" aku rasa macam nak bakar rumah orang tu, itu pendapat aku la. tapi jenis aku ni, cakap je. buat tak." getus yoongi. kau ni sama je spesies dengan ada sorang perempuan zimbabwe.
" kita hidup ni jangan penuh dengan keraguan je. kadang² kesian jugak dengan orang macam tu. iya la, apa je benda yang dia nak buat , akan fikir beribu kali. orang macam ni pun suka ikut pendapat orang lain, means dia tak ada pendirian yang tetap. tak yakin terhadap diri sendiri. orang macam ni susah nak maju.
akhirnya dia dapat apa yang dia tak nak. sebab apa? keyakinan dia tu sebenarnya punca utama hidup dia akan jadi macam mana. kalau dia ikut haluan orang lain, bukan haluan dia sendiri, macam mana dia nak tetapkan hidup dia?
so maksudnya, kalau kita yakin dengan diri sendiri. apa je yang kita buat, kita tak akan ada kesalan. kita akan rasa yang apa yang kita buat tu betul, tak memudaratkan pemikiran kita jugak. tak perlu fikir panjang². sebab apa yang kita tentukan, itulah diri kita yang sebenar, baru kita boleh dapat keyakinan diri tu."
[ABENDA SIA DALAM KARANGAN TAKDE PULAK DAPAT IDEA MACAM NI ? er okay back to the story]
kataku dengan penuh yakin. yoongi ternganga. matanya juga tidak berkelip. terlalu amazing-kah saya sampai reaction awak begitu sekali?
" kau, bapak ah. boleh jadi promoter tho kalau macamni" aku memukul lengannya. dia hanya mampu mengaduh sakit. aku tersenyum melihat perlakuannya sebegitu.
mati² aku ingat apa yang namjoon sunbaengong tu cakap semua betul.
" dia cakap lagi, dia sayang sangat dekat kau"
tapi boleh jadi betul jugak kan? bukan apa. dia kan bestfriend yoongi. mungkin dia ada selit sikit yang tersirat. nak bagi hint mungkin.
" dah pukul 8 ni, tak nak balik lagi ke?" katanya. oh ya! aku perlu bagitahu dia pasal rosé!
" sekejap lagi la, aku nak release kan stress sekejap. ambil udara segar malam²" kataku. dia mengangguk.
" em sebenarnya, yang pasal duit tu kan." aku memperlahankan suaraku. takut² ada orang yang mendengari . tetapi nampaknya taman ni orang pun takde. hanya kami berdua.
" ha kenapa? kan aku dah cakap tak payah bayar. kau ingat aku kejam sangat ke? aku ikhlas. " jelas yoongi. boleh percaya ke itik ni?
" hmm boleh percaya ke? btw kawan aku tu nak jumpa kau."
" oh okay, nanti message nak jumpa dekat mana, and.. kau tak percaya dengan aku ke? aku ingat kau letak 100% kepercayaan tu dekat aku. rupanya tak pun. "
katanya selamba. aduh aku ada salah cakap ke? telinganya juga memerah. kata orang kalau telinga merah, dia tengah marah.
" err, aku percaya . tapi, kita ni bukan lah rapat mana pun. setakat jumpa dekat hospital apa lah sangat. aku ni jenis berhati-hati eh ingat tu."
" jadi kita rapatkan lah mulai sekarang. from now on, you're mine"
⏩⏩
jungkook.pov
" gerak noona kamu yang tengah tidur tu, dah tengahari tak bangun² lagi" jerit omma dari luar. nampaknya omma tengah berkebun. potong pokok bonsai lagi? omma punya gila dekat pokok bonsai tu pergh, kalau boleh hari² nak potong .
sampai ada satu bonsai tu dah berbentuk muka dia dah. aku pun tak tahu kenapa omma minat benda alah tu. dah la mahal! minat IU lagi best.
err best?
aku melangkah laju dari bawah ke tingkat atas. pintu yang dihadapannya bergantung satu notice.
' no entry, park hyungsik je layak masuk ' .
YOU ARE READING
LUCK [ SLOW UPDATES ]
Fanfictionヾ Malay fanfic™ *캐스트 * [ cast ] ┏ 방탄소년단 슈가 [ suga bts ] ┏ '' 태형 [ taehyung bts ] ┏ '' 중국 [ jungkook bts ] ┏ '' 남준 [ namjoon bts ] And the others members. " jangan nak jadi kelisye sangat boleh tak? " " kelisye-kelisye pun yang ni jugak la k...