Hari makin berlalu , tinggal beberapa hari ja lagi . Akan muncul musim yang ditunggukan . Ya , iaitu musim bunga . Musim yang aku tunggu kan , ya aku pasti aku akan kumpulkan kau orang nanti . Jangan risau .
Namjoon meletakkan gambar mereka bertujuh diatas laci mejanya , dia tersenyum kecil memandang ke arah gambar itu . Satu persatu wajah mereka dipandangnya .
" Sepatutnya , kita semua akan mati bersama ketika kereta Seokjin kemalangan , tapi kenapa Seokjin seorang yang meninggal ? Kenapa bukan korang semua , korang memang nak susahkan kerja aku kan ? " Soal Namjoon pada gambar itu . Dia tersenyum sendirian lagi .
" Tinggal Jungkook dan Hoseok , lepastu kita akan berkumpul kembali . Ya , berkumpul untuk selamanya " air mata Namjoon mengalir ke pipi . Dia menarik kerusi dan duduk . Sebuah buku tentang strateginya mula dikeluarkan .
2 march
Hari ini , percutian yang sepatutnya menjadi kenangan indah bertukar menjadi tragis , perginya seorang yang hyung aku sayangkan . Hyung , maafkan Joon sebab buat Hyung macam ini , tapi percayala Hyung , suatu hari kita akan bersama kembali .
Aku lah yang potong break kereta Hyung dengan tujuan kita semua akan mati tapi kenapa hyung ? Kenapa kau seorang ? Kenapa bukan kami ah makin sulit .
Tak mengapa hyung , hyung duduk la seorang diri sekejap . Lepasni Joon hantarkan seseorang tuk menemani hyung disana .
Xoxo,
Kim Namjoon .
Aku memegang gambar Seokjin yang sedang tersenyum ke arah kamera , hati aku diragut rasa bersalah . Aku mula menyelak halaman kedua .
23 March
Kelia , harini rancangan aku kembali lagi . Iaitu , Suga hyung sudah selamat aku hantarnya ke Seokjin . Hyung , hyung dah tak keseorangan . Yoongi sudah temankan hyung bukan ?
Ya , aku la yang bunuh Yoongi Hyung , ketika dia sedang lena diatas katil . Aku menuang minyak diluar kamar biliknya . Aku mengambil bubur dan mula meletakkan atas dapur . Tong gas yang sudah siap aku letakkan ditepinya , aku mula memotong wayar gas . Bau gas sudah memenuhi ruangan dapur .
Aku tersenyum kecil dan berlari keluar , aku mula menekah sesuatu pada remote . Untung sahaja , dapur gas kami ini automatik . Dan beberapa saat kemudian .
YOU ARE READING
Spring Day || BTS || COMPLETE
Random" hyung , hyung suka musim apa ? " " spring day " dari 7 tinggal 6 , dari 6 tinggal 5 , dari 5 tinggal 4 , dari 4 tinggal 3 , dari 3 tinggal 2 , dari 2 tinggal 1 Start; 1 march 2017 End; 14 january 2020