12'

39 6 22
                                    

macam mana nak bagitahu dyeorang nanti. tak silap hari bulan, dyeorang tuduh aku mintak duit dekat yoongi. habes lah.

hati aku gelisah sekali apabila memikirkan penyelesaian yang harus aku lakukan. kedua-dua tanganku dimasukkan ke dalam poket.sejuk.

hujan turun dengan lebat sekali petang ini. ramai pelajar yang sudah pulang menaiki kereta mereka. rosé dan jennie juga sudah pulang bersama- sama menaiki kereta jennie.

aku menunggu taehyung oppa di satu kawasan berbumbung dihadapan pagar sekolah.

kenapa la aku yang kena lalui semua ni. manusia memang tak boleh lari dari masalah. satu² masalah akan datang menghampiri kita. mungkin ini sudah ditakdirkan untuk aku. aku menghela nafas, berat.

tangan dihulurkan ke permukaan hujan. terasa lega apabila titisan hujan menyentuh diri. terasa bersyukur dikurniakan dengan nikmat kehidupan yang serba sederhana begini.

seketika , seseorang menarik badanku ke belakang.

" nanti demam "

aku menoleh ke belakang. ketua pengawas berwibawa seperti yang diperkatakan oleh rosé memegang tubuhku.

dia melepaskan badanku sebaik sahaja ada satu kereta melepasi kami berdua. aku terdiam dengan perlakuannya.

" Tak balik lagi ke? "

" tunggu taehyung oppa "

dia mengangguk lalu tersenyum. tangannya dimasukkan ke dalam poket seluar.

" jom duduk " dia mengajakku duduk di satu bangku hitam. aku kemudiannya membuntuti namjoon sunbae ke bangku tersebut.

aku melabuhkan punggungku di tepinya. mungkin berjarak 15cm aku duduk bersebelahan dengannya.

" hana kan? anneong " dia menundukkan kepalanya. aku juga menudukkan kepala.

" kenal saya ke? "

" yoongi asyik cerita pasal awak je haha "

aku tersenyum kelat. budak itik cerita pasal aku? biar betik.

" serius la? " aku memandang namjoon sunbae. dia mengangguk tanda betul.

telefonku berbunyi. aku mengangkat panggilan tersebut.

yeobosaeyo, hana-sshi

huh, oppa. cepatla ambik hana
kat sekolah ni . dah la hujan lebat.

hana, oppa mintak maaf eh,
tak boleh ambik hana la.
oppa kena attend meeting dengan
klien ni. balik naik bas tau.

apa doo , hmm

nanti oppa bawak balik cheese cake.
elok² naik bas nanti.
bye. muah.

okeihh, bye. muah .

tak sangka ada kebaikannya oppa tak dapat ambil aku harini hauahua.gumamku sendirian.

aku tersengih. telefon dimasukkan ke dalam poket kembali.

" uish, muah² bagai. pakwe kerr "

aku memandang namjoon sunbae lalu menggelengkan kepala.

| saya sarankan awak² semua bukak lagu bestfriend by ikon |
( kalau takde tu takpe hehe)

LUCK [ SLOW UPDATES ]Where stories live. Discover now