1

2 0 0
                                    

Pov Annabeth,

Het was weer zo'n dag, ze lieten me weer niet met rust. Waarom moeten ze altijd mij hebben? Ik liep met mijn zware tas door de schoolgangen. Iedereen staart me aan. Zoals gewoonlijk. Gelukkig ben ik bijna uit en mag ik naar huis. Alleen nog Nederlands, maar die docent let nooit op. Vanochtend werd ik bij binnenkomst al opgewacht en niet veel later lag ik met een bloedneus op de grond. Tegen de kluisjes aan. Niemand keek op of om, het lot lag in zijn handen. In zijn handen, die mij altijd raakten. Mij, niet Robin, niet anderen. Ben ik een gemakkelijke prooi? Ik zit nu bij Nederlands en er worden allemaal propjes naar me gegooid. De docent is te druk met een uitleg over woordsoorten, dat ze het negeert en mij aan mijn lot overlaat. Er klinkt gelach en ik zit hier maar. Thomas is er niet, Liz is er niet, alleen hij, wiens handen mij altijd raken is er. De bel is dan ook een opluchting. Ik loop zo snel mogelijk naar mijn kluisje, waar het bloed nog opzit. Ik haal mijn jas er uit en ren zo snel mogelijk naar buiten. Ik pak mijn fiets en rijd zo snel mogelijk naar huis. De tranen rollen over mijn wangen.

Pov Liz,

Fijn, ik ben net wakker en moet meteen overgeven. Top, ik en ziek. ''MAMA, IK BEN ZIEK'' schreeuw ik naar beneden. ''MOET IK JE ZIEK MELDEN'' roept mijn moeder terug. Ik kan niet eens antwoorden want ik moet al weer overgeven. Mijn moeder komt naar boven gelopen. ''Ik denk dat, dat een ja is'' zegt ze en loopt weer naar beneden. Ik ga terug mijn bed in en probeer nog even te slapen. Mijn moeder komt weer naar boven gelopen en geeft me een bakje met yoghurt. ''Hier eet maar'' zegt ze. Goh mam wat moet ik er ander mee doen in me reet douwen. ''Dankje mam'' zeg ik maar. Ik denk niet dat ze het leuk zal vinden als ik dat andere zeg.

Ik word wakker door mijn telefoon. Ik krijg een appje van van Annabeth.

Annanas🍍: Liz waar ben je.

U: Ben ziek sorry

''Liz ik had net de directeur aan de lijn er komt morgen een nieuwe jongen op school en hij wou dat iedereen aanwezig is. Dus je moet morgen naar school maar zodra je je misselijk voelt mag je meteen naar huis'' zegt mijn moeder. Ik knik. Zou het een knappe jongen zijn.

Liefde&HaatWhere stories live. Discover now