Chapter 7 🌲

23 4 0
                                    

"UMAR,  Arif,  bangun!" gerak Dani.

    "Emm?  Dah pukul berapa?"  Arif terpisat pisat lalu bertanya.
 
     "Pukul 6:20,  cepat bangun!  Subuh dah nak habis.." gesa Dani.

     "Paan,  kau tolong kejutkan Umar,  aku nak solat."  Dani segera mencapai sejadah dan menghamparkan diatas lantai.  Farish sedang berdiri,  sedia menjadi imam.

     "Wei!  Bangun, bangun!"  Paan mengambil bantal lalu memukul badan Umar menggunakan bantal empuk itu.

     "Em.. jangan kacaulah!"  Umar menarik selimut dan membungkus tubuhnya.

     Paan merampas selimut Umar.

     "Oh puteriku.. jangan tinggalkanku..,"  Umar mengigau.  Nampak sangat mimpi pasal puteri raja.

     "Oi!  Bangunlah,  subuh dah nak habis!"  Farhan menggegarkan katil dengan kuat hingga Umar jatuh terjelepok ke lantai dan terus terjaga,

     "Success!"  Farhan mencalit hidungnya dengan bangga.

    Suasana subuh itu sungguh kalut,  di tambah lagi dengan berus gigi Umar yang    entah hilang ke mana,  dan akhirnya dijumpai di bawah katil.  Rupanya Paan yang menyorokkan di situ.

     Hah,  tu lah.  Tidur lambat lagi,  bangun subuh pun lambat!


"JOM mandi sungai!" ajak Farhan dengan wajah ceria.

     "Sungai?  kat rumah nie ada sungai ke?"  tanya Umar.  Mereka baru lepas bersarapan,  kek red velvet yang berbaki semalam dan juga pancake. 

     "Ada!  kat belakang rumah,  dalam kira kira paras dada,  kat tepi tepi tu paras pinggang.  Air tak laju sangat,"  kata Farhan.

     Dani,  Arif dan Umar saling berpandangan.


"BOS,    kami dapat tahu yang Farish nak gi camping kat hutan Rembat.  Kawan dia pun ikut,"  lapor Nabil.  Naufal di sebelahnya hanya berdiam diri.

     "Kawan?  Siapa?"  tanya Haikal.

     "Dani,  Umar ngan Arif.  Mereka datang dari KL."  jawab Nabil.

     Haikal ketawa.  "Bagus!  Kita kenakan kawan dia sekali.  Bila diorang nak gi?"  tanya Haikal lagi.

     "Lusa,"  jawab Nabil.  "Haikal.  Aku nak tanya,  kenapa kau berdendam sangat dengan Farish?  Dia bukan ada buat salah apa pun?"  tanya Naufal.

     Haikal merenung tajam ke arah Naufal.  Naufal terdiam.

     "M- maaf.."  Naufal menunduk.  Haikal bangun dan keluar dari bilik itu.  Nabil dan Naufal terpinga-pinga.

"YAHOOO!!!"

Pekikan dan jeritan di susuli bunyi deburan air berkocak bergema.

     Dani,  Umar,  Arif,  Farish dan Paan tengah mandi sungai masa tu,   dan jeritan budak budak tak matang tu,  merekalah.

     "Hah!  Mandi sungai tak ajak!"  tiba tiba satu suara menyampuk.

     "Opocot!"  Paan yang sedang bertenggek di atas pokok tumbang melompat lalu terjatuh ke dalam sungai.

     Fahimi ketawa lalu dia memacakkan jorannya ke dalam tanah dan sertai mereka mandi sungai.

     "Eh,  Fahimi!"  Kata Farish.  " Kenalkan,  ni Fahimi.  Kawan kitaorang.."

     "Saya Dani,  nie Arif,  Umar."  Dani memperkenalkan dirinya dan juga kawannya.

     Dan sejak dari itu,  mereka menjadi kawan baik..

And the end happily ever after!

*gurau je

SESAT
Chapter 7
1/1/ 2018

Pendeknya chapter 7 nie kan?  huhuhu...
anyway,  cane?  best tak?
kalau rasa kurang perencah kari n MSG tu,  rajin rajinkan lah tekan butang komen kat bawah tu..

K,  bhhhaaiiii!
👇

    

SESATWhere stories live. Discover now