EPISOD 6“Eomma Appa cepat lari! Rumah terbakar!” kata Jimin sambil menarik Eomma & Appanya.
“kejap-kejap kamu mengigau lagi ke apa? Mana ada rumah terbakar” balas Pn Park. Jimin memandang ke arah Hyuna yg sedang ketawa terbahak-bahak. Tanpa membuang masa dia mengepit kepala Hyuna d celah ketiaknya.
“kau tipu aku kan?!” kata Jimin sambil melepaskan pegangannya.
”padan muka. Kejut taknak bangun” balas Hyuna selamba.
“dah jangan bertekak. Sekarang dah pukul 7.15 a.m. kelas korang pukul 8. Makan cepat” arah En Park. Jimin masih lagi menjeling ke arah Hyuna yg masih lagi ketawa.
****************************************************
"korang, aku nak g tandas jap. Tengokkan beg aku" kata Hyuna. Seul & V mengangguk.
"hello guys! Hyuna mana?" tanya Jimin.
"tandas" jawab V sepatah.
"good" kata Jimin sambil membuka beg Hyuna. Kunci kereta diambil.
"cakap kat Hyuna aku pinjam kereta dia & boleh tak korang hantar dia balik?" soal Jimin sambil memusingkan kunci kereta.
"hmmm" jawab Seul & V serentak. Jimin terus blah dari situ apabila ternampak Hyuna.
"dia nak apa?" soal Hyuna sambil duduk.
"dia pinjam kereta kau" jawab V.
"What?!!" jerit Hyuna. Seul & V menutup telinga krn tak tahan dgn pekikan Hyuna. Semua student yg ada d kafe memandang ke arah mereka.
"apsal korang bagi?! dia ni memang nak kena. Siap kau!" kata Hyuna tak puas hati & mengeluarkan handphoneya.
"hello polis, sy nak buat aduan. Kereta saya dicuri. Penjenayahnya ialah Park Jimin. No plate K123 H. Okey saya tnggu perkembanganya" Hyuna mematikan panggilanya. Bulat mata V & Seul melihat tindakan drastik Hyuna.
"hei kau dah gila ke apa?" soal V.
"aku nak ajar sikit mamat tu. Berani dia main ambil je bf aku tu. Bukan nak minta ke apa" bebel Hyuna.
******************************************
"kereta Oppa mana? Kenapa pinjam kereta perempuan ni?" tanya Seojin.
"kereta Oppa J-Hope pinjam. Ada emergency apa entah" kata Jimin sambil mengacau kopinya.
"maafkan saya, encik ni Park Jimin?"
"ye saya. Kenapa?" tanya Jimin sambil bangun. Kedua-dua orang d hadapanya mengangguk-angguk.
"kami terima report yg encik telah mencuri kereta. Sila ikut kami" salah seorang polis menggari tangan Jimin.
"eh..eh ni dah salah faham!" Jimin cuba menerangkan perkara sebenar.
"kita settle d balai" Polis tersebut menarik Jimin.
"yahh chagi tolong Oppa!" kata Jimin dari jauh. Seojin turut sama mengejar Jimin.
/*************************
Hyuna berpeluk tubuh sambil memandang dgn senyuman sinis kelibat d depanya.
"yahh tarik balik report tu!" kata Jimin dari dalam lokap."Taknak" jawab Hyuna sambil senyum jahat.
"Hyuna, aku rasa takpatutla kau buat macam ni. Kesian dia" nasihat V.
"aku nak ajar dia sikit" jawab Hyuna. Seul menggeleng dgn kedegilan Hyuna.
YOU ARE READING
[C] It's Okey, That's Love [PARK JIMIN : 박 지민]
HumorPertemuan pertama mereka yg tak 'berapa' baik "Oh God! are you blind or what!?" - Jimin "Ss..Sorry. ss.saya tak sengaja" -Hyuna