Del 1

579 11 1
                                    

(4 år senere)
Enda ett oppdrag utført. Jeg må innrømme jeg tvilte på at dette oppdraget ville bli vellykket. Jeg er på vei til sjefen. Lurer på hva som skjer nå. Jeg vil ikke sparke Tim fra laget, men han rota det til. *bank bank* jeg går inn. Sjefen, en ung mann ved navn Jake sitter i stolen.

"Mini agent Vero så-" han stopper når han ser hva jeg har på meg.

Oppdraget gikk ut på å lokke frem Mike. En ussel krimminel i 30 årene. Han kidnapper, voldtar og dreper jenter på min alder. Så jeg kledde meg ut som en hore og vips fikk jeg lokket ham fram.

"Kom til poenget Jake." Sier jeg litt irritert fordi jeg ikke rakk å skifte før jeg måtte hit.

"Ja poenget, Tim rota det til så jeg tror det er best for teamet ditt å sparke ham." Forklarer han. Jeg bare nikker å går ut. Det er bare å få samlet teamet, ikke tid til å skifte.

"Hva!!!!!" Roper Natt( Nathalia)

"Tim må dessverre forlate teamet." Roper jeg sint tilbake. "NEI!!!!" Vi har sittet sånn i en halv time å ropt til hverandre.

Jeg forstår at Natt vil ha Tim her. De er jo kjærester men han rota det til. Gjør en feil og du er ute. Det er dessverre sånn det er.

"Agent Natt, denne samtalen slutter her og nå. DET ER EN ORDRE!" Stemmen min økte bare litt på slutten. Alle bare måper mot meg. Jeg har aldri skreke sånn til dem før.

"Tim du må gå nå." Sier jeg litt roligere og peker på han. Han reiser, går bort å kysser Natt, hvisker noe i øret hennes. Natt nikker og han går bort til døren.

"Jeg slutter" sier Nathalia og går bort til Tim og tar hånden hans. "Natt du vet han bare blir plassert i ett annet team." Sier jeg.

"Det er mye du ikke vet Vero," Sier de i kor. Hva skal liksom det bety? Hva er det jeg ikke vet? Jeg må snakke med Jake, og det litt fort.

"Jeg går å skifter." Sier jeg til. Tom, Tiffy(Tiffany), Eddy(Edward), Luke, Al(Alfrdo), Ari(Ariana) og DD(uttales DeeDee). De bare nikker og går vært til sitt.

Det var deilig med en dusj. Neste gang vi skal gjøre noe sånt så skal Tiffy få denne jobben.

Jeg er på vei til Jake sitt kontor, fordi jeg trenger to nye til teamet og fordi jeg må finne ut hva Tim og Natt mente.

Rett før jeg skal til å banke på, hører jeg stemmer fra proffene sitt rom.

"Så dere mener vi må finne Maddelein McCann?" Hører jeg en kjent stemme si. Det er treneren min Tia. Jeg bare må vite hva de snakker om. De nevnte tross alt mitt virkelige navn. Det er ikke første gang de har nevnt meg på den måten uten å vite om det. Jeg synes det er litt komisk at de har lett etter meg i 4 år og at jeg har vært her hele tiden.

"Det er 4 år siden hun forsvant. Jeg tror ikke det blir så lett, men mini agent Vero var der kanskje hun så noe?" Jake! Han er jo ikke på det teamet.

"Hva vil du frem til Jake? Hun er ikke gammel nok til å være en proff." Sier en eller annen. Nei vent Mason, det var lenge siden. Jeg tror det er 6 år siden sist jeg så eller hørte Mason.

"Jeg vil ikke overføre henne, bare informere henne litt om hva vi vil hun skal gjøre." Svarer Jake. Hva er det de snakker om?

"Hun skal IKKE inblandes i McCann saken og da mener jeg IKKE." Sier Tia og hun legger ekstra trykk på ikke. Vell se man det. Noen prøver å leke mor. Det har hun holdt på med i alle de 4 årene jeg har vært her.

"Så da var vell diskusjonen avsluttet, antar jeg." Hvem er det? Må være den nye tipper jeg.

"Ja, og Micaela ikke ett ord." Jepp hun nye, Micy. Overført fra CIA Los Angeles "oppfattet" svarer hun. Å nei fottrinn kommer mot meg. Jeg går bort til døren til Jake og banker på.

"Å hei, det var Vero sant?" Hører jeg bak meg. Jeg snur meg og der står Micy. "Eh.........ja jeg er mini agent Vero." Svarer jeg.

"Så hyggelig, jeg er Micaela, agent 00MY eller Micy." Sier hun å rekker frem hånden. Jeg tar den.

"Jeg vet hvem du er Jake har snakket om deg siden vi fikk vite at du skulle overføres." Sier jeg. Hun smiler "åja." Svarer hun å går. Jake kommer.

"Vero ja kom" sier han og loser meg inn på kontoret sitt. "Natt sluttet når jeg sparket Tim" han stivner til.

Han har sittet stiv i en halv time nå så jeg tar sjansen. Jepp jeg bare lot ham sitte stiv uten å gjøre noe. Jeg fikk litt tid til å lese noen filer før jeg tenkte på å gjøre noe.

"Jake hva er McCann saken?" Spør jeg, usikker på om jeg får svar. Vel jeg vet at det har noe med familien rettere sakt broren min.

"Du har hørt om Jason McCann sant?" Jeg nikker, jeg vet mer om han enn noen andre det er sikkert. Haha jeg må nesten le.

"Vell han må i fengsel og det litt fort, helst før han kidnapperne flere. OK her er vår lille plan du oppsporer Jason, de andre prøver å finne den 2 år mindre søsteren Maddelein. Når de har funnet henne og du funnet Jason så finner du ut om han enda bryr seg om Maddelein." Sier Jake.

Jeg nikker. "Jake?" Spør jeg. "Ja."

"Har jeg forandret meg utseende messing de siste årene." Spør jeg. Greit nok håret er lenger å blondt, jeg bruker blå linser så øynene mine er blå og jeg er høyere men jeg kan ikke risikere at Jason kjenner meg igjen.

"Vell du bruker ikke sminke gjør du vell?" Spør han. "Nei" svarer jeg. "Vell ja du har forandret deg."svarer han å smiler. Jeg nikker og går, men stopper ved døren.

"Teamet trenger 2 nye Jake, fiks det nå." Sier jeg strengt å går.

------------------------------------------------------------------------------
-Malin❤️

Why You????Where stories live. Discover now