"TOK, TOK TOK!"
Ketukan pintu yang disusuli pekikan bergema.
"Hoi Farish! Keluar! Aku tau kau ada kat dalam!"
Tidak cukup dengan itu, loceng pintu ditekan berkali-kali."FARISH!" jerit orang tu. Lelaki, bukan perempuan.
"TING TONG!"
"Farish! Keluar!" jerit ora- lelaki itu dengan ketukan pintu.
Farish POV
Aku baru bangun dari tidur lena, penat tunggu Dani n kekawan dia sampai.
Mak ngan abah aku takde, diorang keluar shopping. Paan (Farhan) pulak pergi mana entah..
Tiba-tiba aku dengar orang ketuk pintu n bagi salam, pastu terjerit-jerit panggil nama aku. Sapa nie?
Yang pasti, tu bukan Dani dan kawan dia. Ye lah, dari kecik lagi aku kenal diorang.
Sopan, beradab, penyabar.. cewah, nak termuntah lah pulak aku nie.
Jangan cakap ni Adudu! Eh, adudu lah pulak.. al maklumlah, tengah mamai.
Hmm.. ni mesti Haikal, pelajar lelaki yang sama sekolah dengan aku.
Haikal boleh dikategorikan sebagai gangster, asyik buli orang je. Kalau just buli psikologi tu its okay la, tapi nie sampai bertumbuk, bersepak bergaduh.. semualah! Malas nak cite banyak-banyak..
Aku cepat-cepat turun. Aku mengintai tingkap.
Orang tu....
Haikal!
Automatik aku telan air liur, aku tahu sebab apa dia datang rumah aku,
Sebab hari tu aku lapor kat cikgu dia belasah sorang budak darjah 1 kat belakang bangunan sekolah,
Flash back...
Masa tu aku tunggu abah aku datang ambik, tapi dia kena buat apa entah, abah lambat ambik aku... aku pun round satu sekolah sebab bosan.
Aku dengar orang menangis pastu dengar
"Buk! Bush! Debik! Hambik ko!"
Aku terus usha tempat tu, tengok tengok Haikal n geng dia tengah 'kerja' kan budak tuh.
Aku takut nak bertindak sorang-sorang. So aku lari cam lipas kudung ke bilik pengetua. And aku berjaya jadi hero masa tu. Bangga...
Tapi tak sangka Haikal berdendam dengan aku, dia syak aku yang bagitau cikgu sebab masa cikgu disiplin serbu, aku kat belakang.
Flash back off...
Ah sudah.. masak! Apa aku nak buat nie?Mujur dia datang sorang, kalau dia bawak geng dia sekali, apa jadi?
Hah! Habislah lembik lunyai aku kena belasah..
Dengan tangan terketar-ketar aku pulas tombol pintu. Muka Haikal kelihatan berang dengan asap keluar berkepul kepul di udara macam cerombong kereta api yang guna arang.
Sebaik je dia tengok muka aku, dia pon....
"BUSHH!!!"
Habis muka aku dia tumbuk. Bukan habis pun, ada lagi. Cuma ada lebam sikit.
"Kau dah cari pasal dengan aku, dan sesiapa yang cari pasal dengan aku.. huh, kau pun tau kan apa balasan dia?" Haikal mencekak kolar baju aku lalu berbisik. Seramm do tengok muka dia ni! Hmm.. sekali pandang, macam Drakula. Dua kali pandang, cam orang gila pun ada lah..
"A- apa nie? Kan kita dah mintak maaf kan?!" aku buat buat berani. Eleh, takut sebenarnya.
"Heh, kau cakap senang, kau tak rasa apa aku rasa! Kau tau tak? Seminggu aku kena cuci tandas, ditambah lagi dengan ceramah ustaz Nazri tuh.. arghh! Tu semua sebab kau!" Haikal mula menarik penumbuknya. Aku memejam mata, pasrah.
"PON PON!!!"
Bunyi hon kereta memeranjat kan kami, spontan Haikal melepas kan aku dan memecut.
Tahu takut!
"Farish!" namaku dipanggil. Kelihatan tiga orang lelaki berlari ke arah ku. Dengan wajah risau.
Farish POV end
SESAT
Chapter 4
Selesai pada
30/12/2017Ha.. mesti ada
yang pelik kan
because
kemunculan
Haikal secara
tiba tiba?Takde yang pelik
pun.. sebab?
Sebab pada chapter
lain author akan
cerita tentang sabotaj
Haikal-Ops! Terlajak kata!
Okay, anyway..
Chapter ni just nak
kenalkan Haikal je..Okay, sambung baca! Bye!
YOU ARE READING
SESAT
Mystery / ThrillerSesat... sebuah pengalaman yang memberikan impak yang besar kepada mereka.. hi there! Author tulis cerita SESAT, cerita tentang diaorang sesat dalam hutan. tapi ada jugak eh cerita permusuhan, keluarga, yg author masukkan dalam cerita nie.. oka...