Cb 10

1.8K 51 1
                                    


Wafi menyiku Safwan,memberi isyarat kepada lelaki itu supaya merenung kearah bos mereka.

Fahrell sedang potong bawang,tapi fikiran lelaki itu seolah-olah berada ditempat lain.Dah dekat nak habis satu guni kecil bawang besar yang dia potong.Hebat,tak menangis pun macam orang lain.Relax saja tangannya menghayun pisau hiris bawang-bawang tu.

Safwan sengeh.Jarang tengok bos mereka berangan ketika didapur.Dan berangan tu memang sangat-sangatlah tegah oleh bos mereka yang seorang ini.Tapi tengoklah.Dia pula yang fikirannya jauh melayang entah kemana.

"Wan.Tegurlah bos tu.Aku risau nanti pisau tu makan jari dia." Ujar Wafi.Memang itulah tujuannya dia menyiku lengan Safwan tadi.Bukannya suruh sahabat dia yang seorang ini sengeh saja sambil tengok Fahrell.

"Alah..Tak payah risau sangat.Bos tu dah teror,sambil pejam mata pun dia boleh potong bawang tu." Safwan sengeh lagi.Rasa terhibur tengok gelagat Fahrell.Selalunya lelaki itu bukan main serius dan fokus lagi bila berada diruang kitchen. Tapi hari ini dia pula yang paling banyak termenung.

"Teror tak teror.Kalau benda nak jadi,jadi jugak." Tukas wafi.Dia baru je nak tegur Fahrell,tetapi belum sempat di tegur lelaki itu sudah menjerit.

Ouch!

Fahrell renung jari telunjuknya.Ada darah.

Aduh..Apa kena dengan aku ni..?

"Bos.Bos ok tak ni?" Wafi pegang jari Fahrell.Nampak macam dalam lukanya.

Fahrell diam tak menjawab.Dia berlalu pergi ke sinki dan basuh jarinya yang luka tu.

Wafi pandang Safwan dengan muka bengang.Lelaki itu hanya jongketkan bahu.Bukan salah dia,Fahrell sendiri yang buat kerja sambil berangan.

"Wafi.Ambilkan saya kotak first aid."

Sepantas kilat Wafi menghilang dari kitchen bila terima arahan dari Fahrell.

Tak lama lepas itu dia kembali semula.Risau betul tengok jari mentor dia yang terluka tu.

"Bos nak pergi klinik tak?Luka ni nampak macam dalam je." Wafi khuatir.Dari tadi dia masih lagi berdiri disebelah Fahrell.Dia tolong cucikan luka,letak ubat dan balut jari Fahrell.

"Tak apalah Wafi.Aku rasa ok je ni.Dua tiga hari lagi baiklah jari aku ni.Thanks.." Bahu Wafi,Fahrell tepuk perlahan.Nampak sangat pekerja dia yang seorang ni risaukan dirinya.

"Aku masuk office. Kalau ada apa-apa korang panggillah." Fahrell berlalu pergi meninggalkan crew-crew kitchennya.Dia nak berehat sekejap.Nak betulkan otak yang tak berapa nak betul ni.

"Apa kena dengan bos tu?Lain macam je aku tengok dia." Helmi menyoal Safwan.Safwan jongketkan bahu dan muncungkan mulut kearah Wafi.

"Fi,bos tu kenapa?" Kali ini Helmi bertanya pada Wafi pula.

"Manalah aku tau.Aku pun terkejut tengok dia mengelamun hari ni.Nasiblah tak terputus jari."

"Itu mesti tengah angau tu.Bos tengah fikir pasal awek dialah tu." Safwan mencelah.

Wafi dan Helmi sama-sama pandang Safwan.Budak ni,tadi orang tanya tak nak jawab.Lepas tu memandai buat andaian sendiri.

"Bos tu mana ada awek..Dia solo lagi."

"Mana kau tahu dia tak ada awek?Dia bagi tau kau?" Perbahasan mengenai Fahrell masih belum berhenti.Walaupun masing-masing sibuk memasak,tetapi mulut tetap juga nak buat kerja.Kerja berbahas pasal awek bos.

"Antara kita bertiga akukan yang paling senior,aku dah kenal bos lagi lama dari korang.So aku tahulah dia ada awek ke tak ada awek."

Terangguk-angguklah budak berdua tu mendengar penjelasan Wafi,padahal sebenarnya dia pun tak tahu yang Fahrell tu dah girlfriend ke belum.

Cinderrella BoyfriendWhere stories live. Discover now