1

93 9 5
                                    

POV Roos

Ik loop de kamer in waar ik het komende semester door ga brengen. Er zit een meisje op de bank. 'Hoi, jij bent vast Roos.' glimlacht ze. Haar bruine haar heeft ze in een hoge staart en ze heeft veel, maar echt veel te veel make-up op. Ik glimlach, 'Ja dat klopt, wie ben jij?' vraag ik nieuwsgierig. Ze staat op en geeft me een hand. 'Ik ben Lily. Ik ben je kamergenoot.' stelt ze zichzelf voor. 'Gezellig.' glimlach ik en ze wijst naar één van de drie deuren. 'Die kamer is van jou. De kamer ernaast is de badkamer.' legt ze uit en ik knik. Ik rij mijn koffer naar de kamerdeur die Lili zojuist aanwees. Ik open hem en loop de kleine kamer in. Er staat een bed, kast en een bureau. Voor dit semester is het genoeg ruimte. Ik leg mijn koffer neer en open hem, als Lily de kamer inkomt. 'Vanavond geven ze een feestje om het nieuwe schooljaar te vieren, ga je mee?' vraagt ze enthousiast. Ik twijfel even, maar besef dan dat het misschien goed is voor mijn contacten op Yale. 'Ja, dat is goed.' antwoord ik. Lily slaakt een gil, 'Oh, dit word zo leuk! Wat gaan we aantrekken? Ik heb een jurkje die precies bij jou blonde krullen past!' piept ze enthousiast.

'Van wie is dit huis?' vraag ik nieuwsgierig als ik naar het grote huis kijk. Hij staat wel op de campus. 'We noemen dit het Kappa huis. Hier wonen eigenlijk gewoon de mensen met het meest geld.' legt Lily uit terwijl we het huis inlopen. De muziek dreunt door mijn oren en de hele gang staat vol met dansende mensen. We lopen richting de woonkamer, waar we beide gelijk een rode beker in onze hand gedrukt krijgen. Lily pakt hem uit mijn hand en zet hem weg, 'Niks drinken wat je niet zelf hebt ingeschonken.' zegt ze en ze schenkt wat in een rood bekertje. 'Drink dit maar.' lacht ze en voor zichzelf schenkt ze het ook in. Als ik een slok neem, proef ik gelijk dat het whiskey is. Lily wijst naar een jongen met bruin haar, 'Dat is mijn broer! Ik ga even bij hem kijken.' zegt ze en ze loopt weg. Ik leun tegen de muur aan en neem nog een slok van de whiskey als er een jongen naar me toe gelopen komt. Zijn blauwe ogen doen me denken aan mijn eigen ogen. 'Hé, jou ken ik nog niet.' glimlacht hij en hij gaat naast me staan. Het blijft even stil, 'Ik ben Damon, jij bent zeker eerstejaars?' vraagt hij en ik knik. 'Ik ben Roos. Maandag heb ik mijn eerste lesdag.' antwoord ik en hij geeft me een rood bekertje. 'Je moet dit nemen. Veel beter dan die vreselijke whiskey.' glimlacht hij en zonder aan Lily haar regel te denken, neem ik een slok. Het smaakt naar kersen, niet verkeerd. 'Veel beter.' glimlach ik en ik neem nog een slok.

Na een paar drankjes, aangeboden door Damon voel ik me wat draaierig. 'Ik voel me niet zo goed.' mompel ik en ik grijp naar mijn hoofd. Damon kijkt wat verbaasd, 'Oh, je ziet er niet zo goed uit. Misschien moet je even gaan liggen. Ik breng je wel naar mijn kamer.' zegt hij en hij helpt me de trap op. 'Misschien heb je iets te veel gedronken.' zegt hij als hij een deur opent. Ik schud mijn hoofd. Ik ben vaker dronken geweest, dit voelt heel anders aan. Ik ga op het bed zitten en Damon duwt me achterover. 'Probeer maar wat te slapen. Ik hou de mensen hier wel weg.' zegt hij grijnzend en ik sluit mijn ogen, gelijk val ik in slaap.

Ik voel een hand over mijn lichaam glijden. 'Stop.' mompel ik zwakjes en ik probeer mijn ogen te openen, maar ik voel me veel te zwak. 'Ssst, het is al goed.' klinkt de sussende stem van Damon. Ik ril van de kou en dat is het moment dat ik besef dat ik mijn jurk niet langer aan heb. Tranen prikken in mijn ogen, 'Blijf van me af.' snik ik.

Beauty and the badboy ||Chapter one (NL)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu