" kookie , hyung nak tanya ni . Kamu makan apa semua , pakai duit sapa? Kamu kerja tak? " soal Namjoon lalu mengambil tempat di sebelah Jungkook . Jungkook yang sedang membaca majalah itu memandang wajah Namjoon .
" kookie kerja yang teddybear bagi belon dekat orang tu . " balas Jungkook . Namjoon mengangguk .
" aku rasa kan , aku nak kerja dekat stesen minyak . Masa balik aku ada nampak jawatan kosong " balas Namjoon . Jungkook pandang wajah Namjoon sambil mengelengkan kepala .
" kookie tak benarkan "
" eh kenapa? " kening terangkat sebelah , terkejut dengan jawapan Jungkook .
" tempat macam tu bahaya , kalau meletup macam mana? Baru - baru ni ada sebuah stesen minyak meletup . Kookie tak benarkan " majalah yang diletak diatas meja tadi diambil semula .
" jangan risau , takdak apa - apa yang akan berlaku . Kau ni la " kepala Jungkook diselekeh kuat . Jungkook merengus geram , segera dia membetulkan rambutnya yang kusut .
" eh yang kau nak kahwin nanti tu , kau ada duit ke? Nak bagu anak bini makan . Kau kerja pun yang teddy bear tu , cer cari kerja yang bagus "
" aish , kookie terdesak . Terpaksa kerja tu sekejap demi mencari sesuap nasi . Pasal duit nak kahwin tu , jangan risau . Kookie dah menabung . Lagipun kan hyung hm " suara jungkook berubah sebak . Namjoon memandang jungkook dengan pelik
" kenapa pulak kauni? " soal namjoon
" duit simpanan dari mendiang seokjin hyung ada , dia serahkan kepada kookie . Kookie tak nak " air mata jungkook mengalir . Teringat dia pada beberapa bulan yang lepas .
" berhabuk nya bilik ni , terlampau busy sampai lupa nak kemas bilik ni semua " penyapu bersama mop disandarkan dipintu . Baju lengan dilingsingkan . Jungkook mula mencapai penyapu dan membersihkan bilik . Sesekali dia terbersin akibat habuk .
' achoo ' ' achoo'
" pergh banyak habuk " jungkook mula mengibaskan habuk yang berada dimukanya . Dia segera menundukkan kepalanya dibawah katil untuk membersih dibahagian bawah pulak .
" eh? Kotak apa pulak tu , sejak bila ada? Aku rasa masa keluarga mendiang seokjin ambil , takdak pulak " kotak berwarna pink itu dicapai . Jungkook tergelak kecil
' suka betul dengan warna pink ' bisik hatinya . Penutup kotak itu dibuka , ada sampul dan sekeping kertas .
Jungkook duduk dibirai katil sambil membuka helaian kertas itu .
Jeon Jungkook ,
Ni hyung , seokjin hyung . Hyung harap bila kookie baca surat ni . Kookie akan terima dengan hati yang terbukak . Sebab hyung tahu , yang kookie tak akan terima . Kookie terima ok? Ni untuk kegunaan kookie jugak .
Bukak la sampul yang satu lagi tu , hyung ada sediakan sejumlah wang yang hyung dapat dari gaji hyung . Hyung nak bagi dekat kamu . Guna la dengan sebaik mungkin , ya? Duit tu tak de la banyak sangat , tapi hyung rasa dia cukup untuk pakai minum kamu kookie .
Kalau kamu tolak wang ini , bermakna kamu dah tak sayang hyung . Hyung ikhlas bagi kamu . Oh tolong berikan wang yang ni kepada tae , jimin , yoongi , hoseok dan jugak namjoon , ok? Kamu jangan risau hyung dah sediakan duit untuk mereka . Cari la di almari baju .
Dekat situ ada beberapa sampul . Hyung sayang adik - adik hyung . Semoga sihat selalu ♡ .
Kim seokjin
" suga , jimin dan tae dah takdak hyung "
" oi! " bahu jungkook ditampar kuat , terkejut jungkook dibuatnya .
" aku bercakap dengan dia , boleh pulak dia berangan . Sampai mana dah kookie? Marikh? " soal namjoon geram . Jungkook tersengih .
" hyung ada cakap apa - apa ke? " soal jungkook . Namjoon mengeluh malas
" aku ca- "
Ting tong ~
" eh siapa tu? " soal namjoon . Jungkook mengangkat bahu . Namjoon mengarahkan jungkook untuk membuka pintu .
Perlahan - lahan jungkook bangun dan menuju ke pintu utama . Tombol pintu dipulas .
Jungkook terpampam , namjoon bingkas berdiri sambil memandang ke arah tetamu itu dengan terkejut .
------------------------------
Haloi gusy , yaAllah . Patik rasa macam ff ni makin lama makin merepek je (╥_╥) . Entah apa bendela ff yang aku buat ni .
Oh , HAPPY BIRTHDAY KIM TAEHYUNG ! 💞
EH READERS MUDA SEKALIAN ,
Aku ada buat ff baru , the walking dead .
Cerita pasal zombie , korang boleh la pergi tengok - tengok . Jangan risau , aku pakai nama kidol 😂 .
Oh maaf kalau ada typo ke apa eh?
Oh nak tanya , nak masuk sq tak? Glam gurls . Nak masuk nanti leh pm pm sikit 😂 .
Ok bye guys , selamat membaca . Jangan lupa baca ff twd . Aha! Ff park woojin w1 pun ada , short ff .
Assalamualaikum 💜 .
YOU ARE READING
Spring Day || BTS || COMPLETE
Random" hyung , hyung suka musim apa ? " " spring day " dari 7 tinggal 6 , dari 6 tinggal 5 , dari 5 tinggal 4 , dari 4 tinggal 3 , dari 3 tinggal 2 , dari 2 tinggal 1 Start; 1 march 2017 End; 14 january 2020