"nah, ni hadiah kau" Hyuna menghulurkan kotak."kau tak prank aku macam tahun lepas kan?" kata Seul sambil mengambil kotak tersebut takut-takut. Hyuna ketawa.
"ish taklah! Kali ni aku tak main-main" jawab Hyuna. V yg berada d sebelah ketawa.
"ni dari aku" V juga menghulurkan kotak. Seul mengambil & mengucapkan terima kasih.
"ramainya kau jemput" ucap Hyuna sambil memandang suasana rumah Seul.
"Oppa aku jemput kawan-kawan dia sekali. Memang la ramai" balas Seul. Tiba-tiba Hyuna terpandang seseorang.
"jap! Apsal dia ada sekali?" tunjuk Hyuna. Seul & V melihat arah yg ditunjuk Hyuna.
"Oppa aku yg jemput la tu. Alah dia baik lah" ucap Seul.
"jangan beci sangat. Kang dia jadi.." belum sempat V habis bercakap mulutnya ditutup Hyuna.
"jangan sebut. Jom makan" Hyuna menarik tangan V & menuju ke arah makanan.
*********
"hai Hyuna" Hyuna yg ketika makan bersama V mengangkat muka."eh Jin. Duduklah" ajak Hyuna. Jin mengambil tempat d hadapan Hyuna.
"wow, you look beautiful" ucap Jin.
"ish mana ada" ucap Hyuna. Pipinya bertukar merah. Jin yg melihatnya ketawa.
"betul. Awak nampak sangat cantik" puji Jin lagi. Hyuna hanya ketawa untuk menutup rasa malunya. Bunyi telefon mengejutkan mereka.
"sorry" ucap Jin sambil mengeluarkan telefonnya & beredar dari situ.
"kau suka Jin kan?" soal V. Hyuna yg sedang minum tersedak.
"mana ada! Kau suka kan tuduh aku" Hyuna bulatkan matanya.
"eleh, ingat aku tak kenal kau ke? cara kau pandang dia pun aku dah tau la" ujar V.
"aku anggap dia macam abang aku jelah" Hyuna masih berdalih.
"still taknak mengaku? Kalau orang lain ambil dia baru padan muka kau. Kau tau kan Jin tu ramai peminat. Melepas la kau" V masih mengusik.
"yah Kim Taehyung! Jangan sampai aku pukul kau!" Hyuna tunjuk penumbuk. V ketawa.
"dahla malas aku nak layan kau. Aku nak dating jap, nanti nak balik call aku. bye!" V terus bangun.
"hei jangan tinggal aku! ish dia ni!" bebel Hyuna. dia memandang sekeliling, Seul tgh sibuk melayan tetamu, Jin tengah bercakap dgn telefon & V tengah dating dgn girlfriendnya
"sampai hati diorang biar aku sorang-sorang kat sini. Teruklah" ujar Hyuna geram sambil mencapai minuman d depannya & meminumnya dgn laju.
"hmm sedap pulak air ni. Erkk?!" ucap Hyuna apabila tersedar yg sebenarnya dia minum wain. Hyuna memegang kepalanya yg mula terasa pening. Dgn sedikit terhuyung-hayang Hyuna menuju ke arah Seul.
"eh kau kenapa ni?" soal Seul kalut selepas melihat muka Hyuna yg sedikit pucat.
"aku terminum wain tadi. Aku peninglah" muka Hyuna berkerut.
"kau rehat kat bilik aku dulu. Jom" Seul memapah Hyuna.
******
"hey banyak makan! Cakap nak jaga badan" tegur J-Hope. Jimin yg tgh makan kek tersedak."alah sekali-skala. Kalau aku gemuk comel apa?" jawab Jimin. Baru beberapa kunyah mukanya berubah.
"kenapa pulak ni? Nak kek lagi? Tak cukup?" soal J-Hope.
"bukan. Aku rasa peninglah. Rasanya kek ni ada alkohol" Jimin mengelap mukanya yg mula berpeluh & menanggalkan baju kemejanya. Kesan alkohol membuatkan badanya panas.
"tulah kau, main makan je. Jap aku tanya Seul mana tandas" J-Hope bangun. Beberapa minit kemudian dia muncul kembali.
"wow, Jimin Oppa nampak handsome la dgn singlet macam tu. seksi" usik J-hope.
"jangan main-main lah! Mana tandas? Aku nak muntah ni" soal Jimin sedikit terhuyung-hayang.
"kau naik tangga tu, sebelah kiri. Cepat sebelum mabuk kau makin teruk" arah J-Hope. Jimin terus bangun sebelum rasa mabuknya datang.
******
"wei Hyuna! Kau buat apa ni?! Bangun wei!" Seul menepuk pipi Hyuna."haa? Apa-apa? Aku pening ni" kata Hyuna dgn mata sedikit terbuka.
"wei Jimin! Bangun!" J-Hope mengoncang Jimin dgn kuat.
"kita dah sampai rumah ke?" tanya Jimin sedikit mamai.
"apsal ramai ni?" tanya Hyuna sambil menggosok matanya. Ada Seul, V, Jin, Seojin & J-Hope.
"Hyuna..err kau..." Seul tergagap-gagap sambil menujuk ke sebelh kiri. Hyuna memandang & matanya bulat.
"cuba tengok sebelah kau siapa?" J-Hope berbisik d teling Jimin.
"hei macamana kau boleh ada kat sini?!" kata Jimin terkejut.
"aku yg patut tanya benda tu!" balas Hyuna.
"Oppa! Sanggup buat chagi macam ni kan?! Kenapa tidur dgn dia?!" marah Seojin.
"Tak..tak...Oppa taktau sumpah!" balas Jimin.
"Seul sumpah aku taktau benda ni semua. V tolong aku" kata Hyuna sambil menangis.
"yes kitaorang tau kau takkan buat semua ni" Seul menggosok bahu Hyuna.
"hei aku tau kau tak suka dgn Hyuna tapi apsal kau malukan dia sampai macam ni?!" Jin mencengkam kolar baju Jimin.
"oo kau ingat ni plan aku?! Kau ingat aku bodoh sangat ke sampai nak buat macam ni?!" balas Jimin.
"woah-woah stop. Jangan gaduh kat sini" J-Hope meleraikan pergaduhan Jimin & Jin.
"don't worry Hyuna. Saya percaya awak taksalah" Jin memeluk Hyuna. Hyuna turut membalas pelukan Jin.
******
"Eomma..." kata Jimin."shut up!" marah Pn Park sambil melempar gambar ke atas meja. Jimin mengeluh, macamana gambar ni boleh sampai ke tangan Eommanya. Kelihatan gambar dia berpelukan dengan Hyuna. Setan mana pulak yg hantar gambar ni kat parentnya.
"Jimin tak salah! I don't know about this! I'm swear!" kata Jimin bersungguh-sungguh.
"jangan nak main sumpah! Ni ke balasan kamu lepas susah payah Appa hantar sampai Universiti!?" tengking En Park. Jimin mengeluh sambil tunduk.
"Appa" kali ni Hyuna pula bersuara.
"takpayah nak bagi alasan, kamu fikir tak apa yg kamu buat ni Kim Hyuna!" marah En Kim pula.
"Appa tak percayakan Hyuna ke? Hyuna takkan buat perkara bodoh macam ni lah!" balas Hyuna.
"Habistu ni apa? Setan mana pulak tu?" Perli En Kim.
"Apa Appa ni panggil Hyuna Setan? Hyuna ni anak Appa kot" ujar Hyuna geram.
"Appa kecewa dengan kamu Jimin" ucap En Park lemah.
"Please Appa, trust me. Ni semua salah faham. Kami sama-sama mabuk masa tu. Tak sedar. Jimin tak sentuh dia pun. Kitaorang just tidur atas katil yang sama je. Kami tak buat apa pun! I'm sorry Appa. Please" Jimin melutut.
"macam ni jelah, dah takde jalan lain lagi, kami rasa kamu berdua.."
YOU ARE READING
[C] It's Okey, That's Love [PARK JIMIN : 박 지민]
HumorPertemuan pertama mereka yg tak 'berapa' baik "Oh God! are you blind or what!?" - Jimin "Ss..Sorry. ss.saya tak sengaja" -Hyuna