POV Roos
Ik vouw de trui op die van de vreemde jongen is. Ik heb hem nog niet gezien en dus niet de kans gehad om hem terug te geven. Ik ruik er even aan; hij ruikt heerlijk. Lily komt mijn kamer ingelopen, 'Zenuwachtig voor je eerste dag?' vraagt ze nieuwsgierig en ik knik. Lily is tweedejaars, zij weet ondertussen wel hoe het hier werkt. Ze kijkt even naar de trui, 'Zo zo, van wie is die?' vraagt ze nieuwsgierig en ze gaat op mijn bed zitten. 'Van een jongen, waar ik wakker werd na het feest.' mompel ik en haar mond valt open. 'Uh, wat is er gebeurt?' vraagt ze en ik schud mijn hoofd. 'Niet wat jij denkt.' antwoord ik zachtjes en ik leg de trui aan de kant. 'Mag ik de naam van deze jongeman weten?' vraagt ze. Ik zucht even, 'Zijn naam is Finn.' vertel ik haar en ze schudt haar hoofd. 'Oh nee, nee, nee! Godver, Finn!' roept ze en ik schrik van haar reactie. 'Wat is er aan de hand?' vraag ik fronsend. 'Roos, ik waarschuw je, blijf uit zijn buurt. Hij is gevaarlijk.' zegt ze en ik schud mijn hoofd wat verbaasd, 'En hoe weet jij dat?' vraag ik. Ze ontwijkt mijn blik, 'Omdat het mijn broer is.' antwoord ze zachtjes. Opeens herinner ik het me. Finn is de jongen waar Lily heen liep op het feestje. 'Wat doet hij dan allemaal?' vraag ik. Ze kijkt me even aan, 'Hij heeft meiden verkracht, trapt iedereen in elkaar die tegen hem is en nog veel meer.' zucht ze. Ik frons even, 'Hoe voel jij je nog veilig bij je eigen broer?' vraag ik. Opnieuw ontwijkt ze mijn blik, terwijl ze met haar vingers speelt. 'Niet.' antwoord ze zachtjes. Zou Finn zijn eigen zusje wat aangedaan hebben? Ik besluit het haar niet te vragen, omdat het overduidelijk een moeilijk onderwerp voor haar is.
POV Finn
Lily komt razend op me afgestapt, 'Je blijft bij haar uit de buurt!' roept ze terwijl ik naar een meisje kijk die voorbij loopt 'Bij wie blijf ik uit de buurt?' vraag ik en ik kijk haar even aan. 'Roos. Je doet haar niks, begrepen?' Lily kijkt me dreigend aan en ik zucht even. 'Lief zusje van me. Ik heb een weddenschap met Damon en ik ben verplicht om eerlijk te spelen, dus er gebeurt niks wat zíj niet wilt.' zeg ik en ik leg mijn hand op haar wang. Ze pakt mijn pols vast en trekt mijn hand bij haar gezicht vandaan. 'Blijf met je poten van me af.' sist ze en dan loopt ze weg. Ik grijns haar even na en loop dan richting Damon, die bij één of andere chick staat. 'Sigaretje roken?' vraag ik en hij volgt me gedwee naar buiten. Eenmaal buiten steek ik een sigaret op en ik neem een trekje. 'Mijn zusje is weer eens aan het flippen.' vertel ik hem en ik leun tegen de stenen muur aan. 'Typisch.' grinnikt Damon die ook een sigaret opsteekt. Ik bijt even op mijn lip piercing, 'Ze moet niet zo zeiken, man.' zucht ik en ik neem nog een trekje. 'Lily denkt dat we slecht zijn voor meiden, maar we geven ze alleen maar plezier.' lacht Damon en ik geef hem een duw. 'Heel veel plezier.' verbeter ik hem. Ik zie het meisje die vanochtend nog in mijn bed lag naar me toe komen. 'Ik heb beet, Damon. Ik ga winnen.' grinnik ik als ik haar mijn kant op zie komen. Ik gooi mijn sigaret op de grond en trap hem uit. 'Hey, hier is je trui.' zegt ze en ze drukt mijn zwarte hoodie in mijn handen. Ik glimlach even vriendelijk naar haar, 'Wilde je hem niet houden?' vraag ik en een rode blos verschijnt op haar wangen. 'Nee, hij is van jou.' antwoord ze en haar blik valt even op Damon. Ik zie haar verstijven en ik stuur Damon een kwade blik als teken dat hij moet vertrekken. Godzijdank, hij begrijpt mijn waarschuwing en loopt naar binnen. Ik ga van je winnen, Damon; is het enige wat door mijn hoofd spookt.
JE LEEST
Beauty and the badboy ||Chapter one (NL)
Ficção AdolescenteRoos is een lieve, maar ook stoere meid. Ze gaat studeren aan Yale, één van de beste universiteiten die er is. Ze wilt haar grootste droom waar maken, dokter worden, maar dat krijgt een hele andere wending. Roos wordt goed bevriend met haar lieve, m...