I try to exhale you in pain
Like smoke, like white smoke
I say that I’ll erase you
But I can’t really let you go yet"hai Hoseok " pipi Hoseok dielus lembut oleh Namjoon . Seronok hatinya melihat Hoseok hanya mmbatu di atas katil .
" Kenapa kau tak mati je lagi Hoseok ? Nyawa dah macam ikan pun kau still bertahan ? Bodoh kau , pura - pura kuat " kepala Hoseok ditujah kuat ." Kenapa kau bertahan? Sebab kau nak bagitahu Jungkook tentang rahsia aku ? Kau silap la Seok . Sekarang tengok la diri kau Seok , keras macam mayat ! " Pipi Hoseok dicengkam kuat olehnya . Hatinya mula membara , terkenang apa yang dikatakan oleh Hoseok sebentar tadi .
" Aku simpati dekat kau Hoseok , tapi sebagai balasan aku nak tebus kesalahan aku kat kau balik Seok . Aku akan hilangkan segala keperitan kau Seok " balas Namjoon yang tiada perasaan sedih . Air mata Hoseok mengalir jatuh ke pipi . Namjoon hanya tergelak kecil
" Kenapa menangis sayang ? Kau takut aku bunuh kau ? Kau takut aku apa - apakan Jungkook ? Jangan risau , lepas je aku hantar kau , aku pulak akan menyusuli kau Seok . Soal Kook , aku janji kita berenam jemput dia nanti " balas Namjoon dengan nada yang bersahaja , air mata Hoseok disapu . Namjoon menyeluk poketnya dan mengeluarkan botol kecil .
Jarum piv dibukak , Namjoon mula membuka penutup botol kecil itu dan mula menitiskan beberapa titisan kedalam bekas jarum itu . Namjoon mula tersenyum apabila racun itu sudah siap berada didalam bekas jarum itu .
" Tunggu aku disyurga " habis sahaja Namjoon bercakap , dia terus menyumbat kembali jarum itu ke tangan Hoseok . Dia menarik kerusi yang ada disitu dan duduk menyaksi Hoseok. Lama-kelamaan badan Hoseok mula menggeletar hebat , mulutnya juga mula mengeluarkan buih . Namjoon mengeluh nafas lega .
Dia bingkas berdiri dan berlalu pergi meninggalkan Hoseok yang sedang menggelupur itu . Setelah beberapa minit Namjoon berlalu pergi , badan Hoseok mula melemah dan akhirnya badan Hoseok diam tidak berkutik .
+++++++++++++++
Namjoon pov ...
Aku pandang langit yang cerah itu dengan senyuman yang melebar. Akhirnya, aku berjaya hapuskan sorang demi sorang . Aku dah berjaya hantar mereka ke tempat yang indah dari dunia ini . Dunia ini hanya penuh dengan kekejaman .
" Akhirnya,kita akan berkumpul kembali untuk selamanya "
" Oi , ni duit " beberapa kepingan duit dilempar ke wajah Namjoon . Namjoon terkejut dan memandang wajah lelaki itu dengan penuh amarah
" Gila , bercakap seorang diri " ejek lelaki itu sambil menyandarkan dirinya dikereta . Namjoon hanya mengulum lolipop lalu lolipop itu buangnya keatas kepingan duit tadi . Poket baju diselup , dan sesuatu benda telah diambilnya .
" ka .. kau nak buat apa dengan pemetik api tu ? " Soal lelaki itu gagap apabila terpandang pemetik api ditangan Namjoon . Namjoon hanya diam , dia mengambil satu kepingan duit itu .
" Aku nak bawa kau ke neraka " pemetik api terus dinyalakan , dia meletakkan api itu pada duit dan duit itu mula terbakar dan terus Namjoon membaling duit itu kearah pam minyak .
Namjoom tersenyum manis sekali hingga menampakkan kedua lesung pipitnya .
' hari ini hari terakhir aku melihat dunia '
Boom!!!!!
++++++++++++++++++++
" Kamu nak pergi Seoul tu berapa lama pulak Kook ? Kan majlis kamu esok je" tanya Puan Jeon sambil meletakkan bekalan makanan untuk anak terunanya .
" Alah omma , kan majlis kahwin Kook malam . Esok pagi Kook balikla ma . Kook nk jaga Seok hyung . " Balas Jungkook sambil tangannya ligat memasuki pakaian baju .
" Kook , Senah mari sini tengok berita " panggil Tuan Jeon yang sedang menonton berita . Jungkook yang mendengar namanya dipanggil terus berlalu ke ruang tamu bersama ommanya . Belum sempat Jungkook membuka mulut , dia terus terdiam apabila pembaca berita itu menyampaikan sesuatu
" Hari ini ada suatu letupan berlaku pada pam isi minyak di Seoul kira-kira pukul 4;15 petang tadi . Mangsa yang terlibat ialah Kim Namjoon yang berusia 25 Tahun dan Son Jinyoung 28 Tahun . "
Jungkook terpaku , dunianya seakan berhenti seketika . Gambar Namjoom yang dipaparkan dikaca Tv itu pandang diam .
" Tu bukan ke kawan kamu Kook ? " Kata Puan Jeon , air mata Jungkook tumpah tanpa mengeluarkan suara , sungguh dia masih terkejut , Puan Jeon yang faham dengan perasaan anaknya itu mula memeluk bahu anaknya .
Kringg .. kring
Telefon bimbit Jungkook berbunyi , perlahan - lahan Jungkook menyelup poket dan mengeluarkam telefonnya , butang hijau dislide ketepi
" Ya saya Jeon Jungkook " balas Jungkook selepas telefon itu dijawab
" Aa...aa...apa doktor ? " Telefon Jungkook jatuh mencium lantai , terasa lemah lututnya pada saat ini . Perlahan - lahan Jungkook jatuh kelantai , air matanya mengalir deras ke pipi . Dia mula memukul dirinya .
" TAKGUNA ! " jerit Jungkook kuat sebelum di bingkas bangun dan lari keluar dari rumah .
++++++++++++++++
" Saya tak tahu macam mana racun bole merebak dalam badan Hoseok . Racun itu sangat bahaya , dos dia memang tinggi dan bole menyebabkan sel-sel badan mati dengan cepat . " Terang Doktor Yuqi sambil menyandarkan badannya dikerusi .
"Tak apa doktor , saya dah redho . Tolong kebumikan dua hyung saya dengan cepat ya " Jungkook lantas bangun , air matanya sudah kering untuk menangis . Kenapala dalam masa yang singkat ini , dua insan yang dia ada terus pergi dengan serentak ? Kini hanya tinggal dia seorang diri .
" Dari 7 tinggal 6 , dari 6 tinggal 5 , dari 5 tinggal 4 , dari 4 tinggal 3 , dari 3 tinggal 2 dan dari 2 tinggal aku sorang " Jungkook meramas rambutnya kasar. Dia kecewa , esok adalah hari untuk dia bergembira tapi kenapa dia bersedih ? Adakah dia tidak layak untuk bergembira ?
Kring kring
Jungkook hanya memandang telefonnya sepi , dia menghiraukan panggilan tersebut . Sudah beberapa kali Jisoo menelefonnya . Dia hanya mahu ketenangan .
" Encik , kita bole pergi ke kubur " Jungkook hanya mengangguk dan mengikuti langkah jururawat perempuan itu .
***********************
" Hyung , Jungkook redho dengan pemergian hyung . Tolong maafkan Jungkook kalau Jungkook ada buat salah pada hyung berdua . Jungkook maafkan hyung dan halal kan makan minum hyung " sejambak bunga putih diletakkan diatas pusara Namjoon dan Hoseok .
Jungkook memandang tepi , kelihatan keluarga Namjoon dan Hoseok jugak menangis atas pemergian mereka . Jungkook menggeleng kepala kecil . Air mataya diseka dengan perlahan, poketnya diselup dan dia mengeluarkan telefon bimbitnya . Nombor seseorang didail .
" Hello omma ? Omma maybe Jungkook balik lewat sikit sebab Jungkook nak singgah rumah lama dulu nak ambil barang yang patut " ujar Jungkook selepas panggilannya di jawab .
" Hati - hati , jangan balik lewat je Jungkook esok kamu nak kena guna tenaga banyak "
" Baik la omma , Jungkook pergi dulu " lantas panggilan dimatikan , Jungkook menoleh kearah belakang . Dia tersenyum kecil sambil memandag pusara dua orang hyungnya .
Yes I hate you, you left me
But I never stopped thinking about you, not even a day
Honestly I miss you, but I’ll erase you
'Cause it hurts less than to blame you***********************
YOU ARE READING
Spring Day || BTS || COMPLETE
Random" hyung , hyung suka musim apa ? " " spring day " dari 7 tinggal 6 , dari 6 tinggal 5 , dari 5 tinggal 4 , dari 4 tinggal 3 , dari 3 tinggal 2 , dari 2 tinggal 1 Start; 1 march 2017 End; 14 january 2020