"eii apelah, aku nak coklat tapi dia bagi mocha, jauh kot beza coklat dgn mocha. Nak buang membazir pulak. Siapa pulak nak minum ni" bebel Hyuna sambil memegang kopi di tanganya. Sedang sibuk membebel dia terlanggar seseorang d hadapnya."Hey! You're blind or what?!" marah orang di depanya.
"ss..sorry, saya tak perasan tadi" Hyuna meminta maaf. Mampus dia kali ni. Nampak gaya dari segi pakaian memang senior.
"Tak perasan? Mata kau letak mana?!" kata lelaki tersebut sambil menyapu bajunya.
"saya betul-betul minta maaf. Sorry" kata Hyuna.
"lain kali mata tu pandang depan. Harap muka je cantik tapi buta!" sambung marah lelaki tersebut. Hyuna dah mula panas hati.
"arghh kau buat apa ni?!" lelaki tersebut melompat-lompat apabila Hyuna menuang kopi panas di atas kasutnya."sorry again. Tak sengaja. Panas ke?" soal Hyuna selamba.
"kau!" lelaki tersebut memegang lengan Hyuna.
"Hyuna!" Hyuna berpaling apabila seorang lelaki memanggil sambil berlari ke arahnya.
"kenapa ni?" tanya Jin selepas melihat muka keruh Hyuna.
"ah Jin eloklah kau ada. Please ajar girlfriend kau ni, supaya ada adap sopan sikit dgn senior & jalan tu tolong tengok depan" kata lelaki tersebut sambil memandang Hyuna dgn tajam & berlalu pergi. Hyuna macam biasa. Buat muka selamba.
"ish sukahati dia je cakap kita couple. Eh awak kenal ke?" tanya Hyuna.
"hmm kenal sangat, tu la sepupu saya. Tapi hubungan kitaorang tak berapa nak baik sangat. Awak tumpahkan air kat baju dia eh?" tanya Jin.
"tapi tak sengaja. Dah minta maaf tdi tapi dia marah-marah pulak" Hyuna membela diri.
"memang perangai dia annoying macam tu. Lain kali awak patut ketuk kepala dia, biar ada adab sopan sikit" kata Jin sambil ketawa.
"boleh ke?" tanya Hyuna kembali.
"eh boleh sangat! Saya sokong!" kata Jin. Mereka sama-sama ketawa.
***********
"Hyuna, ganti tempat aku boleh? Please" Seul memegang tangan Hyuna."ganti apa pulak ni?" soal Hyuna.
"program bersama Presiden Korea esok. Adik aku tetiba masuk wad pulak. Please" rayu Seul.
"hmm okeylah. Aku just kena dgr talk je kan?" tanya Hyuna.
"malangnya tak. Tugas aku setiausaha. So aku kena buat tentatif. Tengahari ni ada meeting. So please eh?" pujuk Seul sambil buat muka kesian. V yg berada d sebelah hanya menganggukkn kepala.
"yelah. Meeting kat mna?" tanya Hyuna.
"blok C. Kita pergi sama-sama" ajak V.
(sebaik sahaja Hyuna & V sampai)
"okey semua dah ada kan? Kita bahagikan tugas" Hyuna terbatuk-batuk apabila mendengar suara yg sangat dikenalinya. Jimin! Jimin tgh bercakap d hadapan kelas.
"ish kenapa kau tak akap dia ni ada sekali?" bisik Hyuna.
"kalau aku cakap sure kau taknak join punya" balas V.
"siap kau kat luar nanti. Aku belasah kau!" ugut Hyuna.
"okey tu je. student yg bernama Kim Hyuna sila berjumpa saya lepas ni. Dismiss" kata Jimin selepas selesai memberikan taklimat
"yes ada apa Mr Park Jimin?" soal Hyuna dgn nada memperli.
"wow, we meet again" Jimin senyum mengejek.
"straight to the point. Kau nak apa?" soal Hyuna.
"ewah cantik bahasa. Aku senior kau merangkap ketua kau. Hormat sikit" ucap Jimin.
"eleh beza 1 semester je. Aku tak pernah anggap kau senior aku pun. Berlagak" kata Hyuna perlahan.
"hei ingat aku tak dengar kau cakap apa? Kau taip balik semua ni. pukul 2 kau hantar kat aku" Jimin meletakkan kertas d atas tangan Hyuna.
"mana sempat. Sekarang dah pukul 1. Nak makan lagi. Ingat kau sorang ada perut?" kata Hyuna tak puas hati.
"ada aku kisah? Pukul 2 aku nak" tegas Jimin.
"ok" Hyuna terpaksa mengalah.
"ok apa?" soal Jimin lagi. Saja mengenakan Hyuna.
"Pukul 2 saya hantar" ucap Hyuna & terus meninggalkan Jimin.
****
Hyuna menaip selaju yg mungkin. Lagi 5 minit nak pukul 2."makan dulu" Jimin meletakkan bungkusan d atas meja& berlalu pergi. Hyuna yg sedang menaip sedikit terkejut. Ada burger & susu.
"eleh nk buat baik la tu. Tak tergoda la. Tschh" ucap Hyuna perlahan & meneruskanya kerjanya.
"yess siap jugak!" Hyuna terjerit kecil sambil mengemaskan kertas-kertas & menuju ke arah Jimin yg sedang bersantai d atas sofa.
"dah siap" Hyuna menghulurkan pendrive & berlalu pergi. Jimin memandang ke hujung meja, makanan yg dia beli masih ad d atas meja.
"Aku dah bagi makan taknak pulak. Tadi bukan main cakap tak sempat nak makan" bebel Jimin.
******
"aduh..sakitnya" Hyuna menyandar di dinding sambil memicit kepalanya. Mesti sebab di lambat makan tadi. Hyuna kalut mencari ubat d dalam begnya."mana pulak ni" Hyuna menyelongkar begnya. Akhirnya baru dia teringat yg ubatnya tertinggal d dalam locker. Hyuna berjalan perlahan-lahan sambil memegang dinding. Baru beberapa langkah.....
****
Jimin memandu sepantas mungkin sambil memandang ke sisinya. Rasa bersalah muncul d dalam dirinya. Sempat dia membelek ID Card yg berada di tanganya."apa kau dah buat ni Jimin? Apa aku nak jawab dgn keluarga dia nanti" Jimin mengutuk dirinya sendiri. Dia ternampak Hyuna pengsan d kawasan parking & rasanya semua ni berpunca dari dirinya.
Setelah beberapa minit memandu dia sampai destinasi yg dituju. Cepat-cepat dia keluar sambil mendukung Hyuna.
"hello, ada orang tak!?" Jimin mengetuk pintu sekuat mungkin. Baru beberapa saat pintu dibuka. Muncul seorang lelaki.
YOU ARE READING
[C] It's Okey, That's Love [PARK JIMIN : 박 지민]
HumorPertemuan pertama mereka yg tak 'berapa' baik "Oh God! are you blind or what!?" - Jimin "Ss..Sorry. ss.saya tak sengaja" -Hyuna