixia. Tykkään myös lukea, vaikka moni ei sitä uskoiskaan. Mun lempikirjoja on kaikki jännitysromaanit. Ne vaan tempasee sillei kivasti mukaansa.
YOU ARE READING
i don't like boys
RomanceMarkus ei tykkää pojista. Hän ei ole homo. Ihan sama, vaikka Alex saa hänen päänsä sekaisin. Se ei ole ihastusta. Markus tykkää tytöistä. Ei pojista.