PART 9

117 18 0
                                    

OKEY, THAT'S LOVE

EPISODE 9

"aku sibuk" jawab Hyuna pantas.

"kau saja lari dari aku kan?" teka Jimin. Baru Hyuna ingin menjawab,

"eh Jimin! Bila kamu sampai?" soal En Kim.

"baru je Appa. Rindu kat Hyuna sebab tu datang sini" kata Jimin. Hyuna mengangkat keningnya.

"eloklah kamu datang. Appa ada hal kejap lagi. Bolehla kamu hantar Hyuna balik" En Kim menghulurkan kunci rumahnya

"Appa nak pergi mana?" soal Hyuna.

"ada problem kat ladang d Gwangju. Appa pergi 2 hari je" balas En Kim.

"2 hari?!" jerit Hyuna.

"apa yg peliknya?" sampuk Jimin.

"diamlah!. Nak ikut!" kata Hyuna sambil memegang lengan Appanya.

"Kaki kamu tak sembuh lagi. Tak boleh" balas En Kim.

"dah okey. Tengok ni!" Hyuna melompat-lompat. Jimin yg melihat rasa nak ketawa.

"Tak boleh sayang. Lain kali. Appa pergi dulu. Jaga diri, Jimin nanti tengokkan Hyuna ye" pinta En Kim.

"baik Appa" kata Jimin. En Kim mengangguk & berlalu pergi

"jomlah balik, dah petang ni" ajak Jimin. Dengan langkah longlai Hyuna bangun . Baru beberapa langkah dia berhenti. Kakinya terasa sengal.

"kenapa?" tanya Jimin.

"nothing" jawab Hyuna sambil meneruskan langkahnya. Makin lama makin perlahan. Jimin yg melihatnya sedikit pelik.

"eh..eh kau buat apa ni?!" kata Hyuna apabila Jimin mengendongnya.

"aku tau kaki kau sakit. Tak payah nak malu dgn aku" Jimin buat muka nakal.

"kalau ye pun tak payah buat muka gatal macamtu lah, geli aku tengok!" Hyuna menolak dahi Jimin.

"eleh geli, padahal dalam hati kau suka kan? Yelah dapat berada d atas dukungan orang handsome macam aku ni auw!" Jimin menjerit apabila Hyuna mencubit bahunya.

"boleh tak kau jangan perasan? Jin lagi handsome dari kau" jeling Hyuna.

"boleh tak kau jangan sebut nama dia depan aku?" suara Jimin sedikit tinggi. Hyuna senyum jahat,

"why? Jealous?" soal Hyuna sinis. Sengaja membakar emosi Jimin.

"sekali lagi kau sebut nama dia, taulah nasib kau nanti. Aku tak main-main" kata Jimin sambil meletakkan Hyuna kembali. Hyuna membuka pintu kereta & masuk.

***********************************

"hey kau tak lapar ke?" tanya Jimin.

"jangan kacaulah Jimin" Hyuna menarik selimut sehingga menutupi kepalanya.

"aku lapar" kata Jimin sambil menarik selimut Hyuna.

"pergilah makan, takkan tu pun aku nak ajar" kata Hyuna dgn mata terpejam.

"aku boring makan sorang. Jomlah teman aku" Jimin mengoncang Hyuna.

"ajak jelah girlfriend kau" mata Hyuna masih terpejam. Jimin sedikit mengeluh apabila Hyuna menyebut girlfriendnya. Pelik krn Hyuna langsung tak marah bila dia keluar bersama Seojin. Siap bagi green light.
"aku dah call food delivery tadi. Bangunlah" Jimin menarik Hyuna.

"aku tak lapar & aku mengantuk & aku malas nak jalan. It is clear?" soal Hyuna geram.

"please" Jimin buat muka kesian. Namun Hyuna masih buat dek.

[C] It's Okey, That's Love [PARK JIMIN : 박 지민]Where stories live. Discover now