PART 13

127 18 0
                                    

IT’S OKEY, THAT’S LOVE
EPISODE 14

“Eomma..Eomma ugh..Eomma” Jimin yg sedang membelek telefonya mengangkat muka. Kelopak mata Hyuna bergerak-gerak.

"hey Hyuna, bangun" Jimin menepuk pipi Hyuna. Hyuna membuka matanya. Mukanya berpeluh. Hyuna memandang sekeliling.

"kau okey?" tanya Jimin setelah lama mereka diam tanpa suara. Hyuna mengangguk.

"nak makan?" tanya Jimin. Hyuna mengeleng.

"dah 2 hari kau pengsan, makan sikit je. Badan kau perlukan tenaga" Jimin mengeluarkan sudu dari plastik.

"yg kau tetiba caring dgn aku sebab tau aku nak mati ke?" tanya Hyuna.

"janganlah cakap pasal mati" kata Jimin.

"that's reality Jimin" Hyuna senyum kelat.

"aku minta maaf kalau selama ni aku tak pernah ambil tau pasal kau. Aku memang teruk kan?" kata Jimin perlahan. Hyuna diam.

"yes kau memang teruk pun. Such a jerk" kata Hyuna sambil ketawa kecil.

"aku janji lepasni aku takkan abaikan kau lagi. Sumpah!" Jimin mengangkat tanganya seperti berjanji.

"aku rasa kau patut cakap benda ni kat Seojin. Bukanya aku" kata Hyuna. Muka Jimin agak berubah.

"buka mulut" kata Jimin sambil memegang sudu.

"aku tak lapar, aku nak sambung tidur. Kau boleh balik. Aku okey" Hyuna menarik selimut sehingga menutup mukanya. Jimin mengeluh & meletakkan sudu kembali.

"malam nanti aku datang balik" kata Jimin & mengambil begnya & menutup pintu.

"kenapa aku rasa takut bila tau dia akan tinggalkan aku?" bisik Jimin sambil melalui koridor.

***/**/************************************

"nah, saya buatkan kek untuk awak, terkejut saya bila Jimin inform awak masuk Hospital. Nasib ada tiket flight" Jin meletakkan kek atas meja.

"woah, thanks! mesti sedap ni" kata Hyuna gembira sambil membuka kotak kek tersebut.

"hmm as expected. Sedap!" kata Hyuna sambil mengunyah kek tersebut. Jin ketawa.

"hei share sikit, kami pun nak jugak" kata V.

"no! Ni Jin buat special untuk aku" Hyuna terus menyuap kek ke mulutnya.

"jangan risau, untuk V & Seul pun ada ni" Jin menghulurkan plastik kepada V. Manakala Jimin yg berada d hujung sofa hanya memerhatikan gerak geri Hyuna. Muka Hyuna akan berubah menjadi 100% ceria apabila bersama Jin. Salah dia sendiri jugak, dia sendiri yg membuka jalan kepada lelaki lain mendekati Hyuna.

"sedaplah Jin. Serius sedap, terus hilang rasa sakit bila makan kek ni" kata Hyuna. Baru saja ingin menyuapkan ke mulutnya, ada satu tangan menahan.

"nak rasa sikit" kata Jimin sambil mengangakan mulutnya.

"wuuuu" usik V dan Seul. Nak tak nak dia terpaksa menyuap Jimin kek tersebut.

"Takdelah sedap sangat, I can do better than this" ucap Jimin sambil mengunyah kek tersebut.

"cakaplah jealous" perli Jin.

"why should I?" Jimin berpeluk tubuh. Hyuna menjulingkan matanya, Jin & Jimin memang ari dulu pantang dekat. Meati ada bena yg akan menjadi isu.

"bila kau boleh keluar dari sini?" tanya Seul. Dah 3 hari Hyuna kat Hospital.

"Entah Aku pun bosan kat sini" kata Hyuna.

"maaf, masa melawat dah habis. Pesakit perlu berehat" kata Nurse yg muncul d sebalik pintu.

"bye Hyuna" kata V, Seul & Jin serentak. Hyuna hanya mengangguk.

"apsal kau tak keluar, aku nak tidur" kata Hyuna.

"aku teman kau sampai kau tidur" kata Jimin sambil menarik kerusi untuk duduk.

"aku akan rasa kekok nak tidur kalau kau ada kat sebelah aku" kata Hyuna.

"kau kena biasakan diri sebab muka ni yg kau akan nampak setiap pagi, sebelah kau, seumur hidup kau" kata Jimin. Muka Hyuna berkerut, cuba memahami apa yg dimaksudkan Jimin.

"dah tidur. Sebelum aku buat yg bukan2 baik kau pejam mata" arah Jimin.

"boleh tak kau berhenti ugut aku?" jeling Hyuna. Jimin mengangkat bahu.

"tidur sebelum aku arahkan Doktor lebihkan dos ubat tidur kau. Lagi lambat kau akan keluar dari sini" kata Jimin. Hyuna menarik selimut sedikit kasar sehingga ke paras lehernya & memejamkan mata.

**********************************

Hyuna mengeliat beberapa kali sebelum membuka matanya. Hyuna memandang ke sisinya, Jimin tidur sambil menyembamkan mukanya.

"laa tak balik lagi rupanya" bisik Hyuna. Baru saja dia ingin turun dari katil, Jimin bangun.

"nak pergi mana ni?" kata Jimin sedikit mamai.

" tandas" jawab Hyuna sepatah. Jimin mengangguk.

(selepas keluar dari tandas)

"pergilah balik. Aku okey, boleh jaga diri sendiri" kata Hyuna sambil duduk.

"kau tak suka ke aku teman kau? Tak suka ke tengok muka aku?" tanya Jimin.

"bukan tak suka, cuma kekok. Selalu waktu macam ni kau keluar dgn Seojin" kata Hyuna. Reaksi Jimin agak berubah.

"Hyuna, please jadi isteri yg sebetul-betulnya" kata Jimin. Hyuna terkelip-kelip.

"are you high or what? Kau mabuk eh?" tanya Hyuna.

"yes aku tau selama ni aku banyak buat salah dgn kau. Tapi aku takut sangat bila tau kau akan tinggalkan aku. Aku rasa aku tak boleh hidup kalau kau takde kat sebelah aku. Jangan tinggalkan aku. Please" kata Jimin sambil memandang Hyuna dalam-dalam.

"I think you already know my answer. Kau tau kan perasaan aku kat kau macaman" jawab Hyuna sambil senyum.

"please buka hati kau untuk aku, benarkan aku untuk buat kau jatuh cinta kat aku. aku takkan khianati kau. Aku nak jadi orang teratas dalam hati kau" Jimin memegang tangan Hyuna.

"kejap, apa yg kau merepek melalut tak tentu pasal ni? Kau mamai lagi ke apa?" muka Hyuna berkerut. Baru je Jimin ingin menjawab, pintu dibuka.

"ingat dah lupa anak kat sini" perli Hyuna.

"Sorry la minggu ni Appa sibuk sikit" En Kim duduk d sebelah Hyuna.

"kami pun sibuk, maaf lah ye" kata Pn Park.
"Takde apelah. Hyuna okey je kat sini. Lagipun esok dah boleh balik" kata Hyuna.

"Jimin, kamu pergi tukar pakaian dulu. Nah" En Park menghulurkan plastik. Jimin mengambil dan masuk ke dalam tandas.

*************************************************

Hyuna menarik nafas dalam-dalam apabila tiba d halaman rumah. Rasa lega bila dapat keluar hospital.

"jom" Jimin memegang lengan Hyuna namun cepat-cepat Hyuna menarik kembali.

"it's okay, aku boleh jalan sendiri" kata Hyuna sambil melangkah masuk ke dalam rumah.

'aku nak kau tackle dia sampai dia jatuh cinta kat kau. Kalau kau layan dia baik-baik. confirm dia akan terpikat nanti. Guna cara lembut, Masa nilah kau nak alihkan perhatian Hyuna dari Jin' kata-kata J-Hope masih terngiang-ngiang. Jimin menarik nafas, macamanapun dia mesti buat Hyuna jatuh cinta padanya

Dah updateeee. So aku harap korang dapt ringankan tangan untuk vote + comment!segala kebaikan anda akan aku ingati hohoho.

P/s : haih sedih pulak tengok si Simen tu injured sampai takleh join show tu. Hmm dahla esok birthday dia. Get well soon Park Jimin!

[C] It's Okey, That's Love [PARK JIMIN : 박 지민]Where stories live. Discover now